Na hoeveel maanden zwanger ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Leroe2010, 17 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    1e ronde en 1e ronde. Op dat moment heeeeel leuk en fijn maar nu we geen kinderen meer willen ben ik wel wat huiverig. Don't worry, tot 12 maanden is echt heel normaal!

2. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Na het stoppen met de pil, 5 rondes.

3. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    beide in ronde 3!

4. Betsy

Betsy Niet meer actief

Spiraaltje laten verwijderen, drie maanden heel onregelmatige cyclus. Daarna exact volgens het boekje en was ik na 3 maanden zwanger.

Dus in ronde 7 :)

Was na de 6e keer trouwens ook enorm teleurgesteld hoor... gewoon omdat je zo graag wil dat het lukt.

5. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.332
    113
    Amsterdam
    Hier na 3 jaar, we hadden ivf nodig omdat mijn buik vol met verklevingen zit.

6. Rose73

Rose73 Actief lid

7 jul 2016
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerste ronde op mijn 39ste en eerste keer niet gepland nu op mijn 43ste

7. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Eerste zwangerschap ongepland. Kwam er met 16 weken achter :$
    De tweede zwangerschap ronde 1.
    De derde zwangerschap ronde 1.
    De vierde zwangerschap kwam ook min of meer ongepland. Ik gebruikte weliswaar geen hormonale AC, omdat ik mijn eerste menstruatie aan het afwachten was om een spiraal te plaatsen, na de bevalling van ons overleden kindje. ( zwangerschap 3)
    Ik ben direct, zonder menstruatie na de bevalling zwanger geraakt van dochter.

Ik hoop dat je snel een positieve test in handen mag houden!

8. Miek22

Miek22 Actief lid

29 sep 2011
    325
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Hier drie keer de eerste ronde, echt heel bijzonder!! Gaan hierna wel voor sterillisatie want wordt dus heel makkelijk zwanger en wil niet verrast worden!

9. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Eerste ronde 1, was niet geheel gepland. (35 jaar)
    Daarna bij ronde 3 en ronde 2, beide in een mk geëindigd. (39 jaar)
    Nu net 40 en de vk vond het wel positief dat, ondanks de mk's, ik vlot zwanger ben geworden.

10. Leroe2010

Leroe2010 Lid

28 jul 2016
    87
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ergens ben ik een beetje bang omdat ja iedereen rond mij zonder moeite zwanger geraakt maar de reacties stellen me zo gerust ! Ik heb nu in de 2de maand ovulatietesten gebruikt omdat ik mij eisprong niet voel en toch zeker wou zijn hem optimaal te benutten . Ik heb afgesproken met mijn man dat ik het "stiekem" zou doen zodat hij er niet al te val van merkt en jet toch spontaan lijkt om toch niet de prestatiedruk te hebben :) :)
    Groetjes

11. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Eerste keer in ronde twee maar had m'n eisprong gemist wist toen nog niet goed hoe dat werkte maar reken t maar als ronde twee

Tweede keer ronde 1

Derde keer ronde 4 (na verwijderen mirena)

12. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    eerste keer zwanger na 8 maanden helaas ging dit mis en toen na 1.5 jaar en daaruit nu een dochtertje :)

80% is binnen een jaar zwanger en 90% binnen 2 jaar geloof ik. dus je hebt nog wel ff

13. Moshi

Moshi Actief lid

21 okt 2015
    279
    4
    18
    NULL
    NULL
    Serieus mee bezig om zwanger te raken vanaf ongeveer maart 2014
    Eerste keer raak juni/juli 2015 (miskraam met 6weken):(
    Tweede keer raak oktober 2015 (miskraam met 5weken):(
    Derde keer (scheepsrecht) en das huidige zwangerschap

14. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Loeroe laat je niet gek maken door wat anderen in je omgeving meemaken hoor. Ieder mens is uniek zoals ze zeggen en ja bij jou werkt het misschien weer net wat anders. In ieder geval is 2x proberen echt nog heel erg kort, zeker als je bijvoorbeeld van de pil af komt. Dus lekker blijven proberen met z'n 2, is niks mis mee! :p

Niemand kan je vertellen hoe lang je zal moeten wachten op die positieve test. Heel frustrerend soms, maar het is helaas niet anders.

15. mamahartje

mamahartje Actief lid

31 aug 2012
    233
    0
    16
    Eerste was een verrassing, dus zonder ervoor te gaan toch ontstaan. :)
    Tweede was ook geen kwestie van proberen. Op zich kwam het wel op het juiste moment, maar toch ook heel onverwacht!

Wil daaraan toevoegen dat ik mij ook zeker zeer gezegend voel door deze wonderbaarlijke baby'tjes. Ik besef mij maar al te goed dat er heel veel vrouwen zijn die het heel moeilijk hebben met zwanger worden, en die soms jaren bezig zijn met verschillende trajecten en waar het soms gewoon maar niet wil lukken. Dat is wel de reden dat ik heb gekozen om mee te doen met moeders voor moeders. Al kan ik maar iets kleins bijdragen, wie weet is daardoor weer iemand geholpen. Is heel oneerlijk als je bedenkt dat het sommige vrouwen niet gegund lijkt, terwijl een baby juist daar zo welkom is.

Heel veel sterkte voor alle vrouwen in een onzekere situatie.

16. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ronde 10 raak maar ging mis. De ronde erna weer raak en nu bijna klaar om ons mannetje te ontmoeten.
    Ik kan me voorstellen dat je gaat twijfelen als iedereen kn je omgeving zegt dat ze snel zwanger waren maar de realiteit is toch echt anders. Zelfs als de eerste snel komt kan een tweede op zich laten wachten, maar andersom kan ook. Mensen die aangeven dat ze verwachten dat nr 2 net zo snel komt als nr 1 kunnen echt thuiskomen van een koude douche.
    Ik hoop dat je niet al te lang hoeft te wachten want we weten allemaal dat hoe langer het duurt, hoe rotter het is, maar ik hoop ook dat je door de reacties kan zien dat het niet gek is als het even duurt en dt het je hoop geeft

17. Ri1987

Ri1987 Actief lid

9 sep 2015
    176
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn zus en een goede vriendin waren ook zo snel zwanger. (Beide overgewicht en niet echt gezond leven). Ik had gezond gewicht en leef redelijk gezond en dat is het frustrerend als het jou niet lukt om snel zwanger te worden.

Bij mij duurde het 10 rondes, ik heb de laatste 3 rondes ovulatie testen gebruikt. Bleek dus dat ik met wat ik dacht te voelen als eisprong en de daadwerkelijke eisprong er 3 dagen naast zat.

18. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    je voelt ook het groeien van de follikels en niet de sprong zelf, dus kan goed kloppen ;)
    hier 8 maanden bij nummer 1 en bij nummer 2 was het in de eerste ronde gelijk raak.

19. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

1e keer na 7 maanden ( 6e eisprong) helaas mk bij 10 weken
    2e keer na 5 maanden , vanaf de mk. (3e eisprong)
    Dus een goede zwangerschap na 13 maanden

Ik temperatuurde en gebruikte ovu testen vanwege verschillende eisprong tijden. De ene keer rond dag 14 en de andere keer rond dag 28

20. Patatje1982

Patatje1982 Actief lid

31 dec 2014
    449
    229
    43
    Vrouw
    1e keer in ronde 9. 2e keer in ronde 1. Absoluut niet verwacht. Dacht zelf dat het wel weer langer zou duren.

Deel Deze Pagina