Morgen is de grote dag! Dan gaan wij, mijn vriend en ik, voor het eerst naar het ziekenhuis voor ons eerste gesprek met de gynaecoloog voor een vruchtbaarheidsonderzoek. Beiden vinden we dit best wel spannend Om eerst even kort mijn/ ons verhaal te vertellen: ik, 25 jaar, ben geadopteerd en heb een grote kinderwens. Mijn vriend, 21 jaar, en ik zijn nu zo'n 2 jaar bij elkaar en erg gelukkig. We wonen samen en zouden het erg fijn vinden om onze liefde en geluk te zegevieren met een kindje. Ik slik al 6 jaar geen pil en heb voor mijn huidige vriend nog een langere relatie gehad waarbij het ook nooit gelukt is om kinderen te krijgen. (Achteraf gelukkig maar ) Ik heb altijd gevoeld dat het niet goed zit in mijn buik, waaraan het ligt kan ik niet vertellen, maar het voelt niet goed. Nu zijn wij al een halfjaar zeer actief bezig met zwanger worden, maar nog zonder resultaat. Na bij de huisarts geweest te zijn en ons verhaal te hebben gedaan mogen we nu morgen naar het ziekenhuis. Ik wil hier graag een online 'dagboek' gaan bijhouden zodat mensen dit kunnen lezen en misschien ons hierover informatie en tips kunnen geven. Voor nu laat ik 't hierbij en laat ik snel weten hoe morgen afloopt. Liefs Carina
een dagboek bijhouden is idd erg fijn, ik heb hier thuis ook één liggen die (zou eigenlijk over een zwangerschap gaan) gaat over het hele traject in de MMM met allerlei knipsels erbij. het is lekker om het van je af te schrijven. Succes vandaag bij de gynaecoloog! rachel
Hallo allemaal! Heel erg bedankt voor jullie lieve woorden! Doet me goed Sinds gisteravond ben ik er erg emotioneel onder, na 6 jaar wachten krijgen we dan binnenkort definitief antwoord of het op de natuurlijke wijze mogelijk is of niet. Ik vind het erg angstig, want 6 jaar lang leef je in onzekerheid maar toch altijd met een soort hoop. Straks is dan definitief de hoop weg of er is voor een bepaald percentage hoop. Hebben jullie dit ook ondergaan? Of weten jullie ook hoe dit voelt? (Sorrie, misschien stomme vraag. ) Zometeen maar eens onder de douche even alle spanning weg laten spoelen, hoop ik Ik hou jullie op de hoogte, en nogmaals bedankt voor het lezen en de lieve woorden. Voor tips en advies sta ik altijd open! Lieve groet, en jullie ook heel veel succes en felicitaties als jullie zwanger zijn; geniet ervan! Carina.
Ik denk dat de meeste zich hier wel in herkennen hoor! Hoe zijn de uitslagen, vallen ze mee, vallen ze tegen. Je moet er hoe dan ook doorheen! Heel veel succes enne...schrijf lekker van je af!
Hallo allemaal, het eerste onderzoek is achter de rug en viel allemaal reuze mee We hebben een erg leuke gynaecoloog die mijn schoonzus haar bevalling ook begeleid heeft. Wat dan een minder droog grapje was, was dat hij (toen ik eenmaal in de stoel lag) het verhaal vertelde over de vrouw bij wie hij onderzoek deed en bleek dat ze geen baarmoeder had Maar verder is het een enorm leuke grappige sympathieke man En ik heb godzijdank een baarmoeder en eierstokken Wat nu op het programma staat is dat ik op dag 3 van mijn cycles mijn bloed moet laten prikken en op dag 10 van mijn cycles langs moet komen voor een ovulatietest o.i.d. (In ieder geval iets met ovuleren, sorrie weet 't ff niet meer.) Verder moet Kevin zijn sperma inleveren voor onderzoek. Nadat de uitslagen over een week of 5 binnen zijn kunnen wij terug komen voor de volgende stap. We shall see.... Ik ben erg benieuwd Maar we zitten nu in ieder geval in de molen en gaan met elke stap weer iets verder. Liefs Carina.
dat hebben wij in het begin ook allemaal moeten ondergaan. toen ik op dat punt stond, maar ook de rest van de onderzoeken vond ik het ook ontzettend spanend. de 1e en 2e IUI vond ik ook nog erg spannend, maar daarna is het afgenomen. ik zag dat IUI dus niet 'het wondermiddel' was. Nu ik weer vlak voor iets nieuws sta is het weer enorm spannend. dus tja, ik snap je heel goed. lijkt me trouwens enorm schrikken als je geen baarmoeder blijkt te hebben beetje slechte timin dat je gyn dat vlak voor je erste inwendige onderzoek verteld
Nou, pfieuw...na zo'n "gezellig verhaaltje" zou ik ook een gat in de lucht springen als ik een baarmoeder + bijbehorden stokkies blijk te hebben zeg! Grapjas! Duren alle uitslagen echt 5 wk joh? Wat lang.... Of kan je dan pas terecht voor een gesprek? Nou ja, op naar de onderzoekjes (bloed - zwemmers - eisprong etc.) en gaan met die banaan! Het begin is er gelukkig, dat is vaak al een hele stap.
Helaas duurt het inderdaad zo'n 5 á 6 weken voor de uitslagen binnen zijn, geen idee waarom het zolang duurt Maar we blijven positief En inderdaad het begin is er