Na hoeveel weken kom je in aanmerking voor echo als je 2 miskramen hebt gehad?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door boeboe, 26 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    In de meeste gevallen houden ze tussen de 7 en 8 weken aan. Zo is er een beetje speling qua preciese termijn en zou je toch hartactie moeten zien al. Ga je eerder en zie je geen hartactie, dan is er weer extra stres misschien wel om niks..

In mijn 2e zwangerschap (eerste MA met 11 weken) mocht ik met 8 weken komen. Helaas kreeg ik met ruim 6 weken al bloedverlies dus kon toen die dag al gaan. Kindje met hartactie en op termijn, maar helaas ging het 2 weken later toch mis. Een goede echo zegt dus helaas niet alles.

Bij de 3e zwangerschap was in onder behandeling bij het Geertgen (ivm herhaalde miskramen) en heb ik van de 5e t/m 10e week iedere week een echo gehad. Toevallig hadden we met 5+1 de intake dus dat was wel erg vroeg natuurlijk. Nog geen hartactie te zien maar wel vruchtje precies op termijn.

Bij deze zwangerschap wilde ik wachten tot 9 weken maar helaas, weer bloedverlies met 6 weken. Vanaf toen iedere week een echo gehad (de eerste echo leek fout, geen vruchtje te zien) tot de 10 weken.

Slopende weken zijn het, of je nou dagelijks een echo hebt, of pas na de 12 weken...

2. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg een echo rond de 6 weken om te kijken of t hartje klopte :)

Deel Deze Pagina