cryo tp in natuurlijke cyclus: langere lf?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Vebe, Mar 8, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vebe

Vebe Lid

May 15, 2013
    82
    1
    8
    Wij zijn bezig voor een tweede kindje.
    We hebben al een kindje van de eerste ICSI poging, vierde terugplaatsing.

helaas geen cryos meer van de vorige keer, dus een volledige nieuwe ICSI poging
    Dit is allemaal goed gegaan. Punctie met zes eicellen, waarvan vijf embryo's, vier ingevroren en verse tp.
    Verse terugplaatsing helaas mislukt.
    daarna mocht ik direct door voor een cryo. Normaal ben ik zeer regelmatig met een lf tussen 14 en 15 dagen. Nu op dag 23 nog geen spoor van een eisprong.
    ik mocht kiezen om door te gaan en om de dag een echo of te stoppen en deze poging af te breken. Hiervoor heb ik gekozen, had er geen goed gevoel bij en de kans op succes leek voor mij al verkeken.

ik zit intussen op dag 32 en nog geen menstruatie te bekennen.
    gynaecoloog gaf me het advies om einde deze week medicatie te komen halen om deze op te wekken en dan volgende keer clomid te nemen om het hormonaal te sturen.
    mij lijkt dit nogal drastisch, omdat ik anders altijd regelmatig ben.

Iemand advies of soortgelijke ervaringen?
    En ervaring met clomid? Of lutinil ofoziets? Dat zou ik moeten nemen om menstruatie op te wekken.

Ik ben meer geneigd gewoon af te wachten en het op de meest natuurlijke manier te doen... was een beetje verbaasd dat de gynae er zo gemakkelijk over sprak...

Alvast bedankt!

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Het is een bekend fenomeen dat je cyclus na een gestimuleerde IVF/ICSI over langer is. Je eisprong komt later en/of je luteale fase kan anders zijn. Dit is een gevolg van de hoge dosis hormoongebruik. Je lichaam heeft even tijd nodig om weer op orde te komen. Meestal trekt dit tijdens de tweede cyclus weer bij.

Je geeft aan dat je altijd regelmatig bent. In mijn ogen is het dus niet meteen nodig om met Clomid te beginnen of iets anders om je eisprong op te wekken.

Als het heel lang duurt voordat je ongesteld wordt, zou je wel een kuur Primolut/Provera kunnen nemen om je menstruatie op te wekken. Je geeft aan dat er op dag 23 nog geen eisprong was. Geen eisprong, betekent ook geen menstruatie. Maar na de kuur zou ik afwachten of je lichaam het zelf weer oppakt.

Succes!

Share This Page