Na hoeveel weken weer op de been?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Prinsesje23, 24 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ik ben precies een week geleden bevallen. De bevalling was best heftig maar had maar 2 hechtingen, wel veel last van mijn stuitje.

De dag van de bevalling (7uur is ze geboren en 10uur waren we weer thuis) heb ik helemaal niet gerust en geslapen.
    De dag erna ook niet...
    De dag erna merkte ik het toch wel en heb ik 's middags gerust.
    Toen kregen we een wissel van kraamhulp en deze stuurde ons elke middag even naar bed... Heerlijk!!

Maar veel gerust heb ik dus ook niet. Voor en na die 2 uurtjes slapen heb ik de hele tijd rondgelopen, gezeten, met zoonlief gespeeld etc.
    Ook was ik elke morgen fris gedouched als de kraamhulp kwam en was mijn zoon al helemaal verzorgd (samen met man gedaan)

Bij de geboorte van mijn zoon heb ik langer op bed gelegen (2 weken?), toen had ik ook meer hechtingen en een scheur en knip.

2. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    dezelfde dag was ik alweer op de been. bij beide kindjes. maar goed tis niet verstandig. met 8 weken kwam bij mij de klap nog es. maar de 2e keer er dus neit echt van geleerd.

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hoi hoii dat verschilt per persoon hoor..de een staat in dezelfde week nog kleren te wassen en te boenen en de ander ligt plat op bed. ik ben ook 23 en vorige maand bevallen van ons zoontje bij mij heeft het herstel zo een 2 weken geduurd (maar dat kwam omdat ik een pijnlijke aambei had van het persen ik hoop echtniet dat jij dat ook krijgt want het is geen pretje) nu ben ik weer helemaal hersteld en kan ik alles doen. ik begrijp goed dat je nog geen zin heb in een vrijgezellenfeestje zo vlak na de geboorte. althans...toen ik nog zwanger was had ik ook zoiets van ja mn kindje blijft de eerste paar maanden echt bij mij gene oppas gedoe. maar meis een kindje van een maand is nog klein en nog zo nieuw idd maar 1 keer in de maand op woensdag komt zn oma 2-3 uurtjes op em passen zodat wij samen even iets gezelligs kunnen doen. meestal gaan we uiteten ofso. en die ontspanning heb je ook nodig want vergis je niet een babytje slaapt wel veel de eerste tijd maar toch is het voor de moeder (vooral voor de moeder) best zwaar hoor. het is allemala nieuw je moet gaan nadenken over hoe je je dag indeelt, je krijgt visite je baby heetf je nodig. het lijkt allemaal simpel maar geloof me vooral tegen een week of 3 is het even zwaar en dna is het lekker als je even kunt ontspannen.

ik zou zeggen wacht gewoon rustig af hoe het allemaal loopt en als het zover is kan je zelf beslissen of je naar het feestje gaat of toch liever thuis blijft. maar ik zou zeggen ga naar dat feestje. je bent niet al te lang weg en je baby heeft meer aan een ontspannen mama dan aan een overspannen mama. en je hoeft je echt niet schuldig te voelen als je iemand even op je kindje laat passen hoor. ik voelde me erg schuldig toen we de eerste keer gingen uiteten maar dat was nergens voor nodig toen we thuis kwamen zaten ze gezellig op de bank te kroelen en voor jezelf is het ook echt heeerlijk als je je baby dan weer ziet. je pakt em dan echt vast en kan maar geen genoeg van em krijgen. (niet dat dat niet zo is als we gewoon thuis zitten)maar dat is nou net dat beetje extra.

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik ben nu na ruim een week alweer aardig fit. We gaan al wandelend naar het winkelcentrum en zijn soms wel ruim anderhalf uur op stap. De eerste week was ik af en toe nog wat misselijk als ik te veel deed.

De eerste 3 dagen heb ik veel op bed gelegen/gehangen, maar zodra ik uit het ZH was zat ik toch wel veel op de bank. Ik vind het nog wel steeds heerlijk om 's middags even op bed te voeden en soms slaap ik dan ook eventjes.

Een feestje over een maand zou ik niet afslaan hoor. Wij hebben volgende week zaterdag een BBQ, en daar ga ik gewoon lekker heen! Maxi Cosi mee, draagdoek mee en ik spreek goed af dat iemand me kan halen/brengen. Ik ga dat gewoon proberen!

5. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ik ben op een vrijdag bevallen en zaterdag was ik weer thuis vanuit het zkh... Ik had alleen iets last van de hechtingen, maar als je de tip aanneemt van de verpleging en gewoon goed gaat zitten, is die pijn ook zo weg..
    Ik was helemaal hyper...kon niet rusten.... 2 keer per dag naar het zkh.... 8 keer kolven op een dag....
    Na een week stortte ik in... ben daar nu nog niet overheen, maar omdat de meiden nog in het zkh liggen moet ik wel door...

Als ze thuis zijn hoop ik meer tot "rust" te komen... Ik besef nu wel hoe belangrijk het is om gewoon even een paar uur te liggen, ook al ben je niet echt moe...

6. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik ben afgelopen zaterdag bevallen en mijn meisje ligt ook nog in het ziekenhuis (gaat gelukkig helemaal de goede kant op!). Maar ik ben maandag naar huis gegaan omdat ik liever thuis was dan op zaal in het ziekenhuis, hoe lief ze daar ook voor me waren / zijn. En ik moest dan dus ook wel op de been zijn want ook wij gaan twee keer per dag naar ons meissie. Maar ik rust wel 's middags, dan ga ik slapen op bed. Ook om goed uitgerust te zijn als de kleine (hopelijk eind deze week) weer thuis komt.

Maar los van het moeten: ik herstel als een tierelier hoor. Ik ren nog geen marathon natuurlijk maar ik heb eigenlijk nergens last van of pijn aan, ook niet aan de hechtingen van de knip. Denk dat dat ook komt omdat ik mijn rust neem... O, en ik ben een oudje van 35, zegt dus ook niet zo veel... :)

7. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

wat een schattige babys, met hoeveel weken zijn ze geboren?
    wegen ze alweer 2 kilo, dat is fijn zeg! ik herken me helemaal in het bovenstaande, op het instorten na.. Pas goed op jezelf! al is dat moeilijk met het vele kolven en ziekenhuisbezoeken.
    Toen onze kleine thuiskwam vond ik dat ook erg zwaar.. je hebt recht op couveuse-nazorg he? dat vond ik erg prettig. Sterkte voor aankomende tijd!

8. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Dank je wel! Onze meiden zijn met 31+4 geboren, en ze wegen nu zo'n 2200 gram :) Het zijn echt zulke mooie meiden! Hopelijk mogen ze volgende week naar huis....
    We krijgen in ieder geval een indicatie voor couveuse nazorg, ik hoop dat we die krijgen!

9. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Volgens mij is het echt bij iedereen verschillend. Ik was al heel snel uit bed, maar doordat mijn kindje in het ziekenhuis moest blijven heb ik toch veel gelegen. Ik kon, ondanks de hechtingen, al heel snel weer goed lopen en zitten. Fysiek zou ik een vrijgezellenfeestje met gemak na een maand hebben aangekund, maar ik zou mijn zoontje er toen ook echt niet voor willen thuis laten hoor. Dus dat is meer emotioneel dan fysiek.

10. Onder water

Onder water Niet meer actief

Ik was ook zo snel weer op de been.
    12 uur bevallen / 5 uur naar huis en daarna het huis nog een beetje op staan te ruimen.
    Lichamelijk voelde ik me topfit, maar geestelijk heb ik er echt een poos over moeten doen om weer mijzelf te worden zeg maar.

11. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Weken op bed liggen?

Ik heb op donderdagavond een keizersnede gehad en stond vrijdagavond zelf te douchen... zondagochtend was ik al thuis en heb geen moment op bed gelegen..

12. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik heb het een weekje rustig aan gedaan. Niet op bed gelegen, maar ook niet de deur uit. Had behoorlijk wat hechtingen en dat deed me goed zeer met lopen dus probeerde dat even zo min mogelijk te doen.
    Verder niet echt gerust ofzo. Gewoon lekker alles op mn gemak.

13. froukje86

froukje86 Actief lid

30 jun 2008
    469
    0
    16
    mijn 2 kinderen :)
    friesland
    ik ben 30 december bevallen 1 dag voor oud en nieuw. tja wou toch wel wat vuurwerk zien dus de volgende avond stond ik even buiten om vuurwerk te kijken.
    vrij snel al weer op de been want mijn vriend had maar 2 dagen vrij en we hadden 2 uur per dag kraamzorg dus dan moet je wel.:)

14. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    Eigenlijk meteen. Had alleen wat last van mn rug en een beurs gevoel, geen hechtingen of scheurtjes dus dat scheelt ook wel denk ik. Na een week ben ik naar het winkelcentrum gefietst voor boodschapjes ;) Wou er echt even uit. Het is ook maar net hoe je bevalling was..

Deel Deze Pagina