Na hoeveel uur bevallen? Natuurlijk of ingeleid?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mama tuttebel, 30 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Spontane bevalling.
    Om 20h30 zijn mijn vliezen gebroken en om 01h17 was ze er!
    Dus een kleine 5uurtjes.

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Eerste ingeleid 3,5 uur van eerste wee tot hij er was.

Tweede ingeleid 12 uur vanaf aansluiten wee opwekkers en 7 uur vanaf eerste wee.

3. Citroen80

Citroen80 Niet meer actief

Vandaag de 2e dag; 3x gel ingebracht. Ik heb een halve cm ontsluiting. Ben benieuwd wanneer het aanslaat, hij heeft het nog goed naar zijn zin denk ik, nu 42+1. Zie tegen weeeenopwekkers op, ivm kans weeenstorm.

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.231
    6.092
    113
    Dan hoop ik dat je (nu!:D) net als ik doorgaat op de gel :) Ik was toen 42 weken. Ook 2 dagen gel. Ik duim voor je!

5. butterfly23

butterfly23 Actief lid

28 jun 2008
    146
    0
    0
    De 1e met 39+1 wk binnen 7 uur waarvan 43 min persen ( ik had een helse weeenstorm van beenweeen van begin tot het eind)

De 2e met 38 wk binnen 2,5 waarvan ze zuchtend is geboren was geen persen, floepte er zo uit :) (weeën waren goed te doen, had de normale buikweeen en fijn om weg te zuchten)

Beide spontaan, wel ben ik bij beide gestript ivm klachten bekkeninstabiliteit en weken voorweeen

De 3e is nog een verassing hopelijk tussen 1 en 2 qua tijd in weeën en hopelijk zonder die helse beenweeen :)

6. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ingeleid, 20 uur nadat de vliezen zijn gebroken bevallen

7. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Natuurlijk bevallen, op 41+2. Om 4 uur snachts wakker geworden met weeën, uiteindelijk om 20.34 bevallen. Bijna 13 uur dus.

Achteraf gezien de dag ervoor wel wat gerommel in de vorm van rugpijn, maar niet aan rugweeën gedacht :S

8. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    1e ingeleid, totaal bijna 24 uur.
    2e spontaan, totaal 4 a 5 uurtjes

Hopelijk gaat het deze keer ook lekker vlot net zoals bij de tweede :)

9. Suus84

Suus84 Niet meer actief

woensdagochtend om 05.00 uur begonnen de weeën om de 1 a 1,5 minuut en donderdagochtend is ze om 0900 uur geboren. In totaal een 28 uur.

10. TieLo

TieLo Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.167
    1
    0
    Limburg (België)
    Vrijdagochtend 1 drupje vruchtwater verloren (was toen net op controle bij de gyn) en moest binnenblijven.
    +/- 24u later ingeleid om infecties te vermijden
    +/- 24u later weeënversterkers gekregen
    +/- 6u later spoedkeizersnede

= totaal van 54u in het ziekenhuis, waarvan 6u voorweeën en 13u arbeid

11. Veer3

Veer3 Bekend lid

15 dec 2013
    805
    16
    18
    Bij de oudste: 's ochtends wakker geworden en slijmprop verloren, hele dag kraampjes gehad, eerst om de 20 min, toen om de 10 min en vanaf ongeveer 14.00u om de 5 minuten. Wel regelmatig dus, maar absoluut niet heftig. Nog boodschappen gedaan, enzo.
    Om 18.00u kreeg ik rugweeen en ben ik gaan douchen. Rond 22.00u vk gebeld, om 00.00u kwam ze even kijken en had ik 4 cm ontsluiting. 2 uurtjes later naar het ziekenhuis vertrokken, omdat ik daar wilde bevallen. Daar werden m'n vliezen gebroken en werd het echt heftig. Om 5.40u is hij geboren.
    De vk had het over vanaf 22.00u? Ik vanaf 18.00u, dus bijna 12 uurtjes.

Bij de jongste: Ik werd wakker van krampen en ben een paar keer naar de wc gelopen. Weeën of niet? Halfuur later voelde ik ze in m'n rug en ja, was begonnen! Kwamen gelijk om de 3 min, dus vk gebeld. Ze kwam en is niet meer weggegaan. 4 uur na het eerste krampje is hij thuis geboren.

12. Kaat888

Kaat888 Actief lid

11 jun 2012
    266
    0
    0
    Ingeleide bevalling. vliezen gebroken 17:30 en om 20:00 lag ze op mijn borst zonder wee opwekkend!

13. vlindertje90

vlindertje90 Actief lid

12 jun 2012
    176
    0
    16
    Ik ben ingeleid. Ze hebben bij mij op woensdag een ballon ingebracht, en op donderdag weer. Op vrijdag had ik toen 3 cm ontsluiting maar omdat ze niet wilde indalen hebben ze toen een veter ingebracht. Op zaterdag nog steeds 3cm en niet ingedaald, toen mocht ik een paar dagen naar huis omdat me bloeddruk redelijk stabiel was. Op dinsdag moest ze er toen echt uitkomen ondanks dat ze niet was ingedaald. Dus toen om 11 uur de vliezen gebroken en begon de bevalling. Uiteindelijk rond 7 uur 's avonds volledige ontsluiting, maar nog steeds niet ver genoeg ingedaald, na een uur persen is ze toen om 22.06 met een spoedkeizersnede geboren.

14. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Als ik dit zo allemaal lees snap ik steeds beter waarom alle betrokkenen (2 gynaecologen, verpleegkundigen en verloskundigen: allemaal in 2-voud i.v.m. overgenomen diensten!) mijn eerste bevalling omschreven als verschrikkelijk zwaar! :) Vond het zelf ook een meer dan pittig potje bevallen, maar had geen vergelijk!

De eerste deed er bijna 36 uur over (niet vorderende ontsluiting, bijstimulatie, uiteindelijk persen zonder persweeën bij 9 cm ontsluiting omdat het te lang duurde, knip, vacuumpomp, vastzittende schoudertjes...),de tweede 4,5 en de derde 4 uur.

De tweede bevalling ging ik nog in met de gedachte: zou mooi zijn als het deze keer binnen 24 uur lukt! Was echt overvallen door het feit dat het uiteindelijk zo snel ging en begreep ook niet zo goed waarom de verloskundige zo'n haast maakte om me in het ziekenhuis te krijgen...

15. NYmama80

NYmama80 Actief lid

16 apr 2013
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo zeg, wat een verschil met je eerste bevalling! Klinkt inderdaad als een zware bevalling :( Verbaast me ook dat de meeste bevallingen in dit topic relatief kort duren. Dacht altijd dat 12 uur gemiddeld was.

16. Blits

Blits Actief lid

12 jul 2013
    117
    16
    18
    Ingeleide bevalling.. van vliezen breken tot geboorte 6 uur.

Woensdag opgenomen in het ziekenhuis vanwege te hoge bloeddruk. Donderdagochtend gestart met inleiden door middel van een ballonkatheter. Eind van de middag eruit gevallen, maar nog niet ver genoeg gevorderd dus een nieuwe erin met meer cc. Snachts om 3 uur die eruit gevallen en s ochtends om 7 uur die vrijdag zouden ze mijn vliezen breken, maar door de drukte op de verloskamers werd dat 11 uur..

Om 3 uur kwamen ze vragen of ik aan pijnbestrijding heb gedacht, want ik had nog maar 4/5cm ontsluiting. Niet gedaan, het was nog heel goed te doen.Ben toen op mijn zij gaan liggen i de hoop dat het sneller zou gaan. Rond 4 uur werd het heftiger en niet veel later voelde ik een druk die steeds heviger werd. Ik voelde dat ze eraan kwam! Om 16.50 uur gaan persen en 17.03 uur was ze er!

17. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    Nou komt ie:

Ik zou met 41+3 worden ingeleid en moest om 8 uur in ziekenhuis zijn. Echter om 2:30 braken mijn vliezen thuis en om 3:15 ongeveer kreeg ik weeën. We hebben na overleg met verloskundige het ziekenhuis afgebeld en zijn thuis begonnen met de bevalling.
    Vanaf 10:30 mocht ik persen, maar na kwartier vertrouwde de verloskundige het niet meer omdat hartslag van ons meisje daalde bij persen dus met spoed naar ziekenhuis. Daar moest ik nogmaals proberen te persen maar weer daalde hartslag van de kleine meid. Dus werd uiteindelijk nog een spoedkeizersnede. Om 13:01 was onze kleine meid geboren. Overigens ons eerste kindje, dus vond het allemaal erg vlot voor de eerste ;)

18. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Ik had al de hele dag blijkbaar weeën (herkende deze niet als zodanig). Kwam om 19.45 uur in het ziekenhuis en om 7.56 uur was de kleine meid er. Heb een ruggenprik gehad en weeenopwekkers. In totaal 12 uur bewust bezig geweest met de bevalling.

19. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik had wat last van mn rug (zoals bij menstruatie). Om 20.30 vk gebeld i.v.m. willen slapen want ik was hoogzwanger en wilde goed slapen omdat ik immers spoedig kon bevallen..
    had 7 cm ontsluiting, soepje gaan maken en eten. 22.00 9 cm en vliezen laten breken. 23.00 is ze geboren.

20. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

14 jan 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste op de uitgerekende datum de slijmprop 's morgens verloren. Vanaf toen tot de volgende avond een zeurderig gevoel gehad dat steeds heviger werd. Die avond om 22:30 de vk gebeld, 2cm ontsluiting. Ik moest nog 8uur lang weeën opvangen en dan weer bellen. Gedaan en om half 7 's morgens weer gebeld. Ze was er om half 8, vliezen doorgeprikt, knip gekregen en om iets over 9 was mijn zoon geboren, 2 dagen na het verliezen van de slijmprop dus.

Bij de tweede braken mijn vliezen om 18:30, 9 dagen voor de uitgerekende datum. De weeën kwamen niet en haar hoofd was niet meer ingedaald. Uiteindelijk om 22:30 in het zkh, daar heeft de gyn gevoeld en vanaf dat moment begonnen de weeën en die waren gelijk behoorlijk heftig (dat was iets voor middernacht). Om 4:44 is ze geboren. geen scheur, knip of wat dan ook. Om 07:00 mocht ik weer naar huis.

Beide keren natuurlijk dus.

Deel Deze Pagina