Hallo, ben even nieuwschierig wat jullie nog graag willen doen of gedaan hebben voor de bevalling. Ik ben nu 28 weken zwanger en ineens lijkt het wel of ik nestdrang krijg haha ik wil alles zo goed als netjes opgeruimd hebben en alles spik en span gepoetst. Ik wil nog graag geverfd hebben beneden en de tuin wil ik graag klaar hebben heel wat nog dus. Ben benieuwd naar jullie lijstjes?
Ik wilde het huis inderdaad schoon en ik werd ineens een verzamelaar van eten. Kasten stonden vol met blik en ander houdbaar spul. ha ha
Oh ja, qua huishouden had ik een lijstje gemaakt. Kledingkast uitmesten, keuken uitsoppen, alle plinten poetsen, ramen lappen, tuin onkruidvrij maken... prachtig vond ik het, wat een voldaan gevoel gaf het als ik weer wat kon afstrepen. Ja, hormonen zijn rare dingen Ik wilde ook heel erg graag nog met NooNooman uit eten en het liefst ook nog een weekendje weg. Dat bedacht ik met 35 weken, maar is er helaas niet meer van gekomen...
Ik wil de keuken nog helemaal gesopt hebben. Ben vorige week al begonnen met de diepvries te ontdooien, dus die is al schoon. De rest van de keuken doe ik morgen als onze dochter naar het kdv is. En ik wil nog een nieuwe hoeslaken kopen, heb er nu 3 waarvan er in 1, 2 gaatjes zitten. Dus die wil ik vernieuwen.
ehm, heb je even -babykamer ophalen -babykamer behangen, verven en vloeren leggen -babykamer poetsen -babykleertjes ophalen bij zus, uitzoeken, wassen en strijken -maxi cosi hoes uitwassen -kinderwagen ophalen en hoes uitwassen -naamslinger maken -lakentjes kopen voor babybed -wiegje kopen + wieglakentjes kopen -woonkamer opnieuw verven -onze kamer verven, behangen en vloeren leggen -kamer van dochter verven, behangen en vloeren leggen -foto's uitzoeken en inplakken -enveloppen schrijven -huis grondig poetsen -gordijnen wassen -uit eten met man -schilderijtjes maken voor op babykamer -veel deadlines halen voor ik met zwangerschapsverlof ga op mijn werk
toen mijn vliezen gebroken waren nog de gordijnen opgehangen voor de babykamer, en die dag wel nesteldrang, de 9 maanden daarvoor had ik er geen last van
Ik heb ook en hele lijst: keuken aan de buitenkant (heeft mn vader ondertussen gedaan) keuken aan de binnenkant kledingkast opruimen linnengoed uitzoeken er moeten twee ramen vervangen worden. vloer in de polish zetten boekenkast opruimen dressoir opruimen dus ben nog wel ff zoet. Heeft er niemand nog iets anders dan poetsen?
uitslapen, met zn tweetjes uit eten, urenlang badderen... alles wat met een klein kind niet zo makkelijk meer kan.
O ik kan nog steeds uren lang badderen hoor. Als ze op bed liggen om 19.30 is de avond tot 23.30 helemaal vrij.
Een klein gedeelte van mijn lijst: - woonkamer behangen/ opnieuw inrichten - keuken helemaal schoonmaken - babykamer behangen - De laatste spullen kopen - foto's inplakken - weekendje weg met man Ik heb nog 14 weken, dus moet te doen zijn.
hier is volgens mij ook niet alles haalbaar, mannetje werkt de hele week, maar de woonkamer geverfd wil ik toch wel heel graag, het is echt geen gezicht meer, de tuin tja daar kijk ik nog maar even tegen aan haha moet nog een deel betegelt worden dat gaat ie nooit redden voor ik bevallen ben,en het belangrijkste her rekje op de babykamer, lamp en de gordijnen dat moet het liefst deze week nog. nou vandaag de kelder opgeruimd, dressoir op geruimd,keukenkastjes opgeruimd en gepoetst beneden. Voor morgen heb ik op het programma staan o.a mijn klerenkast opruimen, de reden is eigenlijk heb het weekend een hele ochtend op het zieknhuis vertoeft, had flinke buikpijn, en toen kwam ik tot te ontdekking dat als iemand anders als ik kleren of zo iets dergelijks moet pakken voor mij het waarschijnlijk niet vinden shame on me. dus hoog tijd.
Heb het meest al gedaan waarvan ik het echt moest doen voor de bevalling zoals: zolder helemaal opruimen, kleding kasten uitruimen , wat niet gebruikt wordt naar leger des heils kelder opgeruimd, garage opgeruimd, baby kamer is al helemaal klaar inclusief alle bedjes zijn ook netjes opgemaakt Maar ik wil nu nieuwe vitrage in de woonkamer + de tuin moet nog onderhanden worden genomen maar dat moet mijn man doen omdat ik het nu niet mag
hmm ik wil de babyfoto's vd eerste graag ingeplakt hebben voor dat deze beeb komt! i know, schandalige moeder dat ik dat nog niet gedaan heb haha verder ben ik ook bezig met keuken uit soppen en wil ik nog de voorraad kast netjes maken en uitzoeken en het liefst eigenlijk wel Verhuizen whaha maar dat gaat um echt niet worden aangezien ons huis nog maar pas te koop staat hahaha. en ja verder nog gewoon de echt nodige dingen, enveloppen alvast adressen erop doen, huis gewoon schoon houden, wiegje in elkaar zetten en voorzien van beddengoed en babykleertjes wassen enzo nog genoeg te doen hier eigenlijk.. en toch heb ik vandaag echt zowat niets uitgevoerd whaha slecht!
vitrage gewassen, alle hondenmanden en kleden gewassen, kasten uitgemest, ramen beneden en boven gelapt, bed van de kant en even de zuiger er door, nieuwe planten in de bakken en de tussendeur geschilderd ennn mn huis schoon maarja als ik dit zo lees haha wordt dat niet helemaal gedaan aangezien ik ook nog op vakantie ga
Het enige wat ik echt af wilde hebben was de schutting. De hele boel was open en ik was het gekoekeloer en gevraag naar de baby heel erg zat. En de schutting staat sinds een paar dagen. Verder hamster ik. Wasmiddel, schoonmaakmiddelen, blikvoer, diepvries en overige bevoorrading. En ik poets me helemaal suf. Met name het beddengoed is veel vaker an de beurt en het sanitair doe ik dagelijks vrij uitgebreid. En ik zit elke dag in de kast aan de kleertjes te snuffelen. en ik kan niet meer tegen wasmanden. als er één onderbroek inzit, dan ga ik opzoek naar meer was om de trommel vol te krijgen. Ok, ik ben een slaaf van mijn neurotische hormoonhuishouding
Ik heb de ramen nog gezeemd, Keuken van binnen en buiten schoongemaakt, Douche grote beurt, Wc opnieuw behangen, Alles grondig met een natte doek schoonmaken zoals meubels e.d. Ahctertuin netjes maiken Voortuin netjes maken Alle spullen voor de baby schoon en op plek Dit bovenste is allemaal af Wat nog verder moet is buitenom het huis helemaal verven, Deur in de woonkamer verven Dit is voor mijn man en die is er mee bezig als het kan, dus droog weer en tijd hebben. Voor de rest vind ik het momenteel erg belangrijk dat het gewoon schoon is in huis, dus geen stof of haren van de honden, wc lekker fris en al. Het wasgoed aan de kant. Dit ziijn voor mij de gewone huishoudelijke taken waar ik hele dagen de tijd voor heb. Liefs Manuk