schaatsen of niet

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kiki1986, 20 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    Meiden wil even jullie mening manlief gaat vandaag naar de schaatsbaan en eigenlijk wil ik best graag mee maar is dit verstandig mijn gevoel zegt dat ik het niet moet doen ook ben ik niet goed in schaatsen althans ik heb het een paar jaar niet meer gedaan toen ik jaren geleden wel ging schaatsen kon ik wel redelijk schaatsen ik ben nu bijna 8 weken zwanger wat zouden jullie doen

2. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ik ben een goede schaatser en heb dit bij mijn eerste zwangerschap dan ook gewoon gedaan. Ik val immers nooit. Helaas vallen anderen wel....

Kortom ik ben dankzij een ander gevallen en heb een hele middag in de rats gezeten. Ik zou het dus niet doen

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik zou het niet gokken want voor hetzelfde geval val je keihard op je buik :(

Ik schaats wel erg goed maar gok het evengoed niet, je weet maar nooit!

4. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Je kindje ligt nog achter het schaambeen, dus ligt goed beschermd. Een val kan geen kwaad dus. Mijn zusje is zelfs met 15 weken gaan skiën. Daarbij is het risico op vallen best hoog (is toen wel in overleg met de vk en gynaecoloog gegaan). Als je je er niet lekker bij voelt moet je het echter niet doen. Je gaat dan verkrampen en de kans op vallen is dan veel groter waardoor je mogelijk een blessure oploopt. Dat is misschien wel niet zwangerschap gerelateerd, maar kan ook erg vervelend zijn.

5. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg

Dit dus, er is niets wat je Beeb van buitenaf kan raken hoor...

6. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    Bedankt voor jullie reacties dames ik heb toch maar besloten om het niet te doen ik denk dat de kans erg klein is dat er wat mis kan gaan maar toch ga ik het risico niet nemen ik heb er geen lekker gevoel bij en stel er gebeurt wel wat dat vergeef ik mezelf ook nooit

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je baby zit veilig achter je achaambeen.... Er kan echt niks gebeuren hoor :)

Lekker gaan rn genieten!

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Ik zou t wel doen.
    Er kan nog niks gebeuren met ukkie :)

En je kan toch sowieso mee gaan? En dan met je schoenen het ijs op voor je dochter?

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Een harde val kan volgens de diverse vk die ik gesproken heb ook bij een prille zwangerschap mogelijk kwaad. Het werd mij in ieder geval afgeraden om dergelijke dingen te doen. Zowel door eigen vk als de vk op het forum.

Ik ben een ervaren schaatser. Nu zou ik misschien bij heerlijk diepzwart spiegelglad natuurijs even minder braaf zijn. :) Maar op een drukke ijsbaan is er gewoon meer kans op een valpartij en zou ik het niet doen. En als onervaren schaatser helemaal niet.

10. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Ik zou het niet doen. Hoe dan ook zou ik het risico niet nemen.

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik had het wel gedaan als ik mij er goed bij had gevoeld. Kindje zit nog zo veilig. Heb zelf in overleg met vk'n zelfs een enorm fysieke contactsport kunnen beoefenen tot een week of 13 (zaten risico's bij van trappen in de buik etc), maar kon prima.

12. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Kan echt geen enkele kwaad. En vol op je buik vallen met schaatsen gebeurt bijna nooit hoor. Je reflex is je armen uitsteken immers. Gewoon lekker gaan schaatsen.

Deel Deze Pagina