In oktober ben ik met de pil gestopt: eindelijk! Opluchting, maar ook veel vraagtekens en onzekerheid. Gewoon zwanger worden zal er bij mij waarschijnlijk niet in zitten: ik heb PCOS en Hashimoto (een auto-immuunziekte die er voor zorgt dat de schildklier niet of nauwelijks meer werkt, ben wel al enige tijd goed ingesteld op medicatie: thyrax). Wie ook? Ik zou nu naar de huisarts moeten voor een verwijzing naar de gynaecoloog en endocrinoloog. Drie jaar geleden is mij dit geadviseerd. Maar ik voel hierbij momenteel nog weerstand. Ik hoop natuurlijk wel dat ik gewoon spontaan zwanger wordt, maar dit is niet echt realistisch. Momenteel moet ik nog wennen aan het idee echt voor een zwangerschap te gaan. Ik wil het zwanger worden niet gelijk tot een klinisch project maken. Daarom advies aan jullie gevraagd. Wat zijn jullie ervaringen met betrekking tot zwanger worden en PCOS en/of Hashimoto?
kijk ook eens op www.hypomaarniethappy.nl Ik heb een traag werkende schildklier en zit ook aan de thyrax. Toen ik zwanger werd ben ik direct meer gaan slikken omdat de beeb het ook nodig heeft. Ik slikte toen 75ug en zit nu op 125ug. Laatst waren mijn bloedwaarden eindelijk goed. Ik was nog bezig met instellen. Mijn eigen huisarts weet er eerlijk gezegd niet zoveel over, ook niet in combi met zwangerschap. Ik heb veel info van die website gehaald. Ik weet niet of je al bent opgehoogd sinds je weet dat je zwanger bent, maar ga er zo snel mogelijk naar informeren! zonder genoeg hormoon heb je meer kans op miskramen... ik heb er helaas 3 gehad (en 2vmk). En van harte met je zwangerschap trouwens!! liefs Miek
@Miek74 Helaas ben ik nog niet zwanger. Thnx voor de site...kende hem al, maar al lang niet meer opgekeken (ben al jaren stabiel ingesteld op thyrax; 125 mcg) @ukoldaatje Thnx voor de topicverwijzing...kan soms door de bomen het bos niet zien op deze site. Zie dat jij zwanger bent; gefeliciteerd!
och sorry zeg, ik zag de banner van ukoldaatje per ongeluk voor de jouwe aan sorry! hopelijk ben je snel zwanger, ik duim voor je!
@meik74 Lief dat je voor mij duimt! Zijn er hier ook vrouwen die net als ik PCOS en Hashimoto hebben? Heb nog niet veel kun vinden over deze combinatie? Ik zal toch niet de enige zijn?
Dank je! Hoop ik ook, maar vrees dat dat niet gaat lukken op natuurlijke wijze....heb volgende week een afspraak bij de ha. Ik wil weten waar ik aan toe ben.