Na hoeveel weken voelde jullie je kindje bewegen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jenny, 4 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hallo, ben benieuwd wanneer jullie je kindje voor het eerst voelde bewegen. Ik denk namelijk dat ik af een toe iets voel van een soort plopjes. Kan dit mijn kindje al zijn. de gyn. zei gister dat ie erg beweeglijk was, maar of je het idd ook al kan voelen. Ben het gister natuurlijk vergeten te vragen.
    Liefs Jenny
     
  2. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik geloof dat ik het ben beginnen voelen met 17weken het was een klein plopje en toen is het een tijdje (paar dagen) stil geweest en sindsdien voel ik niks anders meer hihi

    groetjes Talia
     
  3. Honingbij

    Honingbij Lid

    10 nov 2005
    96
    0
    0
    Preventiewerker verslavingszorg
    Enschede
    ha ik vind het wel grappig dat je dit aansnijdt; ik heb namelijk ook een erg bewegelijk kindje (was op de echo echt hilarisch) en ik heb zelf het idee dat als ik op een bepaalde manier zit (met benen een beetje opgetrokken) dat ik hem soms ook voel. Ik ben 14 weken en volgens de boekjes kan dat dus echt niet, al helemaaaaal niet in je eerste zwangerschap. Sja, ik vraag me dan af: ligt dat ook niet aan hoe goed je naar je eigen lichaam luistert, hoe beweeglijk je kindje is etc...

    Hoe dan ook, ik vind het leuk om het idee te hebben dat ik em voel, of het nou echt is of niet hahaha
     
  4. mad

    mad Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    Hai,

    Ik ben een heel nuchter en down to earth persoon maar dacht ook echt gister dat ik een plopje voelde!
    Ik lag heel rustig op de bank en voelde een plopje! weet ook dat het niet kan maar weet zeker dat het geen gevoel van `m darmen was ofzo.... ach ja wie weet.... straks voelen we het genoeg in elk geval!
     
  5. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Leuk mad, je bent een dag verder als ik! Mijn darmen voelen echt anders dan wat ik nu zo af en toe voel. heb ook echt al een buik dus ik weet het niet.
    En over die boekjes, ik heb zoveel verschillende boeken en wat de een bij de ene week schrijft, schrijft de andere bijv. 2 weken later. Daar kun je dus ook niet echt vanuit gaan!
    Leuk die reacties, hopelijk komen er nog meer.
    Liefs Jenny
     
  6. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Met 18 weken voelde ik die plopjes, daarna voelde ik het steeds duidelijker. Inmiddels lijk ik blauw geschopt te worden!! (heerlijk hoor, een bewijs dat mijn hummel het goed maakt) Mijn placenta ligt aan de voorkant en het schijnt dat je het daardoor later dan anders voelt.
     
  7. Cynthia

    Cynthia Actief lid

    6 sep 2005
    243
    0
    0
    Jullie denken dat jullie vroeg zijn, maar het kan nog erger! Ik voel het zeker al anderhalve week... Het voelt als hele kleine luchtbelletjes. Een soort prrrrrrrrrrt. En het zijn zeker mijn darmen niet!
    Ik moet ook wel zeggen dat ik mijn lijf heel erg goed ken, bijna tot in het absurde toe. Mijn mensendiecktherapeute had er afgelopen zomer ook nog erg lol om hoe ik alle spieren voelde en kon benoemen. Dus...
    Maar het is een erg grappig gevoel! :D
     
  8. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Nou... Dat is echt wel héél vroeg zeg!! Fijn voor je. Dat hoor je maar zelden..
     
  9. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Nou ik moet zeggen dat ik het geloof ik ook al twee weken voel, maar toen dacht ik dat kan helemaal niet maar misschien toch wel...
     
  10. Cynthia

    Cynthia Actief lid

    6 sep 2005
    243
    0
    0
    Haha, het is echt leuk he? Weer zo'n bevestiging van dat je zwanger bent. Ik kan het nog steeds niet echt geloven. Ook al ben ik elke morgen misselijk, zijn mijn borsten super pijnlijk en pas ik geeneen broek meer... ;)
     
  11. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    De pijn in mijn borsten is bijna weg, het misselijk zijn en het overgeven nog niet! Gister een echo gehad, dat was echt geweldig!
     
  12. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik voelde het rond de 16e week
     
  13. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik rond een week of 18 denk ik.
    Eerst dacht ik dat het mijn darmen waren.
    Ben was snel overtuigd dat het onze kleine Uk is.
     
  14. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Ik had ook een keer zo'n plopje, maar nu voel ik niks meer. Mijn placenta ligt ook aan de voorkant namelijk.
     
  15. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    18 weken en zeer actief... nu helemaal had niet verwacht dat zo'n kleintje zooo kon schoppen hahaha
     
  16. mad

    mad Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    Hai,

    Ja bij mij is de pijn in `m borsten gelukkig weg. Heb van mezelf een kleine C en het leken wel 2 klei ballen! pijnlijk en hard!
    Heb geen plopjes meer gevoeld in `m buik...... komt snel weer hoop ik!

    Ik ben gelukkig niet meer misselijk wel af en toe nog brandend maag zuur, maar heb altijd regla ph bij de hand just in case........
    Nu hoop ik een leuke tijd tegemoet te gaan.
    `m buik begint nu ook te groeien, smeer me iedere ochtend en avond in met creme tegen straie, doen jullie dat ook????

    x
     
  17. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ja die heb ik ook. Ik heb gelezen dat die cremes niet helpen, maar toch, t valt altijd te proberen.
     
  18. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ik ken ook iemand die haar 2e kindje al met 11 weken voelde.
    Ik voelde rond die tijd ook plopjes, maar af en toe twijfelde ik of dat het ook echt was...?
    Maar vanmorgen was hij/zij luid en duidelijk aanwezig! :D
     
  19. suusje

    suusje VIP lid

    7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    ik voelde mijn 2e kindje sinds 15 weken heel af en toe...en nu steeds vaker
     
  20. ja ik voelde het ook zo rond 18/19 weken
    wist eerst niet of het dat wel was .
    maar nu weet ik het zeker ..
     

Deel Deze Pagina