Na hoeveel maand een 2e?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Braam0, 7 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Wat vervelend de vele miskramen en ellende.. Gelukkig nu vier pracht kindjes! Maakt het voor de kindjes verder geen verschil of er nou 1 jaar of 4 jaar tussen zit ? Ik ben soms zo bange dat de eerste dan misschien te weinig aandacht kan krijgen als er een baby'tje bij komt en de eerste is zelf ook nog niet zo oud.

2. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Het bevalt zeker heel goed. Ja, het is druk en veel gesleep en geregel. Ik heb gelukkig 2 vrij makkelijke meiden en een man die veel helpt.

3. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik wilde met 5 maanden al.
    Mijn vriend zei toen ze 10 maanden was ook voor een 2e te willen gaan.
    3 weken later had ik een positieve test.
    Ze zullen ong 19 maanden schelen.

4. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Ja ik ben compleet en dankbaar, het was het allemaal waard

Voor de kinderen maakt het leeftijdsverschil wel veel uit. Ik heb echt twee setjes zeg maar. De oudsten twee en de jongste twee.
    De oudsten en de jongsten hebben zeker ook een goede band en zijn dol op elkaar, maar bevinden zich natuurlijk in een hele andere fase.
    Met een klein leeftijdsverschil wordt er samen buiten gespeeld, vriendinnen gedeeld, samen naar school etc. Als ze elkaar aardig vinden tenminste :cool:
    Maar ik zou me als ik jou was laten leiden door hoe jij jezelf ziet? Twee kinderen dicht opelkaar kan ontzettend intensief zijn

5. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Hier zit er 1,5 jaar tussen de 1e en 2e. Omdat het bij de 1e zo lang duurde hadden we na de bevalling besloten om geen anticonceptie te gebruiken en te zien waar het schip zou stranden. Maar tot onze verrassing was ik na 9-10 maanden weer zwanger.
    Wij vinden het echt super om zo kort leeftijdverschil te hebben. Het is ook weleens lastig en te druk maar ben blij dat het allemaal in 1x doorgaat.
    Een 3e zit niet in de planning, maar wie weet over een paar jaar.

6. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hier zit er precies 2 jaar tussen. Testte van beiden op 1 dec positief alleen dan mijn jongste twee jaar later. Erg leuk :D

7. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Mijn tweede en derde schelen straks maar 11 mnd.

8. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Als ik beval van de 2e is onze zoon ongeveer 18 maanden oud

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Na 6 maanden er voor gegaan (wilde eerder maar had ks gehad), na 9 maanden was het raak dus 18 maanden verschil.

Zou het zo weer over doen :)

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Bij jou dus erg goed bevallen!
    Was je kindje toen al aardig zelfstandig?
    Wij zijn nu zo aan het twijfelen.

11. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

De bedoeling was rond de eerste verjaardag van de oudste, maar uiteindelijk is het 9 maanden geworden.

12. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Toen de oudste 6 mnd was er weer voor gegaan, ze was 7 mnd toen ik weer zwanger was. De meiden schelen 16 maanden en ik heb het als heel fijn ervaren. Zou er echt geen groot leeftijdsverschil tussen willen hebben.

13. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Wij zijn na 9-10 maanden ongeveer weer het traject ingegaan. Nu aan het wachten tot deze cyclus voorbij is zodat we verder kunnen met de derde IUI poging. Als die al raak zou zijn dan zou er 2 jaar tussen zitten, maar dat blijft afwachten dus ;)

14. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Hier pas na 1,5 jaar gezegt er komt hopelijk ooit een 2de. Maar door omstandigheden, hebben wegewacht tot ze oider was en wat zelfstandiger.

Ik had juli vorig jaar een positieve test en in april komt de 2de. Ze is dan iets ouder als 2,5. Vind het een mooi leeftijdsverschil.

15. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

25 sep 2014
    798
    24
    18
    Hier na 10 maanden weer gegaan voor een tweede was gelijk raak maar is uitgelopen op een miskraam. Was ook best Eem heftige omdat ze dachten aan een mola zwangerschap enzo.
    Toen even rustig genomen gefocust op onze vakantie naar Curasao en door het Zikka virus wilde wij wachten. Uiteindelijk was het in juni weer gelijk raak en zal er als alles goed gaat 2 haar exact naast zitten ( uitgerekende datum is 2 dagen later dan de geboorte datum van mijn eerste)

16. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik wilde pas weer zwanger zijn als zoontje zich wat beter zelf zou kunnen redden en een baby erbij als hij nog weer net wat zelfstandiger was.
    Hier gestopt met de pil toen zoontje bijna 2 werd, na 6 rondes (iets meer dan 5 maanden) zwanger en ben nu 2 weken na zoontje z'n 3e verjaardag uitgerekend.
    Precies zoals wij het eigenlijk zouden willen, ben benieuwd of het ook zo goed bevalt. :p
    Aan de ene kant zie ik er een beetje tegenop, een (zeer actieve) peuter en een baby, aan de andere kant hebben we er reuze zin in en mag het van mij snel zomer worden. :)

17. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Best veel kindjes op elkaar! Ik wilde eigenlijk gelijk na mijn bevalling al wel weer ha ha. Mijn man wil ook graag voor een 2e gaan. De drukte etc maakt voor mij niks uit (zeg ik nu..) zal aanpoten zijn maar ik kan mezelf wel wat 'wegstrepen'. De enige twijfel die er blijft hangen is dat ik bang ben dat ik niet genoeg aandacht voor mijn zoontje zal hebben als er nog een baby'tje bij komt. En dat in de periode van lopen ed. Hoe hebben jullie dat ervaren ?

18. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik zou graag nu voor een tweede gaan, maar helaas staat mijn man daar nog niet achter :(

19. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Wat jammer :(. Waarom niet?

20. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Als je dat wilt 'voorkomen' kan je het best richting de drie, of nog meer zekerheid, vier jaar leeftijdsverschil hebben. Twee jaar kan een pittige leeftijdsfase van een kind zijn, zoals je hier wel eens leest :D
    Natuurlijk hangt alles enorm van je kind en je eigen draagkracht af, maar dan is de kans het grootst dat je meer tijd hebt en dus meer tijd per kind hebt. En daar is best iets voor te zeggen, zeker als je dat zelf erg belangrijk vindt/gevoelig voor bent

Deel Deze Pagina