Na hoeveel weken?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Justy, Dec 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

Mar 21, 2010
    1,614
    0
    0
    naaste familie en vrienden vrijwel meteen, de rest mondjes maat...

2. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Onze ouders, zussen en zwagers wisten het al met 5 weken, kwam toevallig ook uit met sinterklaasavonden. :)
    De rest mag het 'pas' weten na de volgende echo (28 dec).

Bij mijn vorige zwangerschap, die misgegaan is, vertelde we het ná de eerste echo, maar bij de 2e echo bleek het mis te zijn.
    Vandaar dat we nu nog even wachten, ook al hebben we vandaag een goede echo gehad, waarbij we een kloppend hartje gezien/gehoord hebben. :)

3. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    mn vorige zwangerschap wilde ik t na een goede echo zeggen, dus met 11 wkn.
    moest ondertussen smoesjes verzinnen voor oppas enz...
    met de echo bleek t niet goed te zijn.
    ik moest toen eerst afwachten, daarna pillen om t op te wekken, wat helemaal uit de hand liep. ben toen met de ambulance naar t zknhuis gebracht. dus toen wist heel de buurt t!
    en het was heel vervelend om tegen mn zussen, moeder enz te moeten zeggen dat ik zwanger was en dat t niet goed was!
    ik weet nu dat ik weer zwanger ben( 3wkn6dgn)
    en ik ga t volgende week, als t goed gaat gelijk zeggen tegen de familie.
    dan kan ik tenminste blij zeggen dat ik zwanger ben!
    want als je een miskraam krijgt heb je die steun hard nodig.
    en ik vind dat je niet hoeft te verzwijgen dat je zwanger bent of geweest, het is en blijft een wonder!
    dus uit ervaring zeg ik: vertel t lekker aan je naaste familie!

4. Skaya

Skaya Fanatiek lid

Jan 19, 2011
    4,337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Directe vriendinnen en ouders meteen met 4 weken. Tantes/oma en oma's met 7 weken en op werk na goeie echo met 10 weken. MEt facebook heb ik wel tot 13 weken gewacht.

5. ManonM78

ManonM78 Lid

Nov 29, 2011
    52
    1
    0
    lelystad
    bij de eerste x bij 5 weken aan me ouders/gezin...na de eerste echo..dus met 11 weken aan iedereen.
    nu bij de 2e meteen toen ik eracher kwam bij 9 weken.. kon het niet voor me houden HIHIHIHIHI

6. Babette8

Babette8 Bekend lid

Nov 29, 2011
    727
    0
    0
    Zo te lezen allemaal vertellen de meesten vaak eerder aan eigen ouders/schoonouders, broers en zussen! Dat snap ik ook wel.
    Ik vertel mijn ouders op de kerstavond... Want mijn moeder gaat die avond sushi en wraps maken waarin gerookte zalm in zit die ik niet mag eten! En wijntjes horen daarbij, dus dan vertellen mijn vriend en ik het al... Anders vinden ze het raar want ik ben dol op suhsi en wraps... Ben benieuwd hoe ze reageren! Mijn opa en oma's zijn er ook... Denk dat ik eerst mijn ouders apart gaan houden... Of ook gelijk aan mijn opa en oma's vertellen?

7. Schildpad

Schildpad Actief lid

May 3, 2009
    412
    1
    0
    Klantadviseur
    Het meidenhuis
    Bij de eerste vertelt met 8 weken aan mijn ouders en schoonouders. En rond 11 weken aan de rest van de fam/vrienden/kennissen.

Nu bij de tweede met 9 weken tegen onze ouders en met 12 weken tegen de fam en goede vrienden. Kennissen weten het nog niet, die horen het wel als ik ben bevallen :D

8. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Hier hetzelfde probleem. Als ik geen zalm eet met kerst en geen drankje drink heeft iedereen het toch door. Ik ben met de kerst precies 6 weken dus dan vertellen we het aan familie. Collega's wachten we wel mee tot na de eerste echo!

