heet douchen. Helpppppp

Discussion in 'Zwangerschap' started by karin29, Aug 25, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. karin29

karin29 Bekend lid

May 29, 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hallo dames.

Wie weet dit. Ben nu 36 weken zwanger en heb net best heel heet gedouched (40 graden of zo). Kan de baby schade oplopen door een te hoge tempratuur water....
    Groetjes Karin

2. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    nee, ik las jarenn geleden dat dat schadelijk kon zijn wegens zuurstof of zoiets maar laatst las ik dat dat dus achterhaald is n het enige is dat het uitputtend kan zijn voor jou, je lichaam die zorgt echt wel eerst voor de baby en dan voor jou dus als pas als jij het benauwd ofzo krijgt van de douche hoef je je pas zorgen te maken lijkt me...

3. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

Jul 6, 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    ik heb dit echt nooit geweten ik hou van zeer heet douchen en heb dit dan ook de hele zwangerschap gedaan heb er nooit hinder van gehad, en heb nu een prachtig gezond zoontje

4. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    jij hebt het toch overleefd? dan die baby ook wel hoor? die zit veilig in zijn eigen temperatuur.

5. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik denk dat het wel meevalt. Maar heet douchen is voor jezelf niet zo goed.

6. karin29

karin29 Bekend lid

May 29, 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Dames,

Ja natuurlijk heb ik het overleefd maar je leest dat het niet goed is vandaar mijn vraag.
    Groetjes Karin

7. essepes

essepes Actief lid

Aug 18, 2006
    198
    0
    0
    Hee

Mijn vk heeft het weleens gezegd dat je in de eerste drie maanden maar beter niet in de sauna kan, of een heel heet bad nemen. Verder niks, dus ik neem aan dat dat na die eerste drie maanden wel weer mag en dan zal heet douchen dus ook geen probleem zijn.

liefs esther

8. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    ik ben op vakantie geweest in een land van boven de 40 graden, en dat werd me ook niet afgeraden. je moet alleen oppassen dat je zelf niet onwel word onder de douche.
    maar zolang jij jezelf lekker voelt bij die temperatuur dan zal het wel goed zijn. ik douche altijd behoorlijk warm en heb hier nog nooit wat over gehoord. er zijn ergere dingen om je zorgen over te maken. als het je zo dwars zit, zou ik het de volgende keer niet meer doen.

9. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Onder de douch is volgens mij niet erg hoor, ik heb en had hem ook altijd wel boven de 38 staan, een heel heet bad zou ik niet zo snel doen.
    Sauna mag niet.

10. karin29

karin29 Bekend lid

May 29, 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Noura,

Nee precies douche nu gewoon minder warm maar zat op dat momet in de "rats" omdat ik er wel wat overgelezen had maar niet precies wist hoe het zat. Maak me nogal snel zorgen, kan het ook niet helpen. Als ik hier dan een onderwerp plaats stelt mij dat vaak gerust.
    Groetjes Karin

11. Meliske

Meliske VIP lid

May 29, 2006
    7,731
    0
    36
    NL
    er zit zoveel vruchtwater om je kindje heen, dat duurt denk ik heel lang voordat dat die warme temp heeft gekregen zodat het je kindje kan schaden. denk dat het niet erg is.

12. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    hoi karin,

je moet niet te veel lezen hoor, en vooral niet zo snel je zorgen maken. vooral tegenwoordig met internet ga je al gauw surfen en lees je van alles.
    hou je gewoon aan de richtlijnen van je vk, en verder worden een heleboel adviezen gegeven. maar ik ben nu voor de 3e keer zwanger, en zolang ik me goed voel, geniet ik gewoon van de dingen die ik fijn vind. je lichaam geeft zelf wel aan als iets niet goed is.

Share This Page