Even een vraagje! Na hoeveel weken gaat een baby doorslapen? We zijn nog steeds een beetje een ritme aan het zoeken(dat zal nog wel even duren denk). Overdag slaapt hij heel weinig. 's morgens een uurtje of twee en in de middag als we geluk hebben ook. Hij krijgt om 19.00 een fles waar hij dan vaak al te moe voor is om leeg te drinken. Om 23.00 moeten we hem echt wakker maken met als gevolg dat ie ook die fles ook bijna niet op krijgt. Hij komt dan keurig pas weer om 3.00 maar ik zou denken als hij die fles van 23.00 nu beter zou opdrinken zou die misschien de nacht wel doorkunnen. Hij weegt 4 kilo volgens kraam zou dit geen enkel probleem moeten zijn. Vindt het allemaal wel moeilijk hoor, om de juiste beslissing te nemen.
och jou kleintje is ook nog klein en heeft denk ik, nog wel een tijdje zijn nachtfles nodig hoor! ze kunnen dit vaak nog niet aan omdat de suikerspiegel te snel te laag wordt. Britt sliep met 7 weken door en volgens mij is dat heel gemiddeld. succes
Zo iets dacht ik al! Ik vroeg dit vooral omdat mijn ouders/schoonouders zo zitten te zeuren over dat doorslapen. ( Vroeger lieten we ze gewoon huilen 's nachts) Ik heb ze alverteld dat ik daar nu nog geen goed gevoel bij heb en dat ie in de nacht juist wel de flessen goed leeg drinkt. Maar toch twijfelik dan weer. Had niet verwacht dat ik zo onzeker zou zijn!
ach het is wat je met doorslapen bedoelt. Nick slaapt nu van ca. 23.00 tot 6.00 uur en hij is morgen 4 maanden. Dit doet hij al zo ongeveer een twee maanen zo. Hij krijgt nu om 6.00 uur zijn speen en slaapt dan nog verder en krijgt rond 7.00 uur een voeding. Tja ik zou het prettig vinden als hij tot 7.00 uur gaat slapen.... Karin
Elena heeft ook om 23.00 uur haar laatste fles en komt nog altijd om 03.30u dan slaapt ze tot 08.00u. Denk dat zo kleine babytjes het echt nog nodig hebben
Daisy komt meestal rond half 11 en slaapt dan door sinds een paar dagen tot 5 uur ongeveer... ik hoop dat het zo blijft
ik zou je kleintje voorlopig lekker die late en nachtvoeding nog geven hoor. Als ze binnen 3 maanden doorslapen is dat al heel wat hoor. En laat je ouders/schoonouders lekker zeuren! Het is jouw kindje en jij doet het zoals jij wilt. (vroeger kregen we ook ieder jaar een kind en dat doen we toch ook niet meer ) Je kan over een tijdej proberen bij die voeding s'nachts eerst een speentje aan te bieden en als ze dan overtuigend begint te huilen geef je de fles... Sam sliep al heel snel door maar van 21.00 tot 2.00/3.00.... dus daar werd je evengoed niet zo vrolijk van. Het ging pas beter toen hij terug naar 5 flessen ging. En dat was ook pas met een maand of 3 geloof ik...
Volgens mij deden ze dat "vroeger" wel vaker, ik heb dat ook wel eens gehoord hier en daar.... Het zal ongetwijfeld wel zo zijn als je ze een tijdje 's nachts laat huilen dat ze misschien niks meer hoeven 's nachts. Maar ik heb Jayden net zo lang 's nachts gevoed, tot hij alleen nog wakker werd en eigenlijk geen fles meer hoefde, toen ben ik overgestapt op het speentje en hij slaapt "door" sinds een maand of 2. (hij wordt nog steeds wel eens wakker 's nachts, maar hoeft geen voeding meer) Ik kon hem niet laten huilen, vond ik echt zielig, en dan daarbij dan kan je zelf helemaal niet slapen groetjes Setje
Just is nu een dikke vier maanden en komt 's nachts nog 2 á 3 keer... Ieder kindje is anders, ga op jou gevoel af! Mamma's weten het vaak het beste!
