zodra de kraamhulp wegwas deed ik ook alles zelf weer inc extras zoals tuin om harken ramen wassen, van boven naar beneden stofzuigen etc. allemaal dingen die al erg lang niet gedaan waren ivm bedrust
Ik heb een keizersnede gehad, en heb de eerste 4 dagen in bed doorgebracht. Ging er alleen uit om naar de wc te gaan en om te douchen (en dan was ik bek en bekaf). Vanaf de 5de dag heb ik gewoon beneden gezeten, af en toe ben ik nog even een uurtje in bed gekropen. 3 weken na de bevalling ben ik (op hakken) naar een feestje vna mijn werk gegaan. Bijna de hele avond gestaan en ik was wel kapot na die avond. Maar het was zo gezellig en leuk dat ik de moeheid en pijn voor lief nam.
Ook al zou het goed gaan, volgens mij laat ik mij wel even lekker verwennen. De kraamverzorgster is er natuurlijk niet voor niets
Ik liep na 2 dagen alweer aangekleed en opgemaakt in de rondte. (na 2 dagen ziekenhuis) Maar ik ben dan ook slechts een klein stukje uitgescheurd. Kan me voorstellen dat als je geknipt etc. bent of een hele zware bevalling hebt gehad dat je langer nodig hebt. Overigens betekent op de been zijn niet dat je helemaal hersteld bent, tenminste ik niet.
Hoi, ik ben eergisteren bevallen. Mijn bevalling duurde 5 uurtjes, maar met directe heftige weeenstorm met pauzes ertussen van niet eens 30 seconden! En dit tot op het eind.. Een knip en ongeveer 6 tot 8 hechtingen.. Dezelfde dag liep ik alweer door het huis. Heb niet echt in bed gelegen. Zat lekker op de bank en lekker op zwangerschapspagina enzo De dag na de bevalling, gisteren dus, deed ik ook weer huishoudelijke taken: wasje doen, was opvouwen, mijn eigen broodje klaarmaken, slaapkamer opgeruimd. Heb helemaal niet overdag geslapen. De kraamverzorgster zei gisteren tegen me: Moet je jou nou eens zien rondhuppelen door het huis..ongelooflijk!!
je bent jong maar daar heef het niet veel mee te maken. Het ligt er heel erg aan wat voor bevalling je hent gehad. Als je een zware bevalling hebt gehad is het normaal dat het allemaal meer pijn doet en je minder kan. Ik heb de eerste week sowieso heel weinig kunnen doen van de pijn (knip en scheur en veel hechtingen en vacuum bevalling). Daarna ginge het langzaam beter. Elke dag maak ik nu een wandeling en ik zit ook gewoon weer en s nachts slaap ik op bed boven. Af en toe ben ik heel moe en doe ik tussen de middag een dutje op bed. Heb nu een blaasontsteking en hiervoor een urineweginfectie en dat doet ook veel dat ik me nog echt niet fit en lekker en zonder pijn voel.
Ik moest van de kv een week binnen blijven. Na een nachtje in het ziekenhuis thuisgekomen en alleen ff in de middag geslapen. Ik was gewoon de andere dagen heel de dag op, alleen in de middag ff een uurtje bijslapen. Na een week liep ik alweer 2,5 uur door het winkelcentrum en voelde me eigenlijk alweer als vanouds. Ik hou niet van klagen en zeuren, dus doe ik dat ook bijna niet. Mijn zwager zei alleen maar "je bent een monster" (dat ik zo snel alweer alles deed)
Ik ben nu ruim twee weken verder en kom nog amper buiten en ik kan eindelijk weer mijn eigen kont afdrogen. Ik heb op het laatste moment een keizersnede gehad en mocht op dag vier naar huis. Na dagen van pijn, waarvan ik dacht; hoort erbij, bleek ik een ontsteking te hebben aan de wond en zo zat ik een week na de bevalling weer in het ziekenhuis. Ik kreeg antibiotica en ze hebben de boel flink leeg lopen drukken en de rest moet mijn lichaam doen. Dat is nu tien dagen geleden en nog steeds ben ik er niet. Volgens de gynaecoloog kan ik daar ook nog wel een paar weken voor uit gaan trekken. Ik ben erg blij dat mijn partner nog vakantie heeft en ik hoop over een week zover te zijn dat ik de zorg voor de kleine in mijn eentje ga redden. Het huishouden is vooralsnog absoluut verboden terrein. Op wat afwas naar de keuken brengen na dan..
