Na hoeveel rondes waren jullie zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door helena115, 6 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    wij warensnel zwanger waren er toen nog niet mee bezig, miskraam gehad. We zijn nu 46 maanden bezig en nog geen postieve test te bekennen.

2. valhalla

valhalla Niet meer actief

Bij beide zwangerschappen in 'ronde' 1, maar slik al jaren geen pil meer.

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Ben een jaar of 12 aan de pil geweest. Met een tussenpoos van ongeveer een jaar rond mijn 20e (waarin ik ook niet ongesteld ben geweest maar dat kon gebeuren zei de huisarts). Toch was ik in ronde 1 zwanger.

4. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    lieve allemaal dank voor alle reacties!

Vind het heel prettig al die verschillende ervaringen te lezen, blijf vooral schijven in dit topic:)

Voor de dames die er wat langer over deden, hoe was dit emotioneel voor jullie?
    Nieuwschierigheidje.

liefs

5. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Van mijn eerste heeft het 11 maanden geduurd en van de tweede in de eerste echte ronde!

6. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

@Helena, ik mag eigenlijk niet zeuren want 10 maanden is niet lang. Toch maakte het me onzeker. Omdat ik wat endometriose achtige klachten had ben ik doorgestuurd naar zh voor onderzoeken en toen die allemaal goed waren was ik een stuk geruster. Toen we er niet meer zoveel mee bezig waren, eerste maand ook zonder ovulatietesten en wat feestjes was ik ineens zwanger. haha. Dolgelukkig natuurlijk. Dan ben je ineens vergeten dat je er eventjes mee bezig bent geweest.

Hoe het voelt voor de dames die in het medische circuit terecht zijn gekomen kan ik me bijna niet voorstellen. Vind het altijd bijzonder om te zien dat ook zij het vertrouwen hebben dat het goed komt! Heb er in ieder geval veel respect voor.

7. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Pfftt pas na bijna precies 3 jaar en 33 rondes eindelijk zwanger!

Hoe het emotioneel is?
    Als een achtbaan!
    Begin van de cyclus:
    Ach even rust
    Dan 2de helft van de cyclus:
    Weet je echt niet waar je het zoeken moet...

En dat elke maand weer...

Ik had het bijna opgegeven...
    En we zouden beginnen met iui in april dit jaar en zijn door de rust in feb zwanger geworden hihi

8. debbedebs

debbedebs Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.472
    0
    0
    HR Adviseur
    NB
    Wij waren in de 4e ronde zwanger. Vond ik zelf best snel! Ik had ook 12 jaar de pil geslikt, maar gelukkig geen last gehad van ontpillen.

9. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Na 12 jaar "gewoon" pilgebruik en 2 jaar de prikpil te hebben gehad zijn we zwanger geworden in de 2e ronde.

10. Bunnymoeder

20 feb 2009
    87
    0
    0
    Ik slikte al jaren de pil niet meer ivm migraine. Ik ben in ronde 2 zwanger geraakt met behulp van ovulatietesten. Vanwege een mogelijke zwangerschap mocht ik vanaf het moment dat we het gingen proberen, mijn medicijnen voor de migraine niet meer slikken. Om dat niet te lang te laten duren, zijn wij meteen begonnen met ovulatietesten. Wellicht niet zo romantisch maar bij ons wel effectief :p

11. kindje2opkomst

11 jun 2009
    57
    0
    0
    Amsterdam
    Hier na 5 jaar pillen eerste kindje in ronde 1.
    Toen 2 jaar gepild en de tweede is nu op komst na 4 rondes.
    Gelukkig geen miskramen gehad.
    Je hoort vaak de verhalen waar het fout ging, maar gelukkig gaat het ook heel erg vaak gewoon goed hoor!
    x

12. Gabrielatje

Gabrielatje Niet meer actief

Telt 0 ook?

sorry weet niet of het interresant is maar ik wil toch ook mee doen hihi, wij zijn van voor het zingen de kerk uitgaan zwanger geraakt en het was niet de bedoeling (maar ziels gelukkig). Het was de eerste maand dat we elkaar wat meer gingen zien en meteen raak :D wij zijn super blij en zouden nooit meer anders hebben gewild dan dat het zo is gelopen :D.

13. jesjuh

jesjuh Actief lid

29 mei 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    hier zijn we ruim 2,5 jaar bezig geweest. Liepen al wel in het ziekenhuis voor onderzoeken maar gelukkig ineens spontaan raak!!

14. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ronde 7. maar was wel direct na dat ik aan de schildklier medicijnen begon. bij de volgende verwacht ik sneller vruchtbaar te zijn.

15. brit76

brit76 Actief lid

29 apr 2009
    379
    7
    18
    eerste keer in ronde 7, helaas een vroege miskraam, tweede keer ronde 8 (dus meteen na de miskraam, ben niet meer gewoon ongi geweest).

Ronde 7 en 8 beide met ovulatie testen geklust, niet romantisch maar blijkbaar wel effectief....

Ik heb begrepen dat 85% van de stellen binnen een jaar zwanger raakt. Dus dat zou betekenen dat elke maand je statistisch gezien meer kans maakt.

succes!
    Brit

16. Happymommy84

Happymommy84 Niet meer actief

Na 11 jaar pilgebruik in ronde 9 zwanger!!!

17. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Precies na 2 jaar spontaan zwanger. Werd helaas een miskraam.
    Toen na 4 maanden weer zwanger!

Hou de moed erin meid en vooral positief blijven. Het is vaak vooral een kwestie van geduld hebben.

Grt Vanilia

18. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ik ongeveer 2,5 jaar geleden gestopt met pil 5 jaar geslikt en daarna half jaar de kopere spiraal en daarna voor het zingen de kerk uit 1,5 jaar gedaan. En toen we voor het echie gingen was het de 3e keer raak...:)

19. 19e ronde zwanger geworden, heel plotseling alsnog, omdat mijn man haast helemaal geen zaad had.. (slechts enkele spermacelletjes) en we zouden met KID beginnen. Die maanden daarvoor hadden we de hoop ook al flink laten varen. Geloofde er zelf niet meer in, het was echt slopend. De gedachte nooit een kindje van ons 2-en, heel veel huilen en werd er zelfs suicidaal van. En toen hadden we relatieproblemen en kwam ons zoontje ineens :D

20. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    1e keer zwanger na ronde 1 (helaas werd dit een mk)
    2 maand later weer zwanger, dus ronde 3. Nu alweer bijna 9 maand geleden :)

Deel Deze Pagina