Toen mij vader net geboren was moest mijn oma hem 's nachts laten huilen en beslist geen voeding geven. Van de dokter moesten ze de baby maar buiten gehoorsafstand zetten. mijn oma heeft hem toen op een gegeven moment toch wat gegeven et voila, stil! Even om te onderstrepen dat het best wel ouderwets is om je kindje te laten huilen... Ik denk dat jouw kindje idd nog wel erg jong is om door te slapen. Dus lekker geven die voeding, ze heeft het nog nodig!
Komt vanzelf! Jouw kindje is nog wel erg jong hoor Kian komt ook nog voor een voeding, al is het nu steeds later in de nacht, of vroeg in de ochtend
Esmee sliep door toen ze een maand was, maar ze sliep 's avonds niet! Sinds ze 2 maand is slaapt ze ook vanaf 8 uur, ze krijgt nog een fles om 23 uur. Wees blij dat je kindje in ieder geval slaapt 's avonds en 's nachts. Esmee sliep de eerste 2 weken pas vanaf half 4 's nachts...
Bedankt voor alle reacties! Hij heeft het afgelopen nacht weer uitstekend gedaan! Om vier uur en zeven uur! En inderdaad ben ik blij dat ie sávonds en s'nachts goed slaapt! Laat hem dan overdag maar een beetje mopperen! Mij zul je er niet meer over horen als dit zo blijft! Ik moet gewoon nog wat zekerder worden van mijn zaakjes denk ik! Alles is wikken en wegen..hahaha maar ik zal vast niet de enige zijn!
Twijfelaartje als je net mama wordt heeft iedereen adviezen voor je.....de een weet het nog beter dan de ander. Blijkbaar voelen mensen dat je als new born ouder een beetje onzeker bent en gaan ze daarom ongevraagd hun mening over van alles geven. Ik ben er achter gekomen dat mijn gevoel het heel vaak goed heeft.....dus sch**t aan alle adviezen en vaar lekker jullie eigen koers, doe waar jullie je het fijnst bij voelen. En dat doorslapen komt echt wel, maar ik denk dat je kindje die fles nu nog echt nodig heeft. succes!
Mijn mannetje slaapt door vanaf 9 weken. Ben toen gestopt met de borstvoeding en vanaf dat hij flesjes kreeg is hij een betere slaper geworden. Na zijn badje en flesje rond 20.00u valt hij als een blok in slaap en moet ik hem echt wakker maken rond +/- 23.3Ou voor nog een voeding en dan slaapt hij tot een uur of 8.00u Grtz
Mijn ervaring is dat het doorslapen ook veel met het gewicht te maken heeft. Mijn dochter sliep na 3 nachten 'door' tot 05:00 en na 6 weken sliep ze van 7 tot 7. Maar goed, ze had een geboortegewicht van 9 pond, en met 6 weken zat ze rond de 6 kilo. Als baby's zwaarder worden worden ze ook beter in staat om het bloedsuikergehalte te regelen, en dus hebben ze minder honger 'tussentijds' en slapen ze vrolijk. kan natuurlijk ook wezen dat ik enorm veel geluk heb gehad
Suus sliep ook al na 2 weken door. Tenminste om 22u de laatste fles en dan weer om ong. 6.30u. Je moet inderdaad lekker naar je eigen gevoel luisteren. Ik zit er nu juist mee om de laatste fles niet meer te geven. Omdat ze dan zo enorm vast slaapt en het eigenlijk heel zielig vindt om haar uit haar diepe slaap te halen. Maar ja zo`n enorm gewicht heeft ze niet en de fles van 22u drinkt ze wel helemaal leeg. Dus ja....Het blijft allemaal uitproberen. Soms moet je dingen ook gewoon uitproberen. En je merkt vanzelf of het voor jou en/of voor je kindje werkt. suk6! Charlotte
Steven sliep vanaf 5 weken oud door. Van 22.00-05.00 later tot 06.00 en nu tot 06.30-07.00 flesje en dan weer slapen tot 09.00.
jeetje hij is pas 2 weken haha ik snap dat t lekker is als hij doorslaapt maar hij is er blijkbaar nog niet aan toe dus effe volhouden! komt echt hoor haha