Ik heb een ( spoed) keizersnede gehad en ben 3 dagen in het ziekenhuis geweest. Dinsdagmiddag/avond geopereerd en vrijdagochtend 10.00 thuis. Deed de deur open voor de kraamverzorgster, die vroeg.. is de kraamvrouw boven? Moest die middag van de kraamverzorgster wel een uurtje naar bed. Heb 3 uur geslapen. . Stond s'avonds met mijn mannetjeaf te wassen! S'avonds ging ik wel bij tijd naar bed en de rest van de kraamweek gewoon beneden gerust.. Voelde me wel redelijk ok. Kon nog niet lang wandelen ivm met het litteken van de ks. We gingen elke avond na het eten een klein stukje lopen, bouwde het zo langzaam op. Na 2 weken een uurtje gewinkeld in het dorp. Na 4 weken een nieuwjaarsborrel op mijn werk.. ben er 2 uurtjes geweest ( gaf bv dus was het ook wel weer tijd om naar huis te gaan.. die stuwing ) Vrijgezellenfeest bijwonen.. Etentje zou ik misschien wel doen.. Maar i.d. loop je overtijd dan is je kleintje 2-3 weken.. Dan wil je dat echt nog niet.. Succes!
ik ben op donderdag bevallen en de woensdag erna liep ik weer in het winkelcentrum rond. Ik had wel een hele "makkelijke" bevalling hoor, weinig bloed verloren en het ging allemaal vlotjes dus dat scheelt veel.
En hoe is het gegaan? Het loopt erg uiteen, zo te lezen. Ik was na de bevalling alweer prima op de been. Zodra ik de verloskamer heb verlaten ben ik gelijk heel lang gaan douchen. Daarna voelde ik mij fris en fruitig en ging het direct top. Van mijn kraamverzorgster moest ik zoveel mogelijk rusten en natuurlijk heb ik mij laten verwennen maar ik heb echt heel weinig op bed gelegen. Had die behoefte helemaal niet. Na 3 weken had ik ook een vrijgezellenfeestje van een van mijn beste vriendinnen. Ik heb een leuke avond gehad. Het heeft wel een half jaar geduurd voordat ik mij net zo energiek voelde als voor de bevalling, maar het was meer dan prima te doen.
ik ben 21. geloof me leeftijd zegt niet alles. heb 8 dagen niks kunnen doen kon niet mn bed uit en het duurde 2 weken eer dat ik weer kon lopen. na 4 weken voelde ik me weer beetje mens. maar ik heb dan ook wel beetje uitzonderlijke bevalling gehad hoor kans is klein dat je dat ook moet doen. leeftijd helpt met herstellen maar zegt niets over wat voor bevalling je krijgt. helaas verscihlt het heel erg per persoon. vriendin van mij liep de dag erna al beschuit met muisjes te smeren...
over na een maand al naar een vrijgezellenfeestje gaan.. zou ik ook never nooit niet doen haha! Nee mijn dochtertje blijft lekker bij mij en als het niet mogelijk is dat ze meegaat ga ik niet. Ik heb 1 week rustig aan gedaan. toen de kraamhulp weg was deed ik alles weer zelf: koken, schoonmaken etc.
wat heerlijk trouwens dat er ook veel meiden zijn die zo weer op de been waren. Lijkt me helemaal top! Helaas is dat bij mij niet gelukt. Ach wie weet bij een eventuele tweede hahahaha
ik vind het daarentegen helemaal niet erg om een avondje weg te gaan als mijn man oppast... ik gun hem ook een avondje met haar alleen! Is alleen lastig met de borstvoeding (als je die gaat geven) want dan zal je moeten kolven op het vrijgezellenfeest...
Ik heb nooit op bed gelegen, nadat mn zoontje was geboren stond ik 40 min later alweer op om te gaan douchen, lekker gedouched, kraamverband erin, broek aan, zoontje gepakt en naar huis gegaan. Stond 5 uur na de bevalling te stofzuigen omdat de kraamhulp er nog niet was.
Ik ben benieuwd hoe het met mij gaat lopen.. Aangezien ik te vroeg bevallen ben, 35w1d, ligt Kenji nog in het ziekenhuis. En ik ben sinds maandagavond thuis. Ik wil hem min. 2 keer per dag voeden, dus we rijden veel op en neer. Daar ben ik best veel tijd mee kwijt. En mijn kraamverzorgende vind dat ik meer moet rusten, maar ja, zij doet bijna niks aan het huishouden.. Dus dat probeer ik toch een beetje bij te houden. Mijn moeder doet nu de was, maar die gaat morgen op vakantie. Volgende week moet ik het dus zelf doen, maar dan is de kraamzorg gelukkig weer weg. Zij geeft me ook bijna geen tijd om te rusten, omdat zij veel wil praten, en dat dan zo'n 3 uur per dag. Morgen is haar laatste dag. A.s. maandag is mijn man weer werken, en zijn mijn schoonouders terug van vakantie. Ik hoop dan meer te kunnen rusten, want ik kan je vertellen dat het best opbreekt om 2 keer per dag op en neer te rijden én nog eens 3 uur op te zijn omdat de kraamzorg er is. Verder gaat het lichamelijk wel. Sinds vandaag eindelijk niet meer zo'n last van naweeën.
Ik ben dinsdag bvallen en voel me super goed. Ben donderdag even een uurtje door het winkelcentrum gegaan met papa en dochter. En ikdoe gewoon lekker mijn ding in huis. Wel neem ik mijn rust door in de middag te gaan slapen en in de avond geen of weinig bezoek te ontvangen.
Ik voel me sinds gisteren lichamelijk weer een heel eind de oude. Maandag was de vk hier, en ik had nogal last van de hechtingen. Zij heeft er 2 verwijderd, en sindsdien gaat het echt goed.