Snel zwanger na miskraam... fabeltje? Of verklaring?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Rozanna, 27 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozanna

Rozanna Bekend lid

25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, ik lees geregeld dat meiden snel weer zwanger raken na een miskraam... dat je dan 'extra vruchtbaar' zou zijn...
    Ik ben zo benieuwd of iemand weet hoe dit dan komt... Ik heb eens rondgezocht, maar kon er zelf geen verklaring voor vinden...
    Kan het niet gewoon zijn dat de kansen weer even groot zijn als voor de zwangerschap van de miskraam?
    Wie ervaring?

2. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Sommige vrouwen wel.
    Maar bij slechte vruchtbaarheid blijft dit slecht natuurlijk.
    Ik was eerst 1x per 12 maanden zwanger. Zelfs een keer 18 maanden moeten wachten na de 2e miskraam.
    Maar; na de goede zwangerschap voor een tweede geprobeerd en toen meteen zwanger.
    Miskraam met 6 weken (we weten waarom en dachten daar gaan we weer)
    Maar meteen de maand erna weer zwanger en dat kindje zit nu lekker te bewegen in mijn buik.
    Het kan dus beiden. Het is gewoon 6 gooien.
    Soms gooi je 3x 6 achter elkaar.
    Soms wel 12x de andere cijfers.

3. Aries

Aries Niet meer actief

Goede vraag. Volgens mijn verloskundige ben je ook extra vruchtbaar na een bevalling, dat is misschien om dezelfde reden, maar wat de reden daarvoor is heb ik eigenlijk niet gevraagd. Dus ben ook benieuwd of iemand het wel weet en of het klopt.

4. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    Volgens mij is het omdat je baarmoeder dan beter doorbloed is, waardoor je meer kans op een innesteling hebt..

5. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Er was hier op een topic gereageerd (gister of vsndaag) waarin de vk van de dame in kwestie had gezegd dat ze meteen weer kon proberen na de miskraam. Volgens de vk kon het restant hcg in je lichaam de volgende zwangerschap bevorderen. Misschien dat het dat is dan.

Ik heb er een hard hoofd in.. denk dat het gewoon met geluk te maken heeft.

6. Irene1986

Irene1986 Actief lid

28 nov 2016
    473
    1
    18
    Je hoort het vaker, maar volgens mij is het een fabeltje. Net als hierboven. Je moet net geluk hebben om 6 te gooien met de dobbelsteen. Ik ben nu in de 3e ronde na miskraam en niet het idee dat het raak is. Gewoon "geduldig" afwachten

7. 1BB

1BB Bekend lid

3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
  8. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Bij mij niet in elk geval.
    Duurde 12 maanden voordat ik zwanger was na de eerste MA en zit nu weer in de 2 ronde na mijn tweede MA ( eerst een menstruatie afgewacht)

9. Rozanna

Rozanna Bekend lid

25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
  10. Livoli

Livoli Fanatiek lid

26 jan 2016
    1.185
    67
    48
    Hier helaas nog geen nieuwe zwangerschap! In september miskraam gehad. In december een positieve test voor NOD en toch ongesteld geworden op NOD. Mag niet spreken van een miskraam. Dus helaas na bijna 7 maanden nog geen nieuwe zwangerschap

11. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Volgens mij is het ook een fabeltje. De enige link die ik kan bedenken is dat je sowieso zwanger kunt worden, dus de kans groot is dat het snel nog een keer lukt. Wij hadden een verplichte wachtmaand na mijn 2e miskraam en zijn toen zwanger geworden, maar ik dat heeft volgens mij niets met de miskraam zelf te maken.

12. Citygirl

Citygirl Actief lid

7 jul 2015
    112
    17
    18
    Fulltime kantoorbaan
    Geen idee, ik raakte in ronde 1 na stoppen met de pil zwanger. Vroege miskraam bij 7 weken gehad. Daarna meteen weer zwanger, geen idee hoe dat zo snel weer kan.

13. Ongeduldig26

Ongeduldig26 Fanatiek lid

7 jul 2015
    1.522
    1
    38
    Ik was na 3 maanden weer zwanger,maar denk dat het voor iedereen anders is.

14. shanacasier

shanacasier Actief lid

11 apr 2016
    137
    11
    18
    ik heb 6 oktober curretage gehad , en eind januari terug zwanger ik vond het best snel omdat bij de eerste keer waren bij letterlijk 1 jaar bezig en deze keer 3-4 maanden maar is echt verschillend per persoon.

15. Mss86

Mss86 Fanatiek lid

24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Wat een mogelijke verklaring zou kunnen zijn is dat dan je baarmoederslijmvlies nog dikker is van de vorige 'zwangerschap', dit kan zorgen voor een betere innesteling. Ik was ook meteen zwanger na een vroege miskraam. Je hoort het inderdaad vaker.

16. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    De eerste miskraam was ik 3 rondes later zwanger ( wel via de mmm) nu dik 2 jaar verder spontaan zwanger wat al een wonder is gezien me verleden. Helaas een miskraam. Hopelijk kan ik over 1,2,3 maanden zeggen dat het voor ons een feit is. Succes!

Deel Deze Pagina