Ik zit net mijn contract weer even te lezen omdat ik dacht dat ik een contract had van minimaal 6 uur per week per kwartaal. het is altijd zo geweest dat als ik niet werkte ik ook geen geld kreeg. Nu dacht ik altijd dat als ik dan 3 maanden ziek zou zijn ik wel 6 uur per week betaald zou krijgen. Ik heb een rooster van maar 9 uur per week ( in 3 dagen), als ik eerder klaar ben mag ik weg van op zijn vroegs dat ik 2.25 uur gewerkt heb. Ik werk op een sportschool als oppasmoeder. dus als er geen kindjes zijn kan ik gewoon naar huis. Nu mijn vraag omdat ik het even niet meer begrijp en mijn wergever altijd moeilijk gedaan heeft. Vraag ik het eerst hier en pas ergens in januari op mijn werk. Als ze het me moeilijk maken is het nog maar even tot mijn verlof. Sorrie voor het lange verhaal. Ik schrijf nu het stukje van mijn contract en ben benieuwd wat jullie ervan denken. Krijg ik nu wel geld of moet het echt in het kwartaal zitten bijv. Jan/feb/maa. of apr/mei/jun enz|: Mijn verlof kan ik laten ingaan begin maart (4 weken) of februari (6 weken). Maar weet niet wat beter is voor mij. Artikel2- arbeidstijd Voor een werknemer met een partime diensverband van minimaal 6 uur per week is het toegestaan voor de arbeidstijd zonodig een gemiddeld aantal uren van minimaal 78 uren per kalenderkwartaal te hanteren, waarbij een loonbetalingsverplichting per week blijft gelden op basis van minimaal 6 uur. De werktijden zullen op oproepbasis plaatsvinden en worden vastgelegd in een wekelijks rooster. Begin en eindtijden zijn afhankelijk van de openingstijden van de werkgever.
Dat van je contract moet iemand anders maar even beantwoorden, daar heb ik geen verstand van... Maar bij een Zwangerschaps uitkering word gekeken naar het gemiddelde wat je gewerkt hebt over een bepaalde periode...
dankjewel. Ik denk dat het allemaal dus wel goed zal komen. Het heeft verder dus niks te maken met mijn contract als ik zo op UWV lees.