Na hoeveel weken de fles met moedermelk?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Romyvs, 10 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romyvs

Romyvs Actief lid

31 okt 2013
    105
    0
    16
    Vrouw
    Student
    Hoi dames! Ik ben een trotse moeder van mijn 2 weken oud zoontje. Nou was ik benieuwd wanneer ik mijn kleine afgekolfde moedermelk kan geven uit de fles voor wanneer ik weg ben. Weet iemand dit? Ik wil wel graag borstvoeding geven als hij bij me is.

2. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    als de voeding goed op gang is zou je met 8 weken kunnen oefenen. als het goed gaat zou ik dan ook regelmatig een flesje blijven geven. mijn dochter pakte met 8 weken de fles heel goed. daarna nooit meer geprobeert tot 6 maanden. toen wou ze niet. ze heeft ook noot meer uit een fles of tuitbeker willen drinken.

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier met 6 wk 1 x per dag een flesje gaan geven
    Ze heeft veel last van krampjes dus geven de Dr Brown fles met brede speen :)

4. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Tussen de 4 en 6 weken. Als je veel langer wacht schijnt de kans op flesweigeren groter te zijn. En dan inderdaad wel blijven oefenen..

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier rond 6 weken eerste flesje gegeven, sindsdien ongeveer 1x per week/2 weken een keer een fles.
    Vanaf volgende week gaat hij naar het kinderdagverblijf, dus dan zal het een aantal keren per week zijn. Hier pakt hij de fles over het algemeen goed, soms rommelt hij er wat mee alsof hij niet goed weet hoe hij moet drinken...
    Blijven oefenen dus!
    Maar voorlopig nog lekker een paar weken aanleggen, is het beste voor je productie

6. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hier begonnen met 8 weken hij snapt het nog niet en weigerd standaard.
    Nu is dit geen grote ramp maar nog niemand anders kan het.
    Zou wel tijdig beginnen 4/6 weken.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Tussen 4 en 6 week en zou dagelijks oefenen. Oudste ging met 1-2x per week weigeren. Consequent dagelijks ging uiteindelijk goed.

8. suuuus

suuuus Actief lid

21 dec 2010
    244
    2
    18
    door overproductie en ontstekingen moest ik noodgedwongen fles gaan geven met 2 weken, nu met 7 weken wissel ik borst en fles af gaat prima, ik denk dat op tijd een paar keer oefenen verstandig is. Hier moet ze soms na een paar keer aan de borst we even wennen aan de fles, helpt om de fles vrij ver naar binnen te doen en tegen bovenkant gehemelte, soms ook onder haar kin zachtjes duwen zodat mondje goed om de fles sluit, succes!

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent

Hihi ons meisje is ook van 21 mei en onze jongen van 29 mei ligt wel dicht bij elkaar :)

Deel Deze Pagina