Schema baby 6 maand oud

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by misa, Jun 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. misa

misa Niet meer actief

Hallo,

Mijn zoontje is 6 maanden en 2 weken oud.
    Ik geef nu 4 flessen van 180+6 (etos standaard nummer 2). Meestal om 7:30-11:30-15:30-19:30. En sinds 2 weken ben ik begonnen met verse groente (geprakt en stukken). Dit krijgt hij tegen 15:00 uur en daarna de fles.

Maar zijn schema is helemaal in de war. Hij haalt de 4 uur tussen de flessen regelmatig niet (dus krijgt hij eerder). Ik weet niet of hij nu meer honger heeft of dat het door zijn sprong komt waar hij nu denk ik in zit (pff..! ;))

Eigenlijk wil ik de groente graag later geven, zodat hij straks mee kan gaan eten en omdat het logischer voelt. En a.s. weekend denk ik erover om met fruit te beginnen, dan hebben we meer momenten om hem wat te geven.
    -Kan dat al, aangezien hij nu nog maar 2 weken groente krijgt?

-Wat vind je van dit schema (voor straks).
    -En wat zou je anders doen? (tips?)
    -En wanneer moet ik naar 3 flessen?
    -Wanneer kan ik brood en een soepstengel of rijstewafeltje geven?
    -Wat zou ik tussen de flessen van 11:30 en 15:00 kunnen geven? Hij slaapt namelijk tegenwoordig niet lang meer en houdt het niet vol tot de volgende fles.

Dit is mijn idee, maar of het haalbaar is...?
    7:30 fles
    10:30 fruit (daarvoor slaapt hij vaak)
    11:30 fles
    14:30/15:00 fles (anders redt hij het echt niet...)
    17:00/17:30 warme hap
    19:00/19:30 fles (veel later lukt niet, want dan is hij moe)

Heb je nog ideeën hoe ik het het beste kan doen. Ik wil helemaal niet persé van alles gaan geven in één keer. Maar meer flesvoeding is geen optie en ik vind het zo sneu dat hij steeds honger lijkt te hebben.

Groetjes Jois

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Het schema zoals je het wil gaan doen ziet er prima uit. Met het starten van de bijvoeding is het toch altijd een beetje uitproberen.
    Je kunt prima al een fruithapje gaan geven. Het maakt niet uit dat hij pas net is begonnen met de groenten.
    Als het fruit en de groente goed gaan kun je de warme maaltijd uitbreiden met aardappelen, pasta of rijst. En als dat goed gaat verder gaan met een beetje vlees of vis.
    Veder kun je ook al beginnen met een stukje brood.
    Op deze manier bouw je de voeding langzaam steeds verder uit.

Groetjes Sanne

Share This Page