Hallo, 7 weken geleden ben ik bevallen van een zoon! Inmiddels ben ik weer begonnen aan de pil, maar eigenlijk zou ik daar nu weer mee willen stoppen, omdat ik weer graag zwanger wil worden. Het bevalt me zo goed, het moeder zijn. Alleen nog één probleempje, mijn vriend wil absoluut geen tweede, nu niet en over een paar jaar ook niet. Ik heb ook al met hem over anticonseptie gehad, ik ben eigenlijk helemaal klaar met de pil, telkens moet ik er aan denken, en na ruim een jaar geen pil te hoeven slikken, bevalt me dat prima. Hij heeft tegen mij gezegd dat ik me anders moet laten steriliseren! Hij durft, want ik heb nog een kinderwens! Terwijl hij dat niet meer heeft, ik weet wel dat je er natuurlijk allebei achter moet staan, en zolang we samen gelukkig zijn, komt er ook geen tweede, maar mocht het zo zijn, dat we onverhoopt uit elkaar gaan, ontneemt hij mij de kans om ooit nog een kindje te krijgen. Terwijl hij één kind genoeg vind! ik heb dan zoiets van,laat het lekker bij jou doen! Zijn er nog meer meiden die zich in dit verhaal herkennen? groetjes dolfijntje1986
ff een vlugge, en daardoor mss kort door de bocht reactie. Als hij geen kinderen meer wil, dan moet hij zich laten steriliseren, niet jij! Wat je zegt, jij wil nog meer kinderen en hebt dus nog een duidelijke kinderwens, dus is het van de zotte om je dan te steriliseren! Maar, wellicht is het voor hem nu te snel en moet hij nog wennen aan 1 kind. Ook niet vreemd natuurlijk, jij hebt m 9mnd bij je gehad en ook al zolang er aan kunnen wennen, voor mannen wordt het toch pas echt asls ie geboren is. Mss draait ie over een half jaar of jaartje wel bij, gun m wat tijd. En dat je niet meer aan de pil wil, kan me het helemaal voorstellen!! Wat een bende!! Maar mss ff met je gyn of HA overleggen voor andere opties zoals een spiraal. Dan hoef je ook verder niets te doen en volgens mij zitten daar verder geen hormonen in, dus geen bende in je lijf. Oja, enne, nog gefeliciteerd met de geboorte van je kleine!! Knuf Sookie
Ik moet zeggen dat ik me niet in het verhaal herken, dus kan niet mee praten. Maar lijkt me toch dat je hier als ouders samen uit moet zien te komen. Jij bent waarschijnlijk snel gewend aan het moeder zijn. Voor mannen (lees: vaders) kan dat veel moeilijker zijn, ze moeten er aan wennen. Jij hebt 9 mnd intensief met het kleintje geleefd, nu begint vader dat (pas) te doen. Geef hem wat tijd. Hij moet het toch ook zien zitten. Wellicht gebeurd dat zodirect wel als hij helemaal weg is van jullie kleintje! Don't push to much Succes en nog van harte met het moeder-zijn! !
Ik herken je probleem trouwens ook wel een beetje, hoewel het bij ons een stuk minder heftig is. Ik wil graag nog een peer kinderen, en liefst ook zo snel mogelijk. Terwijl mijn vriend er nog maximaal 1 wil, en dan pas over 3 a 4 jaar...
Heb je al eens gevraagd hoe hij de overgang naar het hebben van een kindje ervaart? Want het kan goed zijn dat hij het best zwaar vindt- jij bent al negen maanden zwanger geweest, maar de enorme verandering is voor hem pas ECHT nu begonnen. Misschien dat het voor hem wel erg snel is om al te spreken over nummer twee en dat hij daarom zo stellig reageert.
ik herken je verhaal ook niet maar ik begrijp jou reactie wel. ik zou me nooit laten steriliseren. vind ik zo drastisch (persoonlijk) je kan altijd voor de prikpil gaan. das geloof ik 1x per 6 maanden een prikje. of een spiraal dan zit je 5 jaar safe. en beslis je over 2 jaar dat je er toch weer voor wilt gaan laat je de spiraal verwijderen en klaar. dat je man nu nog niet aan kinderen toe is kan ik ergens wel begrijpen. voor hem is het allemaal nieuw en papa's passen zich meestal niet zo heel snel aan. mijn vriend heeft ook een aantal weken moeten wennen dat er een kleintje bij was. toen zei mijn vriend over een jaar of 3 mss nog een.. met de nadruk op mss... nu 10 maanden later ziet hij een 2de weer wel zitten. dus ik zou je de raad willen geven om niet te snel en te drastische beslissingen te maken. denk over sterilastie (zowel bij man of vrouw) eerst goed na en sta er beide voor 100% achter! bij een man valt het nog terug te draaien, al wil dit niet zeggen dat het bij iedereen weer goed komt. bij een vrouw weet ik het eigenlijk niet. groetjes, Sharon
niet helemaal hetzelfde verhaal. Ik zou ook zo weer zwanger willen worden, mijn man wil in ieder geval nog wachten. Maar ik heb echt een super hekel aan de pil. Ik heb hem gezegd dat hij niet van mij kan verwachten dat ik als enige voor anticonceptie zorg (en dat is hij met me eens hoor). Als hij sex wilt en niet wil dat ik zwanger raak dan moet hij dus een condoom gebruiken. Sterilisatie zou ik echt never nooit doen. En als ik jou was dan zou ik zorgen dat je vriend ook nog even wacht daarmee. Misschien denkt hij er over een jaar wel heel anders over...