Ben benieuwd na hoeveel weken jullie kindje doorsliep? Mijn zoontje is nu 9 weken. Hij krijgt zijn laatste fles om 23.30 en slaapt dan door tot 04.30. En daarna weer tot 08.45 Is dit netjes? We zitten sinds een week op 6 flessen van 135 cc Vroeg me wanneer jullie kindje doorsliep en van hoe laat tot hoe laat. Wij voeden in principe om de 4 uur ( laten de kleine man t overdag zelf een beetje regelen) en vanaf 23.30 laten we hem doorslapen totdat hij zich meldt. Moeten hem vaak wel wakker maken voor de fles van 23.30 Hoe gaat dat bij jullie?
Hi Patty, dat is heel netjes hoor! Ik moet het even terug halen, maar mijn dochtertje dronk toen zeker nog om 23:00 uur, 02:00 uur en om 05:00 uur... Echt doorslapen van 19:00 tot 08:00 kwam hier met 8 maanden.
Lars slaapt al sinds ie 3 weken is door van 23.00 tot 8.00. Maar jouw zoontje doet het toch ook hartstikke netjes!
Hier slaapt Malou door sinds uhm tja weet het niet meer precies, rond de eerste verjaardag zegmaar. Ruben slaapt door sinds 3-4 weken , dus met 16 maanden!
Das heel netjes hoor! zolangzamerhand wordt het steeds langer tussen de flessen... als alles goed gaat natuurlijk Gjalt sliep na 3 maanden door. Alleen als hij ziek is dan vraagt hij nu nog wel eens om een fles 's nachts maar verder slaapt hij keurig door :-D
hier ongeveer 6-7 uur tussen de laatste en de eerste fles, en daarna weer naar bed voor 4 uurtjes ongeveer, dus geen klagen!
Met 6,5 week ging het mannetje slapen van 23:00 tot 8:00 en met 14 weken van 19:30 tot 8:00. Heerlijk
Lijkt me netjes hoor. Mijn zoontje krijgt rond 23.00 zijn laatste fles en komt dan ook zo rond 4.30 weer voor een vroege fles. Meestal slaapt ie daarna ook tot een uur of 9. Maar die van mij is wel al een half jaar... Toen 9 weken was meldde hij zich elke 3 uur! Of je hem wakker moet maken voor de laatste fles is een beetje uitproberen. Wij doen het wel, want als we het niet doen dan wordt hij om 2 uur of half 3 wakker.
Wij hebben al heel snel de laatste voeding van 23:00 laten vervallen, omdat ik er liever 's nachts 2 keer uit ga dan dat ik tot 23:30 wakker moet blijven. Eigenlijk is Julian nooit rond 23:00 wakker geworden, maar slaapt hij altijd ongeveer van 20:00 tot 2:00 tot 7:00.
Mijne slaapt vaak door van 22.30 tot 07.00 uur.. Alleen soms even eruit voor speentje te geven als hij zuigbehoefte heeft. Maar nachtvoeding krijgt hij al vanaf 8 weken niet meer. Toen begon hij al met doorslapen.. We gaan vanaf vanavond proberen de laatste fles van 22.30 uur weg te laten omdat hij al potje groente eet en altijd slaapt tijdens de laatste fles en we dan uur bezig zijn die fles erin te krijgen. Maar wat jou zoontje doet is echt keurig hoor!
vanaf een week of 8 geen nachtfles meer. Laatste fles is nu rond middenacht en dan om 08.00 uur weer!
Bij de eerste hadden we geluk. Die sliep met 5 weken door. En de tweede met 10 weken. Dus dat is ook al best goed. Wij hebben de jongste wel heel bewust wakker gemaakt voor de late fles omdat hij zijn ritme zo aan het verschuiven was dat ie door ging slapen van 17 tot 24 uur. En dat was nu net niet de bedoeling.
Heel snel; met 4 weken. En al snel werd ze een langslaper (vaak tot 9.30u) Nu (9 mnd) slaapt ze van 19u to 8u. Ook helemaal prima!
wat een voorbeeldige kinderen allemaal! Of zou dat dan toch door de flesvoeding komen? Hier bij de jongste nog volop druk met het (borst-)voeden, ook 's nachts, maar lijkt me normaal gezien zijn leeftijd ('s avonds rond 23.00, dan 2x 's nachts en 1x vroeg in de ochtend). Ook de oudste wordt vaak laat op de avond of vroeg in de nacht nog even wakker en wil dan iets uit zijn beker drinken. Dus wat betreft de titel; niet na hoeveel weken, maar na hoeveel maanden......
Zo rond de 4 / 4 en halve maand ging hij van de nachtfles af en pas sinds een paar weken kan hij ook echt in 1 ruk doorslapen van b.v. 8 uur 's avonds tot 7 uur 's ochtends zonder wakker te worden.
Eva sliep met een paar weken 6 uur aan 1 stuk, we maakten haar dan wel wakker voor een voeding, want vonden het zo lang . Maar vaak werd ze zelf wel wakker. Met 6 weken sliep ze 8 uur achter elkaar. Vanaf 3 maanden ging ze af en toe doorslapen, dat was dan van ongeveer 18uur tot 4/5uur en soms nog langer en dat gebeurde steeds vaker en langer en vanaf 6 maanden heeft ze altijd helemaal doorgeslapen, van ongeveer 19uur tot 7/8/9 uur. Die tijden heeft ze trouwens altijd geslapen, met in het begin dus onderbrekingen voor de nachtvoedingen. En ze heeft een periode gehad dat ze om 6 uur klaarwakker was. Hier trouwens borstvoeding en altijd op verzoek gevoed. Het verschilt gewoon heel erg per kindje. Eva was wel vrij groot (4350 gram bij de geboorte), dat speelt misschien ook nog een rol. En Eva sliep overdag nauwelijks, dat zal zeker weten wel een oorzaak zijn geweest van het goede slapen 's nachts .
@Snoopy1979, sliep je dochter helemaal niet overdag of van die hazeslaapjes zoals mijn zoontje doet? En deed ze dat al vanaf de geboorte ongeveer of pas toen ze ouder was? Mijn zoontje heeft nooit van voeding tot voeding geslapen, slaapt in de ochtend 45 min, in de middag hooguit 1,5 tot 2 uur en erna weer maar 45 min om vervolgens rond 20 uur de nacht in te gaan. Met tot gisteren nog een fles om 22.30 maar gaan we nu proberen weg te laten omdat hij er zelf niet voor kwam en nu potje groente helemaal leeg eet.
Hier een baby die flesvoeding kreeg en die de nachtvoeding pas vanaf een maand of 5,5 niet meer hoefde. En toen heb ik nog tot zeker een jaar een laatste fles rond 22 uur savonds gedaan. En dan sliep ze door tot 6 uur en dat doet ze nu nog steeds alleen dan vanaf 18/19 uur tot 6
Vanaf haar geboorte sliep ze heel moelijk overdag. 3 a 4 keer 45 minuten, soms ook helemaal niet. Alleen als ze aan de borst in slaap viel, bleef ze vaak wel slapen, dus dat deed ik soms, met de laptop ernaast . Even wat rust... Vanaf 5 maanden ging het beter, toen ging ze duimen. En vanaf 6 maanden ging het super, toen ging ze op haar buik slapen. Ze is vooral de eerste maanden erg onrustig geweest en kon echt de rust niet vinden om te slapen.