Vorig jaar eind juli gestopt met de pil en in begin okt positieve test. Deze bleef helaas niet plakken. Nar curritage in december, 2 februari ongesteld geworden. Met app op telefoon berekend wanneer ik vruchtbaar zou zijn. Die week wel vaker geklust . 2 maart had ik een positieve test!!! Dus mag idd heel erg in mijn handjes knijpen dat het bij ons zo makkelijk gaat, ben me er zeker van bewust (ook in de omgeving) dat dat zeker niet altijd zo het geval is!
bij de eerste derde cyclus raak voor de tweede was tweede cuclus raak vmk vierde cyclus raak wederom vmk en vijfde cyclus weer raak en dt werd onze tweede. derde nu dwars door de pil heen.... dit ondanks dat me was verteld dat zwanger worden niet vanzelf zou gaan vanwege ernstige endometriose en verklevingen hierdoor. bij de eerste zou ik zelfs die maand geopereerd worden om alles zo makkelijk mogelijk te maken en een half jaar het zelf te mogen proberen alvorens ivf ingezet zou worden..... we waren al jaren van de endo op de hoogte en de gyn raadde door de ernst ons aan om zo snel mogelijk ervoor te gaan omdat het enkel moeilijker zou worden! je kan het dus nooit weten hoe lang het gaat duren...... helaas zal je het gewoon moeten afwachten. ik heb overigens enkel op vruchtbaar slijm gelet toen ik zwanger wilde raken verder niets, dus geen temperatuur en geen ovutesten, dan had ik meestal ook wel in die periode wat vaker zin.
Eind sep gestopt met de pil. Toen heeeel lang op mijn menstruatie moeten wachten, de menstruatie daarna duurde ook heeeel lang voor die weer kwam. Tien na 32 dgn een lichte menstruatie, ikke blij want er leek iets van een normale cyclus in te komen, daarna niet meer ongesteld geweest maar teste in april ineens positief! Heb echt soms gewoon 120 dagen geen menstruatie gehad, deze zwangerschap was dus ook echt een groot cadeautje! Dus in ronde 3 was ik zwanger maar heb er wel 7mnd over gedaan..
Ik ben in de 15e ronde zwanger geraakt. Maar de tijd was ruim 1,5 jaar. Bleek PCOS te hebben, dus de laatste rondes met Clomid gedaan, en toen in de 5e ronde zwanger.
Bij de eerste na twee maanden, de tweede een maand en de derde "onverwacht"... Moet ik er wel bij zeggen dat ik de pil in die maand niet helemaal goed geslikt heb dus helemaal onverwacht was het niet !
De eerste na 14 maanden zwanger, waren denk ik 10/11 rondes. De tweede eerste ronde, was net 1 keer ongesteld geweest na de bevalling van mijn dochter. Gaf borstvoeding en nooit verwacht dat het zo snel zou gaan i.v.m. de 1e.
Okt 2012 gestopt met de pil Feb 2013 gestart Mmm Clomid 50 mg, geen reactie Mrt 2013 Clomid 100 mg, geen reactie April 2013 Clomid 150, goede eisprong en meteen zwanger! Wij konden zo snel met de Mmm beginnen omdat ik al bekend was met pcos.
de eerste na 14 maanden (waarvan vele rondes zonder eisprong) de tweede na 7 rondes waarvan ook enkele zonder eisprong (en daartussen ook nog een vmk)
Bij de eerste heeft het 3 jaar geduurd voor ik zwanger was. Tel niet bijgehouden hoeveel rondes, maar ik had een regelmatige cyclus van ongeveer 28 dagen, dus reken maar uit. Geen ovu-testen oid gebruikt toen, maar wel eisprong berekend en daar onze activiteit op afgestemd. Na de geboorte van nummer 1 (februari 2009) geen pil of andere anticonceptie genomen omdat een tweede welkom was, of ie nu snel zou komen of op zich laten wachten. Het heeft ongeveer een half jaar geduurd (lang herstel nodig gehad na de bevalling) voor ik er weer klaar voor was de benodigde activiteiten uit te voeren. In het begin niet echt opgelet waar ik in mijn cyclus zat, maar na een klein jaartje wel weer bij gaan houden. Toen een tweede ook op zich liet wachten ovulatietesten gaan gebruiken. En toen het daarmee nog steeds niet wilde lukken via huisarts het medisch circuit in. Na heel veel onderzoeken en een kleine operatie vanwege endometriose (+ cyste verwijderd bij linker eileider), werd ik 'onbegrepen verminderd vruchtbaar' verklaard. Zomer 2012 toch nog zwanger geworden. Dit resulteerde al snel in een miskraam helaas. Februari dit jaar (onze zoon was net 4) de knoop doorgehakt om te gaan starten. Op het spreekuur waarin we uitleg kregen over hoe het precies in zijn werk zou gaan, en we de recepten meekregen kreeg ik de instructie om te bellen zodra ik weer ongesteld was geworden. Maar toen werd ik niet meer ongesteld. En deze zwangerschap gaat al 27 weken helemaal goed.
Met de eerste na een half jaar. Geklust rond de vruchtbare dagen. Met de tweede was het meteen raak nét gestopt met de pil en theoretisch gezien kon ik in die dagen niet zwanger raken... Ben zo blij dat ik toen wél zwanger raakte! Wat een geluk!
Wij hebben helaas vijf jaar op onze meid moeten wachten. Het liep allemaal anders dan we gehoopt hadden. Een lange en moeilijke weg, maar gelukkig uiteindelijk wel beloond!
Eerste na 8 maanden. Ik had een erg onregelmatige cyclus 7 maanden zonder ovu-testjes. Daarna 1x met ovu-testjes en ook geklust op de positieve test en toen was het raak. Na de eerste niet meer aan de pil gegaan en ivm onregelmatigheid condooms gebruikt zodat ik niet meer zou hoeven ontpillen bij een tweede. Echter 1x zonder gedaan en toen was het gelijk raak!!! Nu 34 weken zwanger!!!