De bevalling duurde 2 uur en het persen duurde 30 minuten waarbij ik na de volledige ontsluiting een kwartier geen persweeeën had. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik al 8 weken lang echte weeën had waarbij ik in totaal al 3,5 cm had overbrugd. Het was een natuurlijke bevalling, thuis gelukkig bevallen. Kreeg van de verloskundige te horen dat ik bij een 2e meteen moet bellen bij de eerste echte wee omdat het dan snel kan gaan.
Ingeleid met 2cm ontsluiting (op uitgerekende datum). Vliezen gebroken om 8.00u, weeopwekkers om 8.30u. Geboren om 15.03u. Dus 6 uurtjes ben zeer benieuwd naar hoe t deze keer zal gaan!! (Nu30wk zwanger)
Ik ben met 38.1 ingeleid (vanwege dat ons kindje ineens weinig meer bewoog en erg zwaar zou zijn) Ik had al 2cm ontsluiting nooit voor weeën gehad om 08.00 is het infuus aangesloten en zijn mijn vliezen gebroken... tot 12 uur ging het allemaal rustig daarna werden de weeën sterker. Om 16.00 ben ik in een weeën storm terecht gekomen (om die tijd werd mijn man ook gebeld dat zijn oma overleden was... Heel heftig) Die weeen storm heeft tot 22.00 geduurd (snap nog steeds niet dat ik het volgehouden heb ) wat een kracht zit er in je lijf dan pfff net of je uit elkaar getrokken wordt (ik wilde absoluut geen ruggenprik lijkt mij super eng) iets over 22.00 mocht ik gaan persen dat was erg fijn om iets met die mega kracht te doen alleen ons kindje wilde er niet uit Rond 23.10 hebben ze geknipt en zijn ze met de vacuumpomp begonnen en om 23.22 is ons mooie meisje geboren 54 cm lang en 3825 woog ze... Volgens heel veel echo's zou ze is gewicht zeker 4400gram zijn en zou ze kort zijn... Ik zag dus ook echt een klein dik kindje voor mij komt daar een dun en lang meisje uit Ik heb echt een super zwangerschap gehad een mega rot bevalling en ze was eruit en ik had geen pijn meer had flink veel hechtingen zijn ze 3 kwartier mee bezig geweest maar niks geen last van gehad. Ik hoop zelf nooit meer een ingeleide bevalling te krijgen...
Ik heb mijn eerste bevalling net een paar maanden achter de rug: -Ingeleid omdat ik bijna niet meer kon lopen (bekkeninstabiliteit) -Eerst 2,5 dag ballonkatheter om van 1cm naar 3cm ontsluiting te gaan. -Daarna ingeleid -Na 12,5 uur en 9 cm ontsluiting een spoedkeizersnede gehad omdat het schijnbaar te langzaam ging én omdat ik koorts had en mijn zoontje een verhoogde hartslag had. Hij bleek ook koorts te hebben (39 graden). -In totaal 14 uur bevalling en daarna 6 dagen ziekenhuis, allebei
Jeetje, niet zulke positieve ervaringen met inleiden hierboven.. Bij mij is het juist wel goed gegaan.. Ben met 38+3 ingeleid, rond 8 uur aangesloten op het infuus en vliezen gebroken (had al iets ontsluiting) en vijf uur later bevallen. Wel een weeenstorm gehad, maar infuus is toen op aandringen van mn vriend omlaag gezet en toen ging het weer. 1e kindje dus ingeleid en 5 uur erover gedaan..
om 03.45 uur braken de vliezen in bed, draaide me om en voelde dat er iets knapte. vruchtwater was donker (dus in gepoept) zh gebeld en moesetn gelijk komen, had geen weeen dus die werden opgewekt. na rugweeen, vacuumpomp en spoedkeizersnede. om 15.40 uur geboren. 12 uur dus over gedaan.
Mijn eerste bevalling is spontaan begonnen en duurde van het begin tot het einde 31 uur en 59 minuten. Dat is echt vanaf de eerste wee. De bevalling wilde maar niet doorzetten dus uiteindelijk naar het ziekenhuis en met een ruggenprik en weeën opwekkers bevallen. Mijn tweede bevalling was een stuk korter, daar ben ik ingeleid met 41+3 en die duurde 6 uur en 36 minuten.
1e bevalling: controle ziekenhuis voor hoge bloeddruk. Kwamen ze erachter dat ik 2cm ontsluiting had besloten gelijk in te leiden. om 15.00 vliezen gebroken en infuus en om 19.33 geboren waarvan ong 3kwartier persen. dus 4.5uur
(Nr 1&2: spoedkzs) Nr 3: 08:00 begonnen de weeen. 10:00 ruggenprik erin en pijn weg 11:00 vliezen spontaan gebroken 16:30 pijn kwam door de ruggenprik heen. 16:45 9 cm, 16:55 10 cm, 16:58 geboren. Ik zou best nog een keer willen bevallen als het op die manier kon
Ik ben met 37 weken ingeleid. 20.00 hadden ze een ballon ingebracht en om half 8 werd deze eruit gehaald en mijn vliezen gebroken, vrijwel middellijk daarna begonnen de weeën, om kwart voor 2 ben ik bevallen van onze dochter. Ik reken vanaf dat de vliezen zijn gebroken dus 6 uurtjes ongeveer. Ik heb geen ween opwekkers nodig gehad.
Bij mij begonnen rond 4.30 a 5.00 de weeen en om 15.53 is onze zoon geboren dus ongeveer 11 uurtjes, waarvan 10 u ontsluiting en bijna een uur persen. Ben thuis bevallen
Ingeleid met 38.1 ( lag al n tijd in t zhuis met hoge vliesscheur plus weeenremmers en longrijping). Had dus al 8 weken voorweeen en 3 cm ontsluiting. Ze konden inleiden dmv vliezen breken. Binnen 5 uur en een weeenstorm was zoontje er. Kreeg wel opwekkers.