Hij valt heerlijk in slaap, bij mij. Als ik hem dan in zijn bedje leg, slaapt ie misschien hooguit 15 minuten en wordt dan wakker. Hij kan zichzelf niet weer in slaap krijgen. Babbelt wat maar gaat uiteindelijk huilen. Ik ga dan naar boven, aai over zijn bolletje en een pinkie. Meestal met een paar minuutjes slaapt ie wel weer. En alles begint dan weer van voor af aan. 's Nachts gaat het prima overigens. Dit alles heeft wel als gevolg dat ik bijna tot niets kom. Ik kan die trap niet meer zien Hebben jullie tips voor me? Inbakeren? (hij sabbelt wel veel op mijn handjes; is erg manueel ingesteld zeg maar)
Hoi, hier hadden we hetzelfde... Thirza blijkt het kiss-syndroom te hebben. Kijk eens op www.kiss-kinderen.nl of je dingen herkent en zoja: zoek een geregistreerde osteopaat! (Zie www.osteopathie.nl)
oooo zo herkenbaar! ik zit er ook al heel lang mee. alleen maar hazenslaapjes. Inbakeren helpt wel aardig, ze valt nu gelukkig zelf in slaap in haar eigen bedje, dat is al een hele vooruitgang kan ik je zeggen! vaak wordt ze na 1 uur al weer wakker en dan loop ik zo'n 3x naar boven om te troosten, speentje te geven en dan slaapt ze weer ff. Soms valt ze na 15/10min weer zelf in slaap maar 9 van de 10 keer niet. wordt er ook echt HEEL erg moe van. slaapt snachts ook goed, maar wat wil je als je overdag alleen maar hazenslaapjes maakt. vind haar ook niet lekker wakker als ze wakker is na de fles... snel weer huilerig en moe. ik ga een afspraak maken bij de osteopaat. maar je kunt eens beginnen met inbakeren?!
Hier ook. Maar ik denk niet dat ie wat heeft aangezien ie 's nachts gewoon prima slaapt en dit eigenlijk ook pas sinds een aantal dagen doet... Hij heeft zijn ogen gewoon wagenwijd open in zijn bed! En 's nachts slaapt ie aan 1 stuk door...
Dat was hier ook het geval met ons meisje. De eerste maanden alleen maar hazeslaapjes. OVerdag slapen lukte alleen op schoot, anders was ze na 5 min weer wakker. Ze is nooit huilerig geweest hoor, gewoon wakker. Niks mis. Snachts ging prima qua slapen. Maar nu: ze doet 2 dutjes per dag, slaapt lekker alleen in haar bedje, helemaal geen probleem meer om alleen te slapen. Ik denk dat de reden is dat ze nu ze een half jaar is en kan zitten en omrollen haar energie veel beter kwijt kan. Ze speelt dan een paar uur, en dan is ze doodop. Hup, voor anderhalf uur haar bedje in. Als het kindje verder niks mankeert en niet huilt waarom moet er dan meteen een osteopaat bij komen? Hier kennen ze dat trouwens niet eens, een osteopaat, dus we hebben geluk dat wij dat niet nodig hebben gehad . Maar, ik denk niet dat de reden altijd in die richting ligt, bij ons was het puur haar energie niet kwijt kunnen met zo'n suf baby-lijfje dat niks kan.
@debbie2007: ik ben met beide kindjes bij een ostheopaat geweest en eigenlijk zou ieder kindje dit eens moeten doen. Kindjes hebben het toch vaak zwaar gehad tijdens een bevalling en ik kan me goed voorstellen dat er dan soms even iets niet goed meer zit. En het kindje hoeft er niet heel duidelijk last van te hebben. Alleen al een voorkeurshouding kan duiden op het feit dat er iets mis zit. En ook al hebben de kindjes er nú misschien geen last van.....als er 'dingetjes' niet goed zitten, kan dit ook zeker doorwerken op latere leeftijd. En dan is het veel moeilijker te corrigeren dan als ze zo klein zijn. Ik zeg altijd maar: baadt het niet, dan schaadt het niet.
