Hoi meiden, Van mezelf drink ik altijd erg weinig. Heb eigenlijk gewoon nooit geen dorst. Ik drink altijd op gezette tijden, rond 10.00 uur, 12.00 uur, 15.00 uur en 's avonds rond 20.00 uur. Maar goed, nu ik zwanger ben heb ik wel zoiets van: ik wil gewoon goed drinken! Alleen, als ik al een vol glas drinken neer zet (maakt niet uit wat het is) en ik ben op de helft, krijg ik het gewoon niet meer weg. Word er soms gewoon misselijk van! Heeft iemand tips voor mij? Het zal waarschijnlijk gewoon verstand op 0 zetten zijn en drinken maar, maar goed, misschien enige herkenning en tips?
hier nog een, ik heb nu een fles gepakt van 1,5 liter en die wil ik dan zowiezo op hebben en dan ben ik dr nog wel is wat anders bij, soms moet ik gewoon kokhalsen als ik zo veel drink
Ik was ook niet zo'n drinker, maar ik heb mijzelf echt gedwongen goed te drinken. Pak grote mokken/glazen en dwing mijzelf deze binnen een halfuur leeg te drinken. Verder veel afwisselen, pak eens thee, siroop of wat anders. Thuis heb ik halve literglazen. Sochtends smiddags en savond moet er in elk geval 3 leeg zijn(2xwater 1xsiroop). De rest is vaak een grote mok thee, hiervan drink ik er min. 3 per dag. Dan zit je zo ruim aan de 2 liter. En tja... Vaker plassen moet gewoon, en het hoort erbij, het weegt niet op tegen de nadelen. Onderweg flesjes water meenemen. Ik ga altijd met een 0,5ltr gekoelde fles water desnoods met scheutje siroop) de deur uit.
Zoals ze hier al een paar keer gezegd hebben, een flesje/fles overal meenemen gevuld en elke keer slokjes nemen al is het om de 5 minuten 2 slokjes. Vooral als je bezig ben en je continu slokjes neemt voor dat je het weet is je flesje leeg en daarna meteen weer vullen. Ik herken het zeker! Ik ben ook niet zo'n drinker Ik doe het maar omdat het moet. Ik heb nu een routine. 2 glaasjes sinaasappelsap (300ml) - 1 grote glas aardbei Yomild (350ml) - 2 flesjes water (1 L) - 1 grote mok warme choco of thee (300ml). Ik moet eerlijk toegeven soms is het 1 fles water inplaats van 2 *schaam* Dan hoop ik maar dat ik ook wat vocht uit me eten krijg.
Yep - flesjes is het toverwoord Ik heb op kantoor een 75cl Spa flesje, die ik iedere dag 2 keer drink. Gewoon door tussen door telkens een slok te nemen. Het gaat ongemerkt best hard dan. Ik haal nu makkelijk 1,5 liter water, zonder de rest meegerekend ( en dat is: 1 kop thee 's ochtends, melk bij mijn Special K, 1 kopje koffie op kantoor, 2 glazen jus d'orange tussen de middag, 1 glas drinkyoghurt bij het avondeten, 2 a 3 koppen thee 's avonds en soms nog eens een klein flesje cola tussendoor)
Collega van mij had hier ook problemen mee.die heeft zichzelf aangeleerd om meteen na het plassen weer wat te gaan drinken. Weet alleen niet of het voor jou ook helpt... Maar succes
Herkenbaar. Inderdaad flesjes en kleine slokjes. Opdeze manier krijg ik het meeste binnen. Red nog lang niet wat ik zou moeten drinken, maar krijg in ieder geval wat binnen. In de avonduren kan ik helemaal niet drinken omdat ik dan misselijk word. Dan neem ik meestal waterijs. Daarmee krijg je ook vocht binnen.
boehh, ik heb dat ook. Heel herkenbaar en frustrerend. Op de een of andere manier ging ik altijd direct over mn nek van 2 slokken water. Ik ben toen overgegaan op melk, heel gek maar dat bleef wel zitten en daar werd ik niet misselijk van. Een troost, na ongeveer 17weken (of wellicht al eerder) gaat dit misselijke gevoel weg en krijg je het wel weer voor elkaar water weg te drinken. Je zelf niet te veel pesten nu, als water niet lukt kan je misschien iets vinden waar je minder misselijk van word? En anders is zo'n flesje waar iedereen het over heeft nog een optie. en idd Grace80, ik at ook veel waterijsjes hihi