Ik heb ergens gelezen dat je, als je kinderen krijgt, de eerste drie jaar zelf ook vaak ziek bent en dat je er dan beter tegen kunt. Nou, onze zoon is bijna 1,5 en heb al voor de vierde keer buikgriep, terwijl ik het vóór zijn geboorte in geen tien jaar heb gehad. Hoewel ik netjes na elke verschoning mijn handen met anti-bacteriele zeep was, etc., ben ik nu toch weer ziek. Natuurlijk kun je het overal oplopen. Maar nu mijn vraag: doen jullie iets specifieks om je te wapenen tegen al die rotvirussen?
denk dat het er mee te maken heeft dat je minder rust hebt die eerste periode, en omdat je wat vermoeider bent hebben bacterien ook meer vat op je..
Ik heb daar gelukkig geen last van gehad. Sterker nog, sinds mijn zoon er is ben ik niet meer ziek geweest en hij is nu 3,5 jaar...
Wat ik doe: zorgen voor een goede weerstand, VEEL groente en fruit eten en waar mogelijk voldoende rust pakken (al ben ik daar niet zo goed in en helpt een baby van 7 weken niet mee, haha). Verder ben ik juist niet zo überhygiënisch... Klinkt heel raar en ik ben ook echt geen smerig persoon ofzo, maar ik vergeet wel eens mijn handen te wassen en ook mijn keuken, badkamer en wc poets ik lang niet elke dag. Ik denk dat als je juist alles probeert te voorkomen, je er meer last van krijgt (althans, dat is mijn filosofie, hoeft uiteraard niet echt zo te zijn... ). Wij zijn hier eigenlijk nooit echt ziek, maar als er een virus binnenkomt, doen we met het hele gezin gezellig mee . Scheelt denk ik ook wel dat onze zoons allebei thuis bij mama zijn en niet naar de opvang gaan. Daardoor worden ze ook minder blootgesteld aan allerlei virussen en nemen ze het niet mee naar huis. Het kan dus zeker zijn dat wij de grote ziek-zijn-golf nog gaan krijgen als onze oudste straks naar de PSZ gaat!
fynn in nu 28 maanden en ik ben nog nooit ziek geweest. fynn wel een paar keer maar ook niet extreem ofzo. denk ook dat het er mee te maken heeft of je kindje naar een kdv gaat dan zijn ze ook vaker ziek denk ik
Ik werk zelf op een kdv, dus ik heb al een goede weerstand. Toen ik net begon met werken, was ik om de maand verkouden of had ik buikgriep. Ik merk nu dat ik weinig meer mee krijg van alle virussen, hooguit een keer flink (met de nadruk op flink) verkouden en dan kan ik er weer tegen aan. Daarin tegen is mijn zoon al vele male ziek geweest, doordat hij gevoelige longetjes heeft. Elk virusje pikt hij op, als gevolg dat hij een longontsteking, bronchitis of een oorontsteking heeft. Daar hebben we nu ontstekingremmende pufjes voor gekregen (flixotide) en dit slaat weer aan. In de tijd dat hij geboren is, ben ik misschien 1 keer flink ziek geweest, ik lag toen 3 dagen met hele erge hoofdpijn in bed. Voor de rest....? Ik denk dat het sowieso helpt om gezond te eten en niet al te hygiënisch te zijn. Dus niet altijd je handen en je omgeving te desinfecteren.
Hier nergens last van en zoontje gaat ook naar kdv.. Met die anti-bacteriële zooi, doodt je ook de goede bacteriën...
Ik heb nooit buikvirussen gehad door mn dochter, maar wel gigantische verkoudheden. ik denk dat je er gewoon doorheen moet..
hier ook, ik ben een paar maanden geleden echt flink ziek geweest door een buikgriep en daarvoor was het al 5 jaar geleden. Werken op een kdv is heel goed voor je weerstand.
Ik werk in het onderwijs en dat is ook heel goed voor je weerstand! De eerste twee jaar was ik echt continu verkouden... Nu bijna nooit meer! Julian gaat naar het kdv en hij is wel vaak snotterig. Maargoed, zo bouwt ook hij een goede weerstand op. Verder inderdaad niet té schoon leven. Voldoende slapen. En ik las in de Quest dat neuspeuteren ook heel goed is
vit pilletjes ter ondersteuning, fruit gevarieerd en gezond eten en oppassen met dit soort weer dat je, je niet te koud kleed.. een verkoudheid heb je zo en dan ben je ook vatbaar voor andere virussen en etc.. wat echt mijn middeltje is.. verse geperste sap.. bom vol vit c. de heer en de kleine meid zijn dan binnen no time beter
Goed slapen! En gezond eten.. dat is wat wij doen en zijn gelukkig zeer zelden ziek. Maar daarintegen zijn ook onze kinderen maar heel spaarzaam ziek (zoon 1 dag ziek geweest in de winter. Dochter 2 x een paar dagen)
Ja lastig He! Ik was ook zeker al 10 jaar niet meer ziek geweest. En het klopt ook nog dat je er na 3 jaar weer beter tegen kan. Ik ben nu Isabella 4 is al weer iets minder vaak ziek. De kids natuurlijk nog wel. Ik nam wel echinaforce en verder niks eigenlijk. Ja veel fruit. tenminste meer dan anders. Maar dat doe je met kinderen sowieso.
Wij eten gezond en slikken ook nog eens extra vitaminen. Helaas heb ik tot nu toe elke verkoudheid heel gezellig met mijn zoon meegedaan (ja, echt, het eerste jaar dus elke maand en de laatste tijd ong. iedere 2 maanden). Buikgriep ben ik blijkbaar wel redelijk tegen bestand, maar dat heeft mijn zoon zelf ook pas 1 keer gehad, dus daar hebben we mazzel mee. Ik heb nu wel afgelopen maandag mijn amandelen laten verwijderen en er is kans dat dat in mijn geval mijn weerstand ten goede zal komen. Ik hoop het van harte
Nou ik wapen me er ook niet tegen. Ik heb 3 zoons en ik ben 1x per jaar denk ik echt goed ziek. Alleen het enige nadeel is dat als ik verkouden ben dan heb ik altijd een holte ontsteking.