Ik zie bij veel meiden hier staan in welke ronde ze zitten.Maar vanaf wanneer tellen jullie je rondes,vanaf het moment dat je gestopt bent met de pil of vanaf het moment dat je dan je 1e menstruatie hebt gehad?
Na het stoppen met de pil krijg je eerst een ontrekkingsbloeding. Vanaf de eerste dag van die ontrekkingsbloeding gaat je eerste cyclus in. Als iemand in ronde 1 zit dan wil diet niet perse zeggen dat het de eerste maand na het stoppen is, maar het kan ook zijn dat het de eerste ronde is om echt voor een kleintje te gaan.
Hoi, vanaf de eerste dag van je menstruatie tot de eerste dag van je volgende...dat is een ronde. Hoop dat je niet te veel rondes zal hebben
Bij mij is het de eerste dag van de ontrekkingsbloeding... maar omdat ik niet precies wist hoeveel dagen mijn cyclus was was het dus de eerste ronde maar gewoon wat "klussen" konden toen niet echt goed rekening houden met vruchtbare dagen enz...
Ja ja dat snap ik wel maar ik bedoel eigenlijk meer vanaf je pilstop. Ik ben op 1 september gestopt met de pil en toen op de 8e november voor het 1st ongi geworden,maar als dat een ontrekkingbloeding is kan ik dat eigenlijk niet als ronde meetellen vind ik.
Ok, nou ik zou dan zeggen dat je je eerste ronde telt vanaf je eerste keer ongesteld en dan ook actief aan de klus bent gegaan. Bij mij bijvoorbeeld staat de 1e tussen haakjes omdat we daar nog veilig deden vanwege ontpillen. Maar goed, ik weet niet hoe t bij de rest is. Dus heb je weer weinig aan dit antwoord geloof ik....
Mijn eerste ronde, is de eerste ronde dat we voor een kleintje gaan. Ben in november gestopt en begonnen met foliumzuur, toen ontrekkingsbloeding, december veilig gedaan en ongi geworden en nu dan deze maand aan het klussen geslagen.
Ik ben 8 december gestopt met de pil (de 7e dus de laatste pil genomen) toen kwam uiteraard de onttrekkingsbloeding. En voor mijn gevoel is dat de eerste ronde (ook al wist ik toen dus nog niet hoe mijn cyclus zou zijn). Ik heb nu inmiddels mijn eerste "echte" menstruatie achter de rug en zit nu dus in de tweede ronde (snap je 'm nog ). We vrijen overigens gewoon wanneer we zin hebben en houden geen rekening met de meest vruchtbare dagen. We zijn natuurlijk ook net pas bezig met zwanger worden en hebben bovendien allebei erg veel zin, zodat we t sowieso wel om de dag doen en regelmatig ook wel elke dag.
Ja idd, wij beginnen nu met de 1e ronde en kijken eerst wel hoe het loopt. Maar een vraagje bij die 1e ronde die jij dus bedoelt Mermaid (en ik ook) kan je toch wel zwanger worden? (het is misschien lastig omdat je idd niet precies weet wat je vruchtbare dagen zijn.) Of hoort mijn vraag in het domme vragen topic thuis Sorry maar ben net nieuw hihi!
Vind ik helemaal geen domme vraag hoor. Ervan uitgaande dat je gewoon een eisprong hebt kan je dus ook in de eerste ronde zwanger worden. Het zou natuurlijk wel heel snel zijn, maar is zeker niet onmogelijk.
In de eerste ronde is het alleen wel anders. Je bent dan het meest vruchtbaar aan het einde van je ontrekkingsbloeding en de week erna. Dit omdat je cyclus nog geen echte cyclus is, maar nog de namaak cyclus die de pil veroorzaakt.
Oke bedankt Het zou wel heel snel zijn idd, maar dan weet ik iig dat het nu voor het echie is en verder zien we wel! Wel spannend hoor!