Na hoeveel weken kregen jullie nog kraambezoek?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Nora1983, 3 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hoi,
    ons meisje is nu 7 weken oud. In kraamweek zijn wij gelukkig niet plat gelopen door bezoek, het was erg te overzien dus gezellig en leuk. Maar nu krijgen we regelmatig telefoon/mail o.i.d van mensen die op zondag willen komen. Mijn man en ik vinden het prima, maar niet élke zondag.
    Hoe lang na kraamweek kregen jullie nog bezoek? Ik hoop dat dit niet nog maanden door gaat namelijk, elke keer het huis aan kant hebben en er zelf met kleine opgeprikt bij zitten....

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.953
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Uhm, bij ons wel. Nu was het niet zo dat we na een paar maanden nog elke week visite hadden hoor. Maar zo af en toe kwam er nog wel iemand. Ik heb zelf op een gegeven moment gezegd: als je pas na 6 mnd komt, ben je geen 'kraamvisite' maar gewoon 'visite'.

3. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    dame is nu 4 maanden en er komt nog wel wat visite langs die haar nog niet in levende lijve hebben gezien, maar ik noem het eigenlijk geen kraamvisite meer. Tot 3 maanden kregen ze beschuit met muisjes en daarna niet meer. Al die rommel daarna ook nog en wat je zegt; je huis aan kant en er allemaal opgeprikt bijzitten. De meeste kwamen de eerste 2.5 maand en daarna liep het af. Ik vond het reuzegezellig de kraamvisite maar moet nu ondertussen weer aan het werk en de drukte van alledag, daar past geen babybezoek meer bij !

4. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik heb hier 35 man op bezoek gekregen in het ziekenhuis, daarna kwamen de vrienden nog eens maar dan in groepjes van 5 a 10 man tezamen. Enkel de eerste maand eigenlijk, daarna kwam niemand meer. Vond het eigenlijk wel jammer.

5. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Bij ons kwam het ook heel veel voor dat mensen in het weekend wilden komen. Zeker als ze door de week werkten of wat verder weg woonden kan je dat bijna niet voorkomen. Maar wij zaten dus inderdaad vier maanden later nog steeds met weekenden die vrij vol zaten met kraamvisite. Dat ging me op den duur inderdaad ook wel een beetje irriteren; op een bepaald moment wil je gewoon je weekenden terug.

6. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Wij hebben na mijn verlof gezegd tegen mensen die toen nog belden, helaas. We waren er wel klaar mee na 10 weken en ik moest ook weer aan t werk. Mijn avonden spendeer ik zodoende liever met mijn mannen als met mensen die pas na 3 maanden moeite namen contact op te nemen ;)

7. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Hier komt t kraambezoek net opgang. Kleine lag bijna 3wkn in t zh en vel durfden de 1e wkn niet te vragen toen hij net thuis was. Denk dus dat we nog veel weekenden vol zitten. Vind t niet zo erg.

8. 01Patricia

01Patricia Actief lid

16 jun 2012
    463
    1
    16
    Ik krijg morgen hopelijk de laatste kraamvisite :)

9. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier is het ongeveer voorbij nu, gelukkig..
    Ik wil ook graag een keer een dag met ons gezin, dat hebben we eigenlijk nog amper gehad.. Vond het reuze gezellig, maar beetje rust zal ook fijn zijn. En na 90 dagen beschuit met muisjes ben ik daar ook wel klaar mee lol

10. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.879
    113
    Noord-Holland
    Hier ook nog niet klaar met 8w. Ik doe wel dat er maar 1 dag per weekend visite mag komen en sommige weekenden houd ik helemaal vrij. Als je nu pas contact opneemt.. dan kan je best nog een weekje extra wachten ;)

11. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Volgens mij duurde het bij ons ook wel 3 tot 4 maanden voordat iedereen was geweest. Ik vond het niet vervelend iig.

12. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Er komt dit weekend nog kraamvisite...mn zoontje is vijf maanden geweest...

13. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Tot dat hij een week of 10 was..

14. LBlue

LBlue Bekend lid

10 jan 2012
    764
    0
    0
    Hier na een half jaar nog wel visite gehad gericht op de kleine met cadeaus en alles.
    Ik denk de eerste 3 maanden met regelmaat visite. Maar wij hebben vanaf het eerste begin gezegd, 2 avonden in de week zijn voor ons en zo veel mogelijk het weekend. Alleen mensen die echt niet buiten het weekend om kunnen, mogen dan komen. Maar de gewone werkende mens binnen een half uurtje rijden kwam lekker in de middag of in de avond. Zo bleven wij zin hebben in elk bezoekje.
    Daarnaast is tijdens de kraamtijd (uk was 3 weken) mijn tante overleden. Dat heeft voor wat afzeggingen gezorgd, maar ook voor activiteiten buiten de deur voor mij. Zo zijn we bij hun op kraambezoek geweest op dag 6 en moesten we naar de crematie en dineren in een sjiek restaurant. Hoewel erg verdrietig, was het zelf mensen opzoeken met onze uk ook wel leuk.
    En we hebben ook wel eens afgezegd als we echt geen zin hadden. Maar dan vooral bij vrienden van onze ouders die we anders nooit zien.
    Die kwamen dan een paar dagen later weer.

Lange periode, maar wel erg leuk!

15. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hier tot ca. 3 maanden.

16. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Bij de eerste twee kinderen inderdaad heel erg lang. Wel een aantal maanden. Het ontregelt je hele gezinsleven.

Nu hebben wij begin 2013 een prachtige dochter gekregen. Zoons zijn al wat ouder en wij hebben heel bewust de kraamweek voor onszelf gehouden. Zodat zij konden wennen aan hun zusje en wij aan onze dochter. Onze ouders en broers en zussen zijn wel langs geweest, maar verder niks.

Na vier weken hebben we een groot kraamfeest gegeven. Deze hadden we al op het geboortekaartje aangekondigd.

Twee uur duurde dit feest. Het hele huis zat vol mensen. Het was twee uur mega druk. Iedereen heeft tijd gehad om haar te zien en haar vast te houden en ons even te feliciteren.

Naast dit kraamfeest hebben we nog twee keer bezoek gehad.

Erg rustig en wij hebben alle tijd gekregen om te functioneren als gezin (met de al oudere aanwezige kinderen)

Nu zijn we in verwachting van kindje nummer vier en doen we het precies zo weer.

Visite is heel gezellig, maar tijd met ons gezin vind ik zeker in de bindingsfase net even wat belangrijker ;)

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wij hebben hier heel veel kraambezoek gehad in de kraamweek (stond ook zo in het kaartje). Na de kraamweek zijn er nog 2 of 3 mensen geweest een een groep. En op de verjaardag van mijn schoonmoeder troffen we veel van mijn mans tantes. Heerlijk vond ik het. Van mij hoeft het ook echt niet meer op een gegeven moment. Voor de zomervakantie waren we overal dik vanaf en toen was mevrouw dus 1,5 maand. Dus ik hoop dat mensen nu ook weer direct komen:)

18. Aylen

Aylen Niet meer actief

1 stel kwam na 6 maanden op bezoek met een pakje maat 68 :(

En het toppunt was toch wel een vriend van me die zich na 8,5 maand aandiende met een rammelaar.

19. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Onze zoon is zaterdag 3 maanden oud, maar we hebben nog wel wat afspraken op staan. Heb het er eigenlijk wel een beetje mee gehad nu...

20. Username

Username Niet meer actief

Hier zijn kortgeleden de laatste mensen voor het eerst op bezoek geweest. Oh nee wacht, nog twee stellen.
    We hadden een ellendige start, dochter lag twee keer in t ziekenhuis en wij hebben de eerste vijf maanden max twee uur per nacht geslapen. Bezoek konden we er echt niet bij hebben. Dus dat kwam pas laat op gang.

Deel Deze Pagina