Wanneer doe ik de baby pijn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Oek oek, 17 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    :confused: nee, begrijp de vraag niet verkeerd! Ik bedoel nu de baby nog in mijn buik zit... Ik wil zoo graag voelen hoe ie ligt.. maar ik kan nog nie erg wegwijs worden uit al die hobbels en bobbels in mn buik.
    Soms zitten we met onze vingers in mn buik te duwen omdat we iets voelen, maar ik vraag me steeds af... doet dat geen pijn? En aangezien ik niet weet waar ik dan duw.... straks prik ik de baby een oog uit ofzo :confused:
    Dus in hoeverre kan je in je eigen buik gaan lopen prikken, duwen etc...
    ja.. beetje rare vraag.. maar loop het me al een tijdje af te vragen.. :rolleyes:

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

hahaha een oog uitgeprikt.
    echt een goeie vraag. dat vragen wij ons ook weleens af.

3. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Het is helemaal geen rare vraag, want ik vraag me dat soms ook af.
    Dat komt eigenlijk ook door mijn vriend, die moet je horen als we bij de vk zijn geweest. Dan vraagt ie zich af of ze de kleine geen pijn doen door dat geduw enzo.
    En als we aan mijn buik zitten te voelen: Oh wee als ik naar zijn mening te hard duw! Hij is maar bang dat het frummeltje wat breekt ofzo :) of dat we hem pijn doen.
    Eerlijk gezegd: ik durf niet eens zelf te voelen zoals de vk waar het hoofdje zit etc, je gaat toch denken of het echt geen pijn doet :D

4. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

preciez zo gaat het bij ons ook! hahaha het is wel ook zijn kindje he die je draagt. dus soms voel ik wat dieper of probeer de kleine wat naar boven te verplaatsen wordt ie bijna boos zegt ie duw niet zo hard joh. hahahaha ik zeg dan dat de VK nog veel harder duwt af en toe

5. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Hier hetzelfde... Soms zit frummel onder mijn ribben te duwen, en dan duw ik hem naar beneden. Dan krijg ik me toch een commentaar als meneer het toevallig ziet :)
    En nu heb ik een luchtweginfectie en hoest ik me af en toe een ongeluk. Oh jee, dan moet ik het hoesten onderdrukken van meneer want stel die kleine komt klem te zitten...

6. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort

Ik ben het met je eens Gerrit, denk ook dat de baby er weinig last van heeft. Als een kindje de bevalling kan overleven dan zal 'ie zeker een por of 2 kunnen hebben! (denk ik dan)

7. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    En hoe zit 't anders met mijn katten die zitten te 'poemen' op mijn buik? Zou Brusje daar ook last van hebben? Mijn dochter heeft naar mijn idee geen trauma's over gehouden aan 'gepor' en 'gepoem'

8. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    volgens mij vinden baby's het zelfs prettig als je in je buik loop tte prikken, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik zou het bij de controle eens vragen , dan kan ze je laten "meevoelen"

10. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    precies noura ;)
    ik had deze vraag ook want je komt er
    9 van de 10x toch niet uit.
    Ik was vorige week op controle en toen heeft ze het
    me uitgebreid laten voelen :D
    En pijn doe je ze dusw echt niet zo maar hoor ;)

groetjes jantina

11. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hahaha, dit heb ik me inderdaad ook wel eens afgevraagt.... :(
    Ik word totaal ook niet wegwijs uit al die hobbels en bobbels en begin dan te voelen. Vaak houdt ik er snel al weer mee op, want tja.... how much can a baby take?
    Onbewust weet ik wel dat ik de baby niet zoheel snel in het nauw zal drijven of pijn zal doen, maar op het moment zelf heb ik altijd zoiets van: laat maar, dat arme ding voelt zich vast niet lekker met al dat gepor en gedruk :)

12. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Ik heb dat ook, dan voel ik eventjes en laat het maar voor wat het is....

Terwijl het eigenlijk jammer is, lijkt me gewoon heerlijk om te voelen hoe die kleine ligt.

De volgende keer ga ik het vragen als ik op controle moet, mogen ze het me wijzen hoe ik moet voelen.

13. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Bij de 3D echo zei die vrouw tegen mij: de kleine zit daar zo veilig... Als je echt te hard duwt doe je jezelf meer pijn dan de kleine... Die kan zich gewoon verplaatsen als hij of zij iets niet prettig vind.

Of het waar is geen idee hoor!

14. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Die van mij lijkt zich nergens wat van aan te trekken in ieder geval.
    Bij de echo lag ie zo dat we niets konden zien van het gezichtje, dus begon ze een beetje te 'porren' met dat apparaat. Het beeld ging op en neer, en die kleine ook. Maar, eigenwijsje bleef lekker liggen en verroerde geen vin(gertje) :)

15. Mirtje

Mirtje Actief lid

20 aug 2006
    235
    1
    0
    Zuid-Holland
    Leuk onderwerp, ik wil die kleine weleens wakker schudden...Maar vroeg me ook af of die dat vervelend vind, haha...Maar volgens mij kunnen ze heel wat hebben in dat vruchtwater!

16. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    ah, oke, bedankt voor alle reacties!
    Zal het toch nog eens navragen bij de vk.. dan kan ze me misschien ook vertellen wat ik precies voel,want begrijp echt niet wat ik soms onder mn vingers door voel glijden :)

17. Niet meer actief

Ik kan er nog niet over meepraten, maar het lijkt me zoooo bijzonder!

Deel Deze Pagina