Ik ben on gepland zwanger geraakt, allemaal wel heel leuk en zeker welkom! Nou zit ik wel met een klein probleempje. ik studeer nog, en in mijn examenjaar ben ik bijna het hele jaar op externe stage, op 2 maanden na. Deze maanden zijn april en mei. Nou ben ik begin juni uitgerekend. Dat betekend dat ik En moet zorgen dat me stage word aangepast, en me opleiding moet overhalen dat ik tijdens school met zwangerschapsverlof kan. Heeft iemand ook zo iets dergelijks mee gemaakt en hoe hebben jullie dat aangepakt of hou zouden jullie dat doen ?
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Dat zal pittig worden maar goed dat je al bezig bent met de planning. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar hopelijk zijn er meiden die wat tips voor je hebben. Het komt vast goed!
Je stage loopt tot maart en je bent in juni uitgerekend? Dan hoef je in principe alleen voor de maand mei iets te regelen toch? En in die maand zou je eigenlijk naar school gaan. Welke dingen staan er voor dat semester gepland? Kun je kijken of je die nu of later dit jaar (al dan niet tijdens je stage) kunt doen? Makkelijk zal het niet worden, maar dat voelde je zelf waarschijnlijk ook al wel aankomen Ik zou even contact opnemen met je studiebegeleider en samen met hem/haar kijken naar de mogelijkheden. Succes!
Ik zelf studeer ook nog, bij ons was het dan wel gepland. Ik ben 18-12 uitgerekend en diplomeer 21-11.. Het is zeker pittig om te werken, studeren en zwanger te zijn maar wel te doen...
Dank jullie wel. ik heb 2 externe stages van januari tot maart en dan van juni tot november.. ik ben in februari 2015 in principe klaar met de opleiding.. ik ga ook zeker gesprekken aan met me werkgevers / slb er en opleidingsfunctionaris.. maar zou t gewoon zonde vinden als me opleiding een half jaar langer zou duren.. goed we zien te wel.. we gaan gewoon vrolijk door en kijken waar t schip strand
Van ons eerste kindje raakte ik zwanger in mijn laatste jaar en uiteindelijk heb ik de zomer doorgewerkt, zodat ik met 36 weken zwangerschap kon afstuderen. Heb daar keihard voor gewerkt (was inderdaad zwaar in combinatie met bijbaan en zwanger zijn), maar nu enorm trots dat het is gelukt. Gelukkig kreeg ik alle mogelijk medewerking en werden sommige zaken aangepast op mij specifiek. Ik zou open kaart spelen en hopen dat ze zoveel mogelijk meewerken.
Ik werk 36 uur per week, ben nu bezig de mijn bachelorscriptie en een practicum vak en heb 28 maart mijn laatste tentamen, ik ben 2 april uitgerekend. Het is zoals het is, zolang ik het goed volhoud ga ik gewoon door. Mocht het niet gaan, dan zie ik dat dan wel weer. Jouw gezondheid en het welzijn van je kindje gaan nu voor. Mocht het nodig zijn, dan overleef je dat half jaar ook wel weer
Nou allemaal die hards dus ! Goed zeg! De wil bij mij is er ook absoluut, ben alleen erg bang dat me school en werk niet wil mee werken. maar we komen er allemaal vanzelf wel