Als je het mij vraagt zou ik eerst je ouders apart vertellen. Het is voor hun toch ok wel heel speciaal dat ze opa en oma worden!

9. eendje507

eendje507 Fanatiek lid

Jun 10, 2010
    1,205
    0
    0
    huismama
    West vlaanderen
    de dichte familie meteen, was wel al 7wk en de rest rond de 10-11 wk na goede echo :D
    Ik vind zelfst al gaat het slecht zo weten er toch enkele mensen het en kunnen je steunen (zo dacht ik erover)
    Veel succes!! :)

10. eh1978

eh1978 Lid

Sep 17, 2009
    91
    0
    0
    leerkracht
    hengelo
    Wij hadden samen afgesproken om het iedereen pas rond de 13 weken te vertellen. Maar met de eerste echo met 8 weken konden ze niet met zekerheid zeggen of het 1 of 2 kindjes waren. Ze zagen in ieder geval 1 hartje. Dus met de 10 weken echo zagen we meteen 2 hartjes en hebben het toen ook direct aan de ouders en directe omgeving vertelt. Daar kwam ook nog eens bij dat ik mijn eigen kleren ook niet meer aan kon en het echt moest gaan vertellen.

11. Maartje0610

Mar 27, 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi gezegd tresje!

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ouders en schoonouders met een week of 7 geloof ik, de rest na de echo, rond de 9 weken.

13. Dana

Dana Niet meer actief

wij hebben het gelijk aan ouders en s-ouders verteld, de rest toen we er klaar voor waren, dacht rond 9 weken of zo na de 1e echo en bevestiging dat het hartje klopt.

14. celinac

celinac Actief lid

Oct 18, 2011
    289
    0
    0
    Ik mijn broer meteen al met 6 weken en schoonfamilie en familie met 8 weken.. daarna beste vrienden en vriendinnen met 10 weken :)
    Rest van "goede kennissen" en zo die mogen hun conclusies maar trekken als het op gaat vallen op foto's en zo, we gaan het niet aankondigen op Facebook of zo.

15. Desiree85

Desiree85 Lid

Sep 7, 2011
    64
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat dilemma heb ik dus ook, mijn ouders heb ik het verteld op hun 28 jarige huwelijk dit was toen ook aan mn broertje en schoonfamilie ik was toen 4 wkn. Heb er toen wel met klem op gezegd dat het nog pril was en er natuurlijk nog van alles kan gebeuren (wat ik natuurlijk niet hoop).

Nu vier ik zaterdag oud & nieuw bij mijn oom en tante (2e ouders) en daar gaat natuurlijk ook opvallen dat ik niet drink dus dan ga ik het hun toch maar vertellen, dat ze weer een beetje opa & oma worden (7e kleinkind).

16. Immmie

Immmie Lid

Dec 15, 2011
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    (schooon)ouders met 4,5 wkn.. Vanmorgen eerste echo gehad en n mooi kloppend hartje gezien..dus de rest vd wereld mag t nu ook weten.... Bij de eerste hield ik ook 12 wkn aan..maar nu hebben we zoiets van: mocht t nu nog mis gaan (kans is zoveel kleiner geworden nu) dan wil ik ook dat iedereen t weet...en t kan altijd nog misgaan....iedereen mag dit gelukkig allgemaal zelf bepalen wanneer....gefeliciteerd trouwens!

17. december

december Fanatiek lid

Apr 9, 2011
    2,724
    0
    0
    Vriendin meteen gebeld. Mijn ouders-, schoonouders en broers met 7 weken. Collega's na de eerste echo 7 wkn 5 dgn, ondertussen nog een keer een goede echo gehad en nu mag iedereen het weten.

18. mam1978

mam1978 Lid

Dec 20, 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij wachten tot we bij de vk zijn geweest. Het is ons 3e kindje er zijn dus kinderen in het spel, ik wil dus iets meer zekerheid... Ik vind nl ook dat onze kids het eerste recht hebben om het te weten...

Share This Page