Ach kom op, wij zijn toch ook allemaal goed en wel groot geworden? Waarom moet alles direct medisch worden bekeken? Ik vind het de grootste onzin om iedereen maar door te verwijzen naar een osteopaat, zeker omdat het niet onder reguliere zorg valt en de werking ervan helemaal niet zo zeker is (ook al willen mensen anders geloven). @ debbie: dus jouw kindje had er verder geen last van ofzo? Ik vind het geen ramp dat Tobe zo wakker is, zolang hij maar niet overprikkeld raakt. Dat had ie 2 weken geleden wel toen ik hem dus uit bed hield, maar op een gegeven moment ging ie 's nachts ook steeds slechter slapen. Nu ik hem na 2 uur wakker te zijn, wakker in bed leg, doet ie het weer veel beter. Hij ligt er dan alleen wel wakker in (overigens ligt ie nu wel gewoon lekker te slapen...)
@Merle: gelukkig staan de ontwikkelingen niet stil en wordt de mens steeds slimmer. Natuurlijk zijn wij ook groot geworden. Ik denk dat bv de huilbaby's van vroeger tegenwoordig vaak een aanwijsbare oorzaak hebben! Vroeger werd ook maar gedacht: oh..laat maar huilen, dat doen baby's nou eenmaal en na 3 maanden gaat het vanzelf over! Kijk ook maar eens naar kindjes die tegenwoordig gediagnosticeerd worden met bv ADHD, ADD, PDD-NOS....ook daarvan werd vroeger gedacht: dat zijn gewoon vervelende kinderen die maar beter in de hand gehouden moeten worden en slecht zijn opgevoed! En nogmaals, ik heb duidelijk bij mijn kindjes nadat ze bij de ostheopaat zijn geweest verschillen gezien. En een behandeling van de ostheopaat kan geen kwaad. Maar het is en blijft ieders keus natuurlijk.
Natuurlijk is het super dat kindjes tegenwoordig naar een osteopaat kunnen, geen kwaad woord van mijn kant hoor! Ik ken ook een paar kindjes die er enorm baat bij gehad hebben. Maar mijn punt was dat kindjes die niet "gemiddeld" zijn, echt niet altijd naar een osteopaat hoeven om behandeld te worden voor iets. In ons geval was het simpelweg een kindje dat weinig slaapt, en zich nu pas goed moe kan maken en overdag een dutje doet. Verder is ze vrolijk, energiek, en ze huilt echt nooit. Maar omstanders hebben dan toch hun mening klaar: er is iets mis. Welnee, er is echt niet altijd iets mis hoor. En ja, ik kan me ook best voorstellen dat geboren worden je niet in de koude kleren gaat zitten @merleq Nee hoor, ze heeft er geen last van gehad. Gewoon veel wakker. En we gingen ook overal heen met haar hoor, ook geen probleem. Niet huilen of zo, altijd nieuwsgierig en vrolijk. Het is een heel relaxed kindje, niet zomaar van haar stuk. sNachts slaapt ze altijd supergoed. Nou ja, ze slaapt niet door, maar dat vind ik geen ramp. Ze drink 2x (bv), standaard. Ik denk dat ze nu met geluk 12 vd 24 uur slaapt, waarvan een uurtje of 3 overdag (nou, 3 uur, dan mogen we in onze handjes wrijven!)
hier hadden we bij mijn dochter hetzelfde 'probleem'. Alles ging super maar ik werd er knettergek van dat ik niet langer dan 15 min. iets kon doen. Met een strijk was ik een hele dag bezig, bij wijze van spreken. Weet niet hoe dat bij jou zit, maar je hebt het erover dat hij op je pink sabbelt; dat deed mijn meisje ook. En ze wilde absoluut geen speen ofzo. Maar toen ze naar het kdv ging (bijna 4 mnd), moesten we iets gaan proberen, want daar kunnen ze niet met hun pink in al die mondjes gaan zitten. Inbakeren hielp niet hier. Ik heb toen besloten om 1 dag 'de harde aanpak' te proberen. Ik heb haar mijn pink geweigerd en wel steeds consequent een speentje aangeboden. Drama en veel gehuil, maar aan het eind van de middag had ze het door en vanaf toen ging ze overdag goed slapen met een speentje. In plaats van 15 min sliep ze overdag ineens een uur achter elkaar! En doordat ze beter uitgerust was, viel ze ook weer beter in slaap bij haar volgende slaapje. het was een enorme opluchting en ik wou dat ik het veel eerder geprobeerd had. Ze is sindsdien altijd een goede slaper geweest. Dus mocht het lijken op jouw situatie: probeer het eens uti zou ik zeggen... Hopelijk wordt het snel beter, want ik weet hoe vermoeiend het kan zijn! Ennuh... ik zou ook niet meteen naar een osteopaat rennen hoor, zeker niet als verder alles goed gaat en hij 's nachts wel goed slaapt.