Ik ben pas 4 ronde's bezig maar een onregelmatige cyclus dus zo schiet het wel op zeg maar.... Van de huisarts mocht ik na een jaar pas terugkomen en dan verder kijken. Hoe was dat bij jullie? Na hoeveel tijd mochten jullie verder onderzoeken enz... Gewoon even nieuwsgierig ...
Hoi Wij hebben na een half jaar de stap naar de huisarts gemaakt. Ik was alleen al veel langer niet ongesteld geweest en was in aug jaar ervoor gestopt met pil en feb naar huisarts en apr naar gyn als we toen direct doorgezet hadden had ik wel verder mogen gaan om de onderzoeken en cyclus te volgen maar verder niet dat mocht pas na een jaar stoppen met de pil..
Ik ben in augustus bij de gyn beland via doorverwijzing van de seh. Toen achter een paar dingen gekomen maar uiteindelijk in overleg met gyn besloten het nog een tijdje zelf te proberen. Maar het is tot heden nog niet gelukt heb nu 16 april een afspraak staan. Dus eigenlijk alles bij elkaar heeft het een jaar geduurd (sinds pilstop) voordat we verdere stappen gaan ondernemen. Hoe lopen jou cyclussen eigenlijk?
Die van mij zijn 38,60,48 en vandaag dag 32 van ronde 4 en als het goed is nog geen eisprong gehad dus hoelang t deze keer duurt geen idee.
Ik ben in juni 2012 gestopt met de pil, in eerste instantie een erg regelmatige menstruatie en een voelbare eisprong. Helaas sinds november mijn hele cyclus van slag (ook +40 dagen) en zeer hevige menstuaties. Eind maart naar de HA geweest en aangegeven dat wij een kinderwens hebben en nu ongeveer een jaar bezig zijn. We kregen gelijk een doorverwijzing en begin april eerste afspraak gehad bij de gyn...nu maar weer afwachten deze maand wel een cyclus van 32 dagen!
ik ben na zeven maand bij gyn 'mogen' gaan (ik woon wel in BE dus hier is het een andere regeling heb ik begrepen dan in NL)... na 7 maand gestopt te zijn met pil had ik nog geen enkele bloeding gehad dus ook nog geen enkele kans om zwanger te worden, dan ben ik met clomid mogen starten want had wel eitjes maar die wouden niet vanzelf rijpen... dan tijdens pauze van clomid (na nog eens 7 maand) zwanger geraakt op huwelijksreis
Van mijn gyn zou ik pas na 1,5 jaar proberen terug mogen komen. Maar waarschijnlijk omdat we al een zoontje hebben. Tenminste... zo bracht hij het afgelopen januari. Het verschil tussen: 4x in 1,5 jaar raak (2 vmk'en + 1bbz + 1 goede zwschap) en 13 maanden NIETS + afwijking in baarmoeder door keizersnede schijnt hem niets te deren We hebben ervoor gekozen de natuur zijn gang te laten gaan voorlopig. Zitten nu in ronde 16...
ik was na 8 maanden bij de gyn beland. had 2x gehad dat ik lang heeel licht menstrueerde. plus dat ik een makkelijke arts heb misschien.
Ik heb best wel geluk.. Na het stoppen met de pil op dag 70 h.a gebeld. Mocht gelijk langskomen. Werd gelijk onderzocht.. uitstrijkje gedaan en laten bloedprikken en echo laten maken waaruit bleek dat ik PCOS heb. Binnen een week kon ik al bij de gyn terecht!
Ik was 5 maanden niet ongesteld geworden nadat ik gestopt was met de pil, had van alles gelezen over ontpillen enzo, dus dacht dat het daar aan lag!! toen begon ik me toch zorgen te maken, 5 maanden is wel heel lang en wij hadden een serieuze kinderwens!!! de huisarts had me meteen doorgestuurd naar de gyneacoloog en ik bleek PCOS te hebben.. nu ondertussen bijna 2 jaar onder behandeling. groetjes
Na anderhalf jaar naar de huisarts gegaan en gelijk doorverwezen Naa de gyne. Na een goede inwendige echo en uitstrijkje weer doorverwezen naar de fertiliteit afd. Binnenkort heb ik daar een afspraak.
Ik ben in Juni 2012 gestopt met de pil, nadien erg onregelmatig cyclus, en soms hield de menstruatie bijna 14dagen heel ligt aan.. Paar bij de ha geweest, een kuur Orgamitril gehad, hielp allemaal niets. Uiteindelijk in december doorverwezen naar de Gyna, en 2/1/'13 zat ik bij de Gyna! Nu aan me vierde ronde beginnen onder behandeling van de Gyna. Heb PCOS-beeld. Met clomid tot nu toe nog geen eisprong gehad. Succes!
Hoi! Ik ben in mei 2012 gestopt met de pil. Mijn cyclussen gingen steeds langer duren en uiteindelijk de ha gebeld. Kreeg meteen een doorverwijzing in februari, dus nog geen jaar bezig. Hij vond dat mijn cyclussen abnormaal waren en dat moest dus onderzocht worden... 2 weken later zaten we al bij de gyn! Alles boven de 45 wordt als abnormaal gezien, vandaar.