Hallo meiden, ik ben er een tijdje niet geweest want de miskraam was helaas nog niet voltooid en toen deze eenmaal gestopt leek te zijn: kreeg ik een baan aangeboden en ging ik naar de introductiedag. Kortom: veel gebeurd. Nu zit ik met het volgende: 2 en 4 september ben ik waarschijnlijk het vruchtje verloren. Deze hebben wij niet kunnen vinden tussen de enorme hoeveelheid bloed en stolsels (sorry!) Pas op 20 september was er helemaal geen bloed meer. De week ervoor nog wel, alhoewel dit wel erg weinig was (veegbloed) 5 dagen later op 25 september begon ik weer licht te vloeien. Ongesteld? Wel wat rap maar misschien dat ik in de week voor 20 september de eisprong gehad heb en daardoor een lichte bloeding heb gehouden (dat heb ik namelijk vaker rond die tijd) Enfin: ik zit zaterdagnacht (26ste) gezellig met mijn vriend ergens een drankje te drinken. Toen ik opstond vloeide ik extreem hevig: het leek alsof de kraan open stond of zoals ik liever zeg (alhoewel niet zo netjes) alsof je van onderen overgeeft. Ik was net op tijd op de wc daar en heb me kunnen verschonen. Ben net niet doorgelekt maar dat scheelde weinig en verloor zittend op de wc weer een hele plas. De dag erna bijna niets verloren. Maar die avond toen we op visite waren weer hetzelfde verhaal. Ik was net op tijd op de wc en daarna zijn we naar huis gegaan. De dag erna gewoon menstruatie-achtige bloedingen. Totdat ik s'nachts wakker werd en wèl doorgelekt ben. Drie dagen na elkaar dit verhaal. Iedere keer in de avond/nacht. Vannacht voor het eerst niet maar (nu komt het) net nadat ik ongeveer 30 min op snelheid gefietst heb, wéér een hele plas verloren. Ik heb zondag nog de spoeddienst van mijn verloskundigenpraktijk gebeld. Er werkt daar één meisje wat nooit weet wat ze moet doen. Ik heb geen geduld meer voor haar merk ik. Heb zelf maandag maar weer teruggebeld en een controle echo geregeld voor de vrijdag. Bah. Ik hoop zo dat er niets meer zit! Ik heb wel eens gehoord van heftige menstruatie en misschien dat de hevigheid bij mij veroorzaakt wordt door inspanning c.q. sporten? Ik beweeg bijna dagelijks meer dan 20 minuten en ben in een paar weken tijd zo'n 10 kilo kwijt geraakt> zou dit ermee te maken kunnen hebben? Natuurlijk ga ik het allemaal laten nakijken vrijdag en mocht de baarmoeder wel schoon zijn dan ga ik het laatste zeker vragen maar ik vroeg me af of iemand dit herkent of misschien zelf ook meegemaakt heeft. Alvast bedankt meiden.
Wat vervelend Ludde dat je deze nasleep hebt. Ik heb al eerder met je meegelezen. Geen idee wat dit kan zijn. Wellicht heb je na de miskraam nog wat verdikt baarmoederslijmvlies gehouden wat er nu met een menstruatie weer is uitgekomen. Ik had dit zelf en merkte dat mijn eerste menstruatie na de miskraam wat heviger was dan normaal (maar niet zoals jij beschrijft). De enige die uitsluitsel kan geven zal de vk zijn. Succes alvast voor morgen!
Het kan ook zijn dat je een hematoom hebt wat telkens weer enorm gaat bloeden. Dit kunnen ze goed zien middels een echo.' Heel veel succes morgen!
Bedankt meiden! Ik zal het inderdaad morgen horen. Vervelende onzekerheid Maar het komt goed. Mijn miskraam was ook anders dan anders, met extreem bloedverlies alleen in een soort van 'momenten' Ik hoop (en het zou kunnen, rekende vanaf het moment dat de miskraam begon) dat het gewoon mijn menstruatie is maar dan heviger. Liefs! (ik laat het jullie weten! Misschien dat iemand anders hier later dan wat aan heeft. )
Een update: vandaag echo gemaakt. Mijn baarmoeder lijkt schoon. Blijkt te kunnen dit bij een eerste menstruatie (wat ze dus denkt dat het is) Kanttekening is wel dat het alsnog wel kan dat er iets zit en ik moet dus deze week aankijken. Mocht ik niet gestopt zijn met bloeden eind deze week (ik zit nu op 7 dagen, bij een eerste menstruatie kan het ongeveer 10 dagen lang zijn!) dan moet ik weer contact opnemen en zal ik doorverwezen worden naar het ziekenhuis voor meer onderzoek. (En natuurlijk wanneer ik koorts of pijn krijg meteen bellen) Ik heb zelf het gevoel dat ik ongesteld ben. Ik wist niet dat het zo heftig kon, maar ja: mijn miskraam was ook een verhaal apart. Helaas komt het dus ook op deze manier voor. Ik moet wel zeggen dat ik positief ben verder en blij ben dat ik in ieder geval niet meer een foetus zag op de echo. Hopelijk stop ik snel met bloeden en kan ik verder. En hopelijk heb ik de volgende keer weer een normale menstruatie hahaha.
Hoi Ludde, Als het inderdaad een menstruatie is, dan is dan eigenlijk heel positief! Je lichaam is herstelt en je kunt weer opnieuw gaan proberen. Na een miskraam kan het ook zomaar erg lang duren voordat je je eerste menstruatie weer krijgen. Dit is dan bij jou in ieder geval niet het geval.