Hoi dames Ik zit in het BAM-traject (Bewust alleenstaande moeder). 4 jaar geleden ben ik hier eens over na gaan denken, informatie gezocht over van alles en nog wat. De donoren, over de donorkinderen, hoe het in zijn werking gaat. ervaringsverhalen over donor kinderen. Gelukkig is het nu niet meer anoniem. Ik moest uiteindelijk 30 jaar zijn, dus ik moest voorlopig nog even wachten met aanmelden tot k 30jaar zou worden. 1,5 jaar terug heb ik officieel de knoop doorgehakt na veel wikken en wegen, deze beslissing maak je niet zomaar. ik heb mij toen aangemeld bij UMC utrecht, met een wachtlijst van 1,4 jaar. Gisteren mocht ik 2 donoren uitkiezen.. uiterlijk, beroep, opleidingsniveau, aantal kinderen.. best uitgebreid. Vandaag heb ik mij officieel aan mogen melden voor de eerste KID IUI behandeling.. ik hoop dus over 14 dagen een positieve ovulatietest te hebben voor de eerste poging. Ik hoop dat na zoveel jaar,met zo'n grote kinderwens, ik eindelijk mama ga worden. ik kijk er zo naar uit, al zal het zwaar worden als alleenstaande, maar het is een weloverwogen beslissing. Natuurlijk had ik dit met een partner samen willen doen, maar die droomprins is de afgelopen jaren niet aankomen waaien. Gelukkig leven we nu in een tijd waarin verschillende gezinssamenstellingen voorkomen en dat het steeds meer geaccepteerd wordt. Zijn hier nog meer BAM-ers?
Wauw wat bijzonder! En wat goed dat je je droom achterna gaat! Ik ben geen BAM maar wil je wel heel veel succes wensen. Op naar een mooie ovulatietest en 2 roze streepjes!
Hoi! Ik lees even mee. Ik ben zelf geen BAM-er, maar vind het wel super fijn om je verhaal te lezen. Mijn man en ik zitten namelijk zelf ook in het KID traject. Er gaat idd heel veel aan vooraf!! Wat mooi om te lezen dat jij zo naar je kindje verlangt. Ik hoop voor jou dat het niet lang zal duren!! Wij hebben nu de 7e x gehad en we hopen dat we deze maand ons langverwachte droom zien uitkomen. Ik heb nu wel het gevoel dat ik elk moment ongesteld ga worden...maar toch blijf ik hopen! Groetjes Lienke
Bedankt voor je lieve reactie! Wat heftig dat je uiteindelijk moet kiezen voor KID, lijkt me in jullie situatie best pittig omdat je t liefst van je eigen partner een kindje wilt. Respect voor je partner dat hij toch voor deze wens wil gaan. Er zijn ook genoeg mannen die dat niet zien zitten denk ik, omdat ze n kindje willen van hun eigen vlees en bloed. Ik ga voor je duimen dat deze poging raak gaat zijn!
Oh jeetje je hebt al een aardige weg gehad met de mmm.. Wel volhouden hoor! Net zo lang tot je wens uit mag komen