Hallo dames, een beetje cryptische omschrijving... Een hele goed vriendin van mij zit midden in een ICSI traject. De eerste "poging" is gestaakt wegens hyperstimulatie en de tweede poging is helaas mislukt. Bij die 2e poging werden een aantal eicellen geoogst waarvan er uiteindelijk 6 goed bevrucht werden Deze werden uiteindelijk als "b-tjes" aangemerkt. Zij heeft er 2 teruggeplaatst gekregen. De andere werden niet ingevroroen omdat dit "slechts" b-tjes waren. Ik meen me te herinneren van de verhalen hier op het forum dat er wel ziekenhuizen zijn die b-tjes invriezen. Mijn vraag aan de ICSI/IVF-dames is dan ook of jullie ervaring hebben met ziekenhuizen die dfat wel doen? Zij is onder behandeling in Nijmegen... Ik voel me best machteloos omdat ik niets voor ze kan doen en hoop op deze manier toch een soort van steentje bij te kunnen dragen. Alvast bedankt, Knuffel!
Wij zijn ook (qua laboratorium) onder behandeling in Nijmegen. Ons is in ieder geval ook verteld dat alleen A-tjes ingevroren kunnen worden of super B-tjes die bijna A-tjes zijn.. Omdat het anders toch mis gaat met ontdooien.. Geen ervaring mee dus nog, zijn bezig met 1e poging, maar lees graag even mee.. Ben benieuwd of er inderdaad ziekenhuizen zijn die het anders doen en waarom dan..
Voor zover ik weet doen ze het in nederland nergens. Heeft ook met vergoeding door verzekeringen te maken. Het is te duur en heeft een te laag slagingspercentage. In Dusseldorf deden ze het wel, maar ik heb begrepen dat ze daar, sinds ze met een embryoscoop werken, ook veel kritischer zijn geworden...
Embryoscope is niet verplicht, als je er geen gebruik van maaktvriezen ze alles wat je nietdirect terugkrijgt in. *zwaait naar Merah*
ik heb toen atjes gehad. maar ik begreep van iemand die nu in het traject zit dat hun btjes n nijmegen radboud wel zijn ingevroren. wel 2 per rietje. gr brenda
Hmmm, bij mijn vriendin de b-tjes dus niet ingevroren... Verder niemand info?? Dan toch maar weer verder zoeken op het net. Bedank voor deze info in ieder geval dames!!!
hallo knuffel Hier ook onder behandeling in nijmegen en bij ons is 1 goeie b ingevroren en nu afwachen of de a en of b in mijn buik is doorgegroeid. ze vriezen alleen hele goeie b tjes in en a tjes dus denk ik dat die van je vriendin dan toch net niet genoeg gedeeld zijn geweest. Heel veel sterkte met wachten maar geef de moed niet op je vriendin mag blij zijn met jou. dikke knuf voor jou en je vriendin