Vandaag ben ik 9 + 1 zwanger. Afgelopen maandag op 8+5 een super goeie echo gehad van een al flink bewegend kindje. Het loopt 1 dag voor. Ben weken beroerd en misselijk met overgeven geweest maar nu vandaag voel ik me top! Raak er onzeker van... ( 5 ma s in t verleden). Hoeveel procent kans heb ik nu nog dat t mis gaat? I know garantie tot aan de deur Mag zo op intake verlos dus zal m'n zorgen ook daar voorleggen
Evenveel kans als dat je nog wel misselijk zou zijn. De misselijkheid is geen graadmeter. Ik ben nooit misselijk geweest.
Zwangerschapsmisselijkheid is een raar iets, kan zo maar ineens weg zijn. Zegt niets hoor! Hoop dat je nog even een snelle echo krijgt!
Ga t gewoon zo even bespreken .. Ja t wisselt wel beetje moet ik zeggen, vorige week ook paar betere dagen gehad. Plus goede echo maar toch wil je een soort van bevestiging zeg maar. Weet bij m'n zoontje was ik opeens overal vanaf op week tien en hij wordt nu anderhalf. Onzekere periode deze eerste drie maanden !
Ik had ook wel eens dagen dat het 'ineens' weg was, maar volgende dag weer raak hoor. En toen het echt overging, was dat ook van de een op andere dag. Veel sterkte meid, lijkt me moeilijk zo positief te blijven denken na 5x ma.
Hier voelde ik me de afgelopen dagen opeens top (en dat vond ik ook maf) maar vandaag ben ik bij vlagen weer goed misselijk. Er is gewoon geen pijl op te trekken, hoe onzeker dat ook is. Hoop echt dat je een goede intake hebt en dat ze je wat kan geruststellen. Symptomen komen en gaan elke dag, hou dat in gedachten
Oh lieverd, maak jezelf niet zo druk! Je hebt laatst nog een prachtige bewegende beeb gezien die het hartstikke goed deed! En laatst was je misselijkheid toch ook ineens weg? En savonds was het er weer in alle hevigheid.. Succes straks bij de vk hopelijk willen ze even spieken!
ik had dat ook rond die tijd...was zo ineens een dag of 5 weg!! kwam daarna weer terug hoor haha. ik snap de onzekerheid, maar na je goede echo is de kans nu echt nog klein dat t fout gaat! fijne zwangerschap verder!
whaaaa zie nu pas dat jij t bent, Ukoldaatje!! hihi wat ontzettend leuk dat je weer zwanger bent zeg!!!! geniet ervan in zo verre dat gaat dan, na al wat je meegemaakt hebt.... ontzettend leuk!!!
Rond 9 weken voelde ik me ook ineens top, na weken super misselijk te zijn geweest! Ik natuurlijk mega ongerust en heb een extra echo gekregen bij de vk, daarop was alles goed. Een paar dagen later werd ik weer harstikke misselijk en dat heeft tot 16 weken aangehouden... Nu nog ben ik bij vlagen misselijk/weeïg. Succes, zeker met jouw achtergrond snap ik heel goed dat het je niet lekker zit. Maar het hoeft echt echt echt niks te betekenen!
hier ook gehad hoor.. zie me nog in de tuin tegen erwin zeggen dat ik al twee dagen niet misselijk was geweest.. twee tellen later kots ik de hele rozenstruik onder maar ik kan me het goed voorstellen meis... dikke knuf!
Haha ja Tresje ikke ben het Thanx meiden voor de opbeurende woorden!! Net intake gehad en verloskundige wilde graag even voor me kijken, ook al was ze geen echoscopiste, we zagen een mooi kloppend hartje met bewegend kindje Ze belt me morgen terug, ms dat ze me direct overdraagt aan de gyn ivm hashimoto. Ze werken daar in het ziekenhuis als verloskundig centrum, dus allemaal samen met elkaar. Moest ook direct bloedprikken voor de schildklier, was 2 weken terug al gebeurt in Gent, maar ze willen het hier in het systeem hebben. En ik ben er snel tussen gestopt bij de internist. Ook gaan ze nu met 16 weken de suikertest doen ivm insulinegebruik in vorge zwangerschap.
Vorige week had ik ook een paar betere dagen en in het weekend moest ik weer rennen naar de wc om te spugen. Verlos zei dat ik nu einde dit trimester kom en het wel normaal is als je jezelf wat beter gaat voelen.
Wat fantastisch dat het allemaal goed gaat, Twoboys!!!!! Enneh.. die zorgen zijn echt "killing", maar heel normaal. Ik had dat ook; van de een op de andere dag voelde ik me ineens top. Eerst doodsangst uitgestaan, toen een kloppend hartje gezien en mezelf gelukkig geprezen dat ik niet meer misselijk was. Helaas, een week later kwam het in alle hevigheid terug en duurt het tot de dag an vandaag ( lang leve Emesafene!) Op naar je 12-weken-feestje! ( echt, als ik jou was zo ik een grote dikke vette taart kopen en een feest vieren, zo gaaf is het dat het nu goed gaat!)
Hihi zouzograag ik heb de 23e mijn termijn echo, als die goed is, dan ben ik 11 weken (nou scheelt 2 dagen), dan mag de wereld het weten..... Ik weet ook uit het verleden dat het nu al niet goed zat zelfs allang fout zat. Gebruik ook utrogestan, moet ik tot 12 weken gebruiken, geeft ook een soortje veilig gevoel Gaat gewoon goed...nu leren vertrouwen... Oh wat kan je panikeren he als opeens je kwaaltjes weg zijn..vreselijk!! Wie weet komt het morgen weer terug, of ben ik er nu doorheen? We zullen het zien. Nog een kleine anderhalve week tot aan de termijn echo...poeh duurt dat nog lang
Enorm lang, het duurt nog langer dan het aftellen tot je kunt testen! Ik heb die paniek ook gehad, vond de eerste 12 weken ook gewoon echt niet leuk. Raakte soms psychisch "een beetje in de knoop"met mezelf, omdat ik zo bezig was met mezelf beschermen tegen mogelijk komend leed. Maar....... nog anderhalve week, en het gaat goed!!!!!!!!
Herken helemaal wat je zegt! Ik had dat bij onze jongste ook zo, echt in extreme vormen. Nu heb ik het nog druk met de kids en mijn werk, zodat de dagen wat sneller gaan. Merk wel dat als ik genoeg tijd over heb ik ga piekeren. Net als vandaag heb ik echt tijd over en ben aan de pieker geslagen. Gelukkig had ik vandaag die intake kwam mooi uit. Nou doet die verlos nooit echos dus ze zei het is even kijken maar verder medisch gezien kan zij er niets van zeggen. Maar het lag te bewegen en het hartje klopte reuze snel en krachtig!
En da's precies zoals het moet zijn! Dus als zelfs de niet-echoscopiste het kan zien, dan moet het gewoon goed zitten! Ik herken het piekeren wel in rustige tijden. Gelukkig ben ik er nu vanaf en kan ik met volle teugen genieten. Ik wens je dat ook zo toe, maar vertrouw erop dat het na de 12 weken vanzelf komt.