wanneer stopt melk uit borsten...

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Pompeltje, 5 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    16 september ben ik bevallen van onze prachtige zoon. Ik geef flesvoeding (deze kleine ook geen borstvoeding gegeven)

Nu heb ik 1 dag stuwing gehad en verder er weinig last van gelukkig. Alleen nu vraag ik me af wanneer stopt me melk? Want zonder BH gaat nog steeds niet want dan begin ik als een gek te lekken.

Ik ben eigenlijk me bh spuugzat en wil graag weer eens zonder slapen.

Kortom wie weet hoelang dit nog kan duren? Of eventuele andere tips zodat er geen melk meer uit me borsten komt?

Bedankt alvast:)

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Heeft hij helemaal geen bv gehad? Ook geen colostrum? Dan zou je snel al niet meer moeten lekken denk ik.

Als je wel bent begonnen maar nu bent gestopt, is het niet aan te raden cold turkey te stoppen (ook al heb je maar een paar dagen bv gegeven). Je kan beter langzaam afbouwen. Ook heb ik weleens gelezen over een pil die je moet nemen om de melkproductie te doen stoppen.

3. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee hij heeft dus echt 0,0 gehad. Ik vind het dus ook al vreselijk lang duren en hoop echt er snel vanaf te zijn.

4. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    ik heb ook geen bv gegeven maar bij mij lekt het ook nog, ik vond het ook al lang duren.. het word nu wel iets minder.

5. Tommatje

Tommatje Actief lid

10 nov 2011
    252
    0
    0
    Ik heb in het begin bv gegeven maar ben gestopt op de 5de dag net wanneer de stuwing het meeste begon te worden:$

Toen heb ik een pil gekregen om de melktoevoer te doen stoppen en om geen ontstekingen te krijgen en alles te doen stoppen moest ik ook nog saliethee drinken (2x/dag) en gembercompressen op mijn borsten leggen. (gember koken en dan handdoek in het water doen en op de borsten leggen, zo'n 10 minuten)

Ook de warmte doet de toevoer stoppen, dus ook warme douches en masseren.

Zo moest ik het doen en na 2 dagen had ik geen last meer van pijnlijke stuwing en lekten mijn borsten dus ook niet meer.

Ook pijnstillers remmen de toevoer. Die nam ik zowiezo toch doordat mijn borsten enorm pijnlijk waren.

Maar volgens mij heb je geen pijnlijke stuwing volgens je bericht??

6. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee heb inderdaad geen pijnlijke stuwing. Heb gewoon vrij zachte borsten zal maar zeggen maar als ik geen compressen in me bh doet word me bh gewoon vies van de melk.

Het ergste is nog als ik me bh uit doet, dan beginnen ze gelijk te lekken best vervelend dus.

Hopenlijk stopt het dan maar snel, misschien als ik straks weer aan de pil oid gaat.

7. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Bij mij heeft het 3 weken geduurd...
    En mn meisje heeft echt 0,0 gehad.
    Niet veel,maar wel genoeg om bh aan te houden en iets erin te doen.
    Tis maar 1.5 week echt veel geweest.

8. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    na 9 mnd

9. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ik vind het eigenlijk wel heel mooi van de natuur. Hoe vervelend ook voor sommigen.

10. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook hoor, helemaal niets gegeven en lek ook, alhoewel het nu wel wat minder wordt. Saliethee heb ik ook gehoord, zelf niet geprobeerd omdat het al aan het afnemen is.

11. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    ik ben 10 september bevallen en ik slaap nu sinds twee nachten zonder bh ;) ik was hem ook helemaal beu hahah zo erg dat ik gister de deur neit uit ben geweest omdat ik heerlijk de hele dag zonder bh rond wilde lopen hahaha

Deel Deze Pagina