Verandering ziektenkosten verzekering in 2008?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by gerlinde1, Nov 3, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

Jun 17, 2007
    603
    0
    0
    Denken jullie eigenlijk ook na over de verandering van jullie ziektenkosten verzekering?
    Je krijgt straks sowieso 150 euro eigen risico.
    Ik ben nu al aanvullend verzekerd, maar zit er over na te denken om mijn verzekering nog meer op te hogen.
    Stel dat zwanger worden op deze manier niet meer lukt.
    Clomid wordt wel vergoed, maar injecties en andere behandelingen vaak maar gedeeltelijk of helemaal niet.
    Wat doen jullie?
    Moeilijk hoor.

2. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Geen idee, maar denk het niet!
    De meesten vergoeden toch allemaal hetzelfde en het eigen risico hebben ze ook allemaal.
    En wil je meer vergoed krijgen, dan betaal je gelijk ook weer veel meer, dus.... ;)

Liefs Marjo

3. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

Dec 12, 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Dit is inderdaad een goed idee om de voorwaarden opnieuwe even te lezen ...

4. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

Jun 17, 2007
    603
    0
    0
    Ik heb het nog even nagekeken en als ik kies voor bepaalde opties die voor mij interessant zijn:

- 100% vergoeding van vruchtbaarheidsbehandelingen + medicatie.
    - 100% vergoeding poliklinische bevalling zonder medische indicatie.
    - 100% vergoeding eigen bijdrage kraamzorg

Dan moet ik mij 2 treden bij verzekeren, dat houdt in dat ik 30,- p/m extra moet betalen + natuurlijk de 150,- wettelijk verplichte eigen risico.

Om een indicatie vd maandpremie te geven: 140,- p/m

Behoorlijk veel vinden jullie niet?
    Maar goed aan de andere kant stel dat ik nog wel aan bv de injecties moet, deze zijn ook ontzettend duur en wat dacht je van de huur van een verloskamer.
    Ook een kraamverzorgster moet je een eigen bijdrage betalen van ongeveer 4,- per uur. Volgens mij heb je recht op max. 80 uur geloof ik (pin me er niet op vast) nou reken maar uit: 80x4= 320,-
    Tja als je het dan zo op een rijtje zet, dan valt de premie wel weer een beetje mee.

Share This Page