Pijnlijke huid op buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lovelymum87, 17 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inmiddels 38 weken zwanger...en sinds gister boven op mijn buik een heel stuk huid wat pijn doet of doof aanvoelt( wisseld af )
    Is dit herkenbaar? Je ziet er niks van op de huid...maar voelt als allemaal speldenprikken steeds....

Ik smeer mijn buik goed in, en kwam en van een op andere moment....

2. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Het is echt je huid en niet eronder? Je baby maakt momenteel een groeispurt en daardoor komt alles op spanning. Hier zul je waarschijnlijk last van hebben..

3. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik weet niet wat het is, ik heb het ook een beetje, maar al wel wat langer last van, was niet dat het ineens zo was. Idd wat jij zegt een beetje doof gevoel (bovenin) en als je het aanraakt idd die speldenprikkels. En 1 plekje (rechts bovenin) geeft ook altijd een irritant beetje pijnlijk gevoel wanneer ik zit, alsof ik dan teveel in elkaar zit terwijl dat helemaal niet zo is. Wat kan dat zijn?

4. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Tsja je baby drukt je middenrif omhoog dus alles komt nu in de verdrukking. Dat verklaart het gevoel van in elkaar zitten. Ook de billen en voetjes van je baby geven druk bovenin. Het zijn echt de laatste loodjes.. Toen mijn oudste geboren was, had ik ook weer last van mijn middenrif omdat de druk er weer af was haha!

Pas als je een bandgevoel hebt rondom je bovenbuik, misselijk bent etc is het alarmerend. Nu lijkt het een gewoon onschuldig kwaaltje.

5. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ja dat is waar :)
    Misselijk ben ik wel regelmatig weer laatste tijd, maar niet zo erg en niet tot aan overgeven toe ofzo, meer zo'n weeïg gevoel. Bandgevoel niet geloof ik, het is meer een plekje wat zo aanvoelt en dus idd alsof de huid daar doof is en beetje steekt. Zal t morgen nog wel even aankaarten bij de vk, dan heb ik weer afspraak. Maar het zal er allemaal wel bij horen :)

6. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Heb het vanmorgen even gevraagd aan de vk of dat iets bijzonders is ofzo, maar ze zei dat dit te maken kan hebben met de oprekkende huid en bijvoorbeeld striae! Ik heb dat helemaal niet, geen enkel streepje te zien, dus misschien is het gewoon een beetje een zwangerschapskwaaltje. Urine was goed dus ik maak me al weer minder zorgen :D

7. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Ik heb dat ook, op ongeveer 6cm doorsnee net onder mn borsten in het midden, heb t al een paar weken. Echt op de huid is het, geen idee wat het is.. De ene dag is t wat erger dan de andere maar heb ook idd dat prikkelgevoel, alsof het verbrand is. Ook niks te zien aan de huid zwlf

8. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ja raar he.. zon stukje gevoelloze huid ofzo en irritant gevoel vooral bij het zitten. VK zei er verder niet veel over eigenlijk, ze had het alleen over striae, maar aangezien ik dat niet heb en ook niets zie opkomen ofzo weet ik t ook nie

9. Zwada

Zwada Actief lid

11 feb 2014
    210
    0
    0
    Bij mij ook! Een stuk gevoelloze huid regelmatig. Boven aan m'n buik net onder m'n rechterribben.

10. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig herkenbaar!
    Word steeds pijnlijker maar je ziet inderdaad niks....en heb ook geen striae
    Zou dan toch oprekken zijn .....
    Ben blij niet de enige te zijn:) en herkenbaar is......
    Hopen dat het na de bevalling weg is hahahaha

11. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ja, vast wel :D
    Het zal vast iets met oprekken te maken hebben en weinig ruimte ofzo. Ik heb het ook alleen aan de rechterkant, links eigenlijk niet echt

12. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Denk dat t idd met de zenuwen in de huid te maken heeft die door de druk/trekkerigheid even uit worden geschakeld ofzo.. Kan iig geen kwaad lijkt me!

Deel Deze Pagina