Doorslikken pil? Zwanger? Stopweek?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door RoGiJuLi, 17 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.975
    15.607
    113
    Nabij Utrecht
    Meiden even een vraagje.

Halverwege juni heb ik de mirena laten verwijderen omdat hij niet werkte (6 maanden lang ongesteld).
    Ik ben gelijk diezelfde dag begonnen met de microgynon 30 (pil heb ik jarenlang gebruikt voor mijn zw-schappen).

Na de eerste strip ben ik gelijk doorgegaan met de 2e strip.
    In de 2e strip ben ik in de eerste week een pil vergeten (niet meer ingenomen). En op de 8e dag kreeg ik een ab kuur (achteraf kwam ik erachter dat hierdoor de pil minder goed kon werken).
    Na deze 2e strip, ben ik gelijk weer begonnen aan de 3e pilstrip.
    In deze strip ben ik op dag 9 een pil vergeten (ook niet meer ingenomen).

Ik moet morgen mijn laatste pil van deze 3 strip innemen en ga dan wel een stopweek inlassen.
    Uitgaande van mijn pilgebruik jaren geleden, zou ik dan zaterdag/zondag mijn onttrekkingsbloeding krijgen.

Stel nou ....... (wat mij best wel onmogelijk lijkt) dat ik zwanger ben, krijg ik dan wel of niet een onttrekkingsbloeding??

2. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Als je zwanger blijkt te zijn kun je wel een bloedinkje krijgen, maar geen complete onttrekkingsbloeding...

Om zeker te weten of je zwanger bent kun je beter direct een test gaan doen... dan zou het nu wel zichtbaar moeten zijn.

Aan je verhaal te lezen, zou alleen de AB-kuur een factor voor de zwangerschap kunnen zijn. De gemiste pillen kunnen geen kwaad, aangezien je de pillen achterelkaar door hebt geslikt....

Succes.

3. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Eens met MayD. Die vergeten pillen zijn te verwaarlozen. Als je de strip doorslikt, maakt een vergeten pil niet veel uit. Heb ik ook wel eens gehad.
    Ontrekkingsbloeding... Ook als je wel zwanger bent zou je heel goed bloed kunnen verliezen. Dit omdat een bloeding van de pil geen echte menstruatie is. Heb het eens bij een gyn nagevraagd en die vertelde zelfs dat die bloeding om puur psychologische redenen is toegevoegd...
    Doe voor de zekerheid een test. Dan weet je het zeker! Een vriendin van mij kwam er met 20 weken achter dat haar 'bloedingen' geen echte waren... Kan je het beter op tijd weten!
    Liefs,

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.975
    15.607
    113
    Nabij Utrecht
    Toch maar CB plus gedaan vanochtend met mijn 3e plasje en die gaf gelijk een brede maar hele lichte blauw kruis aan.

Net nog een KV 2v5 gedaan maar die lijkt gewoon wit (of toch niet ??).

ALS ik zwanger zou zijn doordat de pil niet werkte vanwege de abkuur had de test naar mijn weten nu al moeten knallen.
    Dus ik ga er maar vanuit dat het niks is.
    Ik zal morgenochtend met 1ste plasje nog die andere CB plus doen en kijken wat die aangeeft.

Als ik mijn onttrekkingsbloeding morgen krijg, wacht ik die wel af en test ik daarna wel nog een keer om te kijken of het echt niks is.

5. Julliz

Julliz Lid

20 aug 2011
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vandaag ook een test gedaan van clearblue en ik heb ook een licht kruis erop.
    Alleen ik ben geen pil vergeten.
    Ik zal dan wel even jouww topik volgen, dan weet ik of de jouwe donkerder gaat worden en dan weet ik of ik ook weer terug moet testen.

6. me83

me83 Niet meer actief

zou idd van de AB komen als je door de pil heen zwanger word.. 1 keer pil vergeten is niet zo erg en zeker niet in de 1e week.

zou idd na je ongi even doortesten of je nog wat ziet. maar denk wel dat je erop kan rekenen dat je wat vloeit door je pilgebruik..

succes!

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.975
    15.607
    113
    Nabij Utrecht
    De test van vanochtend was helemaal spierwit, dus ik denk dat de CB van gisteren een vals resultaat is geweest!
    Nu maar wachten tot ik ongesteld ga worden (officieel vandaag dus)

8. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Nou, al rood gespot?

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.975
    15.607
    113
    Nabij Utrecht
    Nee, maar wel bruin sinds begin van de avond :D:D Dus kan vannacht me lolletje op :D

10. Within

Within Niet meer actief

Als je de pil doorslikt, gelden alle weken die je doorslikt als week 3. Die regels gaan dan ook op bij eventueel vergeten.

Overigens is niet alle AB schadelijk tijdens pilgebruik, als ze het zijn dan staat het in de bijsluiter. Staat er niks over in de bijsluiter, dan kan je er vanuit gaan dat het geen invloed heeft op de veiligheid :)

Deel Deze Pagina