Hoi allemaal, Mijn vriend en ik gaan trouwen eind augustus trouwen en daarna willen we proberen om zwanger te worden. We gaan 4 september eerst 16 dagen op huwelijksreis. Eigenlijk wil ik graag net voor ons trouwen stoppen met de pil en dan op huwelijksreis proberen zwanger te worden. - Nu zit ik ook al jaren aan de pil dus ik heb geen idee hoe groot de kans is dat het ineens raak is? - En omdat ik dus al jaren aan de pil ben heb ik dus geen idee hoelang mijn cyclus is? Wat ik me nog kan herinneren van voor de pil is dat het wel regelmatig was. - Heeft het zin om bijvoorbeeld volgende maand een maandje te stoppen met de pil en dan te kijken hoe lang mijn cyclus is zonder pilgebruik? - Het is natuurlijk een ideaal om op huwelijksreis zwanger te worden, of zeggen jullie beter wachten tot erna? -Testen jullie altijd je ovulatie met een test? Als je een regelmatige cyclus hebt dan is je eisprong toch 14 dagen voor de eerstvolgende dag dat je ongesteld wordt? - Mag ik nog wel roken/alcohol drinken op mijn huwelijksreis of adviseren jullie van niet? - Ik slik nu ook steeds de pil 3 weken extra door, zal het daarom langer duren voordat ik zwanger ben? - Klopt het dat je de maand dat je bent gestopt met de pil meer vruchtbaar bent? - Als je elke dag sex hebt tegen je eisprong aan heb je dan minder kans om zwanger te raken? We trouwen op 29 augustus, dan zou ik 22 augustus ongesteld worden, er van uitgaande dat mijn cyclus 28 dagen is zou mijn eisprong 5 september zijn, maar goed omdat ik dus niet weet hoe lang precies mijn cyclus is weet ik ook niet wanneer de eisprong is, vandaar mijn vraag of ik een maandje kan stoppen en het zou kan zien? Laatste vraagje: we willen echt maar 1 kindje en ik weet dat het een geschenk is als je er een mag krijgen, maar iedereen heeft een voorkeur (vooral omdat we maar 1 kindje willen) En ik zou dus ontzettend graag een meisje willen, ik zou ook blij zijn met een jongetje hoor maar een meisje is een droom van me. kun je dit ook beïnvloeden? Alvast bedankt voor jullie antwoorden! Groetjes!
- Nu zit ik ook al jaren aan de pil dus ik heb geen idee hoe groot de kans is dat het ineens raak is? Bij elke eisprong heb je ongeveer 15-20% kans om zwanger te worden. Dus ook de eerste eisprong. De kans dat het meteen raak is, is er wel, maar dus niet super groot. - En omdat ik dus al jaren aan de pil ben heb ik dus geen idee hoelang mijn cyclus is? Wat ik me nog kan herinneren van voor de pil is dat het wel regelmatig was. Dat is echt een kwestie van afwachten, helaas.. Voor ik aan de pil ging was ik ook erg regelmatig. Nu is daar niet meer zoveel van over. Maar je kunt dus ook gewoon de oude cyclus terug krijgen.. - Heeft het zin om bijvoorbeeld volgende maand een maandje te stoppen met de pil en dan te kijken hoe lang mijn cyclus is zonder pilgebruik? Dat zou ik niet doen, misschien ontregel je je lijf dan juist meer door te stoppen, daarna weer te beginnen en weer te stoppen. Daarbij kun je er nog niet echt conclusies uit trekken. Want als je dan een 28 dagen cyclus zou hebben, is dat geen garantie dat je dat bij de 'echte' pilstop ook weer hebt. Wat je eventueel wel zou kunnen doen, is wat eerder stoppen met de pil en condooms gebruiken. Dan kun je je cyclus vast op gang laten komen. Maar het vergt dus wel wat meer discipline en je loopt dan een risico om net ongi te zijn op je trouwdag.. - Het is natuurlijk een ideaal om op huwelijksreis zwanger te worden, of zeggen jullie beter wachten tot erna? Lijkt me geen probleem, gewoon ervoor gaan na jullie bruiloft -Testen jullie altijd je ovulatie met een test? Als je een regelmatige cyclus hebt dan is je eisprong toch 14 dagen voor de eerstvolgende dag dat je ongesteld wordt? Die 14 dagen is een gemiddelden. Normaal komt de ovulatie 10-18 dagen voor de menstruatie. Het voordeel van ovulatietesten is dat je een aantal dagen van te voren ziet dat je eisprong eraan gaat komen. Dan kun je dus druk aan de klus, zodat je altijd op het goede moment een lading zwemmers in je hebt - Mag ik nog wel roken/alcohol drinken op mijn huwelijksreis of adviseren jullie van niet? Roken is wellicht handig om vast mee te stoppen. Af en toe een drankje kan geen kwaad. Lekker nog van genieten, nu het nog kan. En wie weet duurt het wat langer voordat het raak is.. - Ik slik nu ook steeds de pil 3 weken extra door, zal het daarom langer duren voordat ik zwanger ben? Nee hoor, de pil doorslikken heeft geen invloed op je vruchtbaarheid. Het kan dan soms alleen wel wat langer duren voordat je cyclus op gang komt. - Klopt het dat je de maand dat je bent gestopt met de pil meer vruchtbaar bent? Heb ik nog nooit van gehoord.. - Als je elke dag sex hebt tegen je eisprong aan heb je dan minder kans om zwanger te raken? Nee hoor, om de dag is in principe genoeg. Zaad leeft wel een paar dagen. Maar elke dag rond je eisprong kan geen kwaad. Laatste vraagje: we willen echt maar 1 kindje en ik weet dat het een geschenk is als je er een mag krijgen, maar iedereen heeft een voorkeur (vooral omdat we maar 1 kindje willen) En ik zou dus ontzettend graag een meisje willen, ik zou ook blij zijn met een jongetje hoor maar een meisje is een droom van me. kun je dit ook beïnvloeden? Nee dat is niet te beinvloeden. Ze zeggen dat meisjes-zaad langer leeft en jongetjes-zaad sneller zwemt. Dus als je een paar dagen voor de eisprong seks zou hebben, dat je dan een grotere kans op een meisje hebt.. Maar daar geloof ik niet in eigenlijk.. Zwanger worden is gewoon een groot wonder en daar kun je helaas maar weinig directe invloed op hebben. Niet iedereen heeft overigens een voorkeur ik ben al heeeeel blij als ik zwanger wordt, geslacht maakt me echt helemaal niets uit.
Allereerst gefeliciteerd -Je kan niet een maandje stoppen en kijken hoe je cyclusnin elkaar zit. Ontpillen kan een aantal maanden duren.. - de kans dat je gelijk na t stoppen zwanger raakt is er wel, maar ieder lichaam is anders. Daar is geen antwoord op te geven - om zwanger te kunnen worden is een gezond leefstijl van groot belang. Alcohol en roken kan daar een nadelig effect op hebben. Na je eisprong wordt zowiezo afgeraden te drinken als je van plan bent zwanger te raken. Ook voor je partner geldt dat alcohol een negatief effect heeft op zn zaadkwaliteit - elke dag vrijen is niet goed voor de zaadkwaliteit. Het beste is om de dag of om de twee dagen. - om je eisprong op te sporen is gebruik van ovulatietesten wel aangeraden. Hoe regelmatig de cyclus ook zou zijn, kan je lichaam toch beslissen om de eisprong te vervroegen/verlaten. -als je zicht wil hebben op je cyclus en omdat ontpillen bij sommigen erg lang kan duren, zou eventueel al kunnen stoppen met de pil en overgaan naar condoomgebruik Hopelijk heb je hier wat aan.. succs meid
Tijdelijk stoppen met de pil heeft geen effect om te kijken hoelang je cyclus is, er zit altijd wel een kleine fluctuatie in. En je loopt juist her risico de boel in de war te brengen hierdoor. Ik heb ook lang de pil gebruikt (14 jaar) en tussen de kinderen ook nog weer, bij beide zwangerschappen cycli gehad die varieerden tussen 26 en 32 dagen, en bij beide dames in de vierde ronde zwanger geraakt. Doorslikken van de pil heeft geen invloed op je vruchtbaarheid en op de snelheid van zwanger worden. En meer vruchtbaar zijn in de eerst ronde, daarvan heb ik nog nooit gehoord. Uiteraard mag je genieten van je huwelijksreis en van de periode die het evt nog duurt voor je zwanger bent, ik zou wel stoppen met roken. maar een glaasje kan best op zn tijd. Wel zou ik nu alvast beginnen met foliumzuur, dat heeft even tijd nodig om op te bouwen in je lijf.
- Nu zit ik ook al jaren aan de pil dus ik heb geen idee hoe groot de kans is dat het ineens raak is? Elke maand heb je een kans van 15-20%. De meeste stellen zijn binnen het jaar zwanger. - En omdat ik dus al jaren aan de pil ben heb ik dus geen idee hoelang mijn cyclus is? Wat ik me nog kan herinneren van voor de pil is dat het wel regelmatig was. Dat kan in het begin wat langer zijn omdat je lichaam opnieuw moet starten. Je zou eventueel vast kunnen stoppen en met condoom vrijen, zodat je cyclus vast rustig op kan starten. - Heeft het zin om bijvoorbeeld volgende maand een maandje te stoppen met de pil en dan te kijken hoe lang mijn cyclus is zonder pilgebruik? Ja dus ik zou hem dan alleen daarna niet meer slikken. Elke maand dat jij de pil slikt zorgt dat je lichaam met het stoppen weer moet beginnen met regelen. - Het is natuurlijk een ideaal om op huwelijksreis zwanger te worden, of zeggen jullie beter wachten tot erna? De kans is groter dat je de eerste niet zwanger bent dan wel, ik zou gewoon beginnen. -Testen jullie altijd je ovulatie met een test? Als je een regelmatige cyclus hebt dan is je eisprong toch 14 dagen voor de eerstvolgende dag dat je ongesteld wordt? Als je cyclus volges het boekje is dan wel. - Mag ik nog wel roken/alcohol drinken op mijn huwelijksreis of adviseren jullie van niet? Dat kan best! Tot je een positieve test in handen hebt kan eigenlijk alles. Zelf matig ik wel, maar dat is omdat ik nu graag alles op alles wil zetten. - Ik slik nu ook steeds de pil 3 weken extra door, zal het daarom langer duren voordat ik zwanger ben? Zegt niets. - Klopt het dat je de maand dat je bent gestopt met de pil meer vruchtbaar bent? Nee, nog nooit van gehoord. - Als je elke dag sex hebt tegen je eisprong aan heb je dan minder kans om zwanger te raken? Het beste is om de dag vanwege de zaadkwaliteit. We trouwen op 29 augustus, dan zou ik 22 augustus ongesteld worden, er van uitgaande dat mijn cyclus 28 dagen is zou mijn eisprong 5 september zijn, maar goed omdat ik dus niet weet hoe lang precies mijn cyclus is weet ik ook niet wanneer de eisprong is, vandaar mijn vraag of ik een maandje kan stoppen en het zou kan zien? Ja, ik zou alleen daarna niet meer beginnen. Laatste vraagje: we willen echt maar 1 kindje en ik weet dat het een geschenk is als je er een mag krijgen, maar iedereen heeft een voorkeur (vooral omdat we maar 1 kindje willen) En ik zou dus ontzettend graag een meisje willen, ik zou ook blij zijn met een jongetje hoor maar een meisje is een droom van me. kun je dit ook beïnvloeden? Nee, en ik ga hier ook niet serieus op in. En echt niet iedereen heeft een voorkeur... De meeste zijn blij met het wonder op zich.
Met alle respect: ik denk dat je het idee dat je het zo nauwkeurig kunt plannen moet laten varen. Het komt een beetje naïef en control freakerig over. Een zwangerschap en het geslacht van een kind laten zich over het algemeen niet zo nauwkeurig plannen. Natuurlijk kun je het geluk hebben dat het snel raak is, maar als het niet zo is, ga je het met deze instelling echt zwaar krijgen. Bovendien: zo kort na het stoppen met de pil kun je eigenlijk niks plannen, omdat het volledig afwachten is hoe je cyclus zal zijn. Dus als je inderdaad vlak voor je bruiloft stopt, weet je tijdens je huwelijksreis echt niks over wanneer je ovuleert. Je zou wel een paar maanden eerder kunnen stoppen om vast te ontpillen en dan in de tussentijd condooms gebruiken. Ik zou zeker niet een maandje tussendoor stoppen. Dat heeft geen enkele zin. Je kunt dan niet zien hoe je natuurlijke cyclus gaat verlopen, omdat alles dat je opmerkt door het ontpillen zou kunnen komen en waarschijnlijk ontregel je je lijf alleen maar meer. Stoppen met roken zou ik sowieso doen, omdat dat gezond is voor jezelf en de vruchtbaarheid verhoogd. Bovendien hoef je dan niet te stoppen (met vallen en opstaan) als je al zwanger bent, met eventuele negatieve gevolgen voor de baby. Alcohol drinken zou ik gewoon doen tot ik een positieve test heb. De eerste weken is er toch geen bloedband, dus heeft de baby er geen last van. Wat betreft het beïnvloeden van het geslacht door korter of langer voor de eisprong te klussen: dit wordt hier vaak afgedaan als een fabeltje, maar het is wel degelijk zo. Zaadcellen met een X-chromosoom zijn zwaarder dan zaadcellen met een Y-chromosoom, omdat het Y-chromosoom veel kleiner is. Zie het als een hardloopwedstrijd met een zware rugzak (X) of lichte rugzak (Y). Zaadcellen met een X-chromosoom zullen er gemiddeld dus langer over doen dan zaadcellen met een Y-chromosoom. Als je kort voor de eisprong seks hebt, zullen er in verhouding meer zaadcellen met een Y-chromosoom de eicel bereiken. De kans dat de eicel bevrucht wordt door een zaadcel met een Y-chromosoom is dan groter dan de kans dat ie bevrucht wordt door een zaadcel met een X-chromosoom. De kans op een jongetje is dan dus groter dan de kans op een meisje. Als je langer (een dag ofzo, maar hoeveel tijd precies moet je maar even googelen) voor de eisprong seks hebt, zullen de zaadcellen met X-chromosoom de eicel ondertussen ook bereikt hebben en dan worden die kansen gelijk getrokken. (Of wordt de kans op een meisje wellicht zelfs groter dan op een jongen, maar dat weet ik niet precies. Moet je ook maar even op googelen.) EDIT: Ik heb het dus over kansen! Zowel kort als langer voor de eisprong bestaat de kans op beide geslachten. Je kunt dus hoogtstens de kans beïnvloeden, maar altijd bestaat de kans op beide geslachten. Dit is echt wetenschappelijk bewezen en geen fabel. Maar mijn opmerking blijft overeind dat je het zorgvuldige plannen mijns inziens beter los kunt laten, ook m.b.t. het "plannen" van het geslacht.
- Nu zit ik ook al jaren aan de pil dus ik heb geen idee hoe groot de kans is dat het ineens raak is? De kans is altijd aanwezig. Mijn zus was in de eerste week dat ze gestopt was zwanger. Bij anderen kan het een jaar duren voordat ze vruchtbaar zijn. Het verschilt echt p.p.. - En omdat ik dus al jaren aan de pil ben heb ik dus geen idee hoelang mijn cyclus is? Wat ik me nog kan herinneren van voor de pil is dat het wel regelmatig was. Tja, dit weet niemand natuurlijk - Heeft het zin om bijvoorbeeld volgende maand een maandje te stoppen met de pil en dan te kijken hoe lang mijn cyclus is zonder pilgebruik? Sure, waarom niet? - Het is natuurlijk een ideaal om op huwelijksreis zwanger te worden, of zeggen jullie beter wachten tot erna? Dit is persoonlijk. Ik zou het wel gaaf vinden, haha -Testen jullie altijd je ovulatie met een test? Als je een regelmatige cyclus hebt dan is je eisprong toch 14 dagen voor de eerstvolgende dag dat je ongesteld wordt? Nee, ik test niet. Ik heb het vaak wel door. Ik heb dan meer zin in seks, en ook verlies ik meer afscheiding. En ik voel m'n ei vaak springen. - Mag ik nog wel roken/alcohol drinken op mijn huwelijksreis of adviseren jullie van niet? Je mag alles, of het wijs is is een tweede - Ik slik nu ook steeds de pil 3 weken extra door, zal het daarom langer duren voordat ik zwanger ben? Nee, volgens mij heeft dat er niets mee te maken. - Klopt het dat je de maand dat je bent gestopt met de pil meer vruchtbaar bent? Nee, elke maand zou even vruchtbaar moeten zijn als je menstrueert. Laatste vraagje: we willen echt maar 1 kindje en ik weet dat het een geschenk is als je er een mag krijgen, maar iedereen heeft een voorkeur (vooral omdat we maar 1 kindje willen) En ik zou dus ontzettend graag een meisje willen, ik zou ook blij zijn met een jongetje hoor maar een meisje is een droom van me. kun je dit ook beïnvloeden? Nee, dit kun je niet beïnvloeden.
- Nu zit ik ook al jaren aan de pil dus ik heb geen idee hoe groot de kans is dat het ineens raak is? Zoals al eerder gezegd: een stel waarbij alles gezond is en goed werkt heeft elke maand ongeveer 20% om zwanger te worden. Voor het zwanger worden staat gemiddeld een jaar. Het kán natuurlijk ook in 1x raak zijn maar ga voor jezelf uit van een jaar, als het eerder is, is het alleen maar leuk. - En omdat ik dus al jaren aan de pil ben heb ik dus geen idee hoelang mijn cyclus is? Wat ik me nog kan herinneren van voor de pil is dat het wel regelmatig was. Daar is geen pijl op te trekken. Het gebeurt vrij vaak dat vrouwen nadat ze stoppen lang op hun eerste eigen menstruatie moeten wachten. Sommigen zelfs wel een jaar! Anderen hebben direct weer hun 'oude' cyclus terug. - Heeft het zin om bijvoorbeeld volgende maand een maandje te stoppen met de pil en dan te kijken hoe lang mijn cyclus is zonder pilgebruik? Als je stopt, stop dan helemaal en gebruik condooms. Je kan dat nu doen of bijvoorbeeld 3 maandjes voor je bruiloft. Kans is anders aanwezig dat je lichaam door het stoppen en daarna weer beginnen in de war raakt. - Het is natuurlijk een ideaal om op huwelijksreis zwanger te worden, of zeggen jullie beter wachten tot erna? Tsja, dat is aan jezelf! Maar als je dan toch al gestopt bent met de pil: ga ervoor! Je gaat 16 dagen weg, in die tijd (stel dat het op dag 1 raak is) krijg je nog geen zwangerschapskwaaltjes hoor. Die komen meestal pas na een week of 5. -Testen jullie altijd je ovulatie met een test? Als je een regelmatige cyclus hebt dan is je eisprong toch 14 dagen voor de eerstvolgende dag dat je ongesteld wordt? Ik stop vandaag met de pil en ga eerst kijken hoe mijn cyclus eruit gaat zien. Mijn advies is om eerst zonder testen te doen, anders ben je er zo mee bezig en juist in het begin mag het best leuk blijven allemaal. EN, als je weet hoe je cyclus er ongeveer uitziet kan je gerichter testen om je eisprong te vinden. Anders wordt het een dure grap. Geniet in het begin gewoon van elkaar. Werken met testen kan altijd nog. - Mag ik nog wel roken/alcohol drinken op mijn huwelijksreis of adviseren jullie van niet? Roken heeft veel invloed op de vruchtbaarheid is sowieso slecht voor je. Ik zou nu stoppen als ik jou was. Drankje kan best maar klemzuipen niet. Hou het bij 1 a 2 glaasjes wijn bij het eten of een cocktailtje op het strand. Drinken met mate dus. - Ik slik nu ook steeds de pil 3 weken extra door, zal het daarom langer duren voordat ik zwanger ben? Nee. Al is de kans wel aanwezig dat je lichaam even weer moet wennen aan de boel zelf regelen. - Klopt het dat je de maand dat je bent gestopt met de pil meer vruchtbaar bent? Nog nooit van gehoord. Wel heb je een verhoogde kans op een tweeling in de maand nadat je gestopt bent met de pil. - Als je elke dag sex hebt tegen je eisprong aan heb je dan minder kans om zwanger te raken? Er wordt gezegd dat om de dag beter is omdat de kwaliteit van het zaad dan wat beter is. Maar doe in het begin gewoon wanneer je zin hebt. We trouwen op 29 augustus, dan zou ik 22 augustus ongesteld worden, er van uitgaande dat mijn cyclus 28 dagen is zou mijn eisprong 5 september zijn, maar goed omdat ik dus niet weet hoe lang precies mijn cyclus is weet ik ook niet wanneer de eisprong is, vandaar mijn vraag of ik een maandje kan stoppen en het zou kan zien? Een maandje stoppen geeft geen uitsluitsel en daar kan je je conclusies niet uit trekken. Kan best zijn dat als je nu stopt om te kijken en dat je cyclus netjes 28 dagen is. Hoera, denk je dan. Vervolgens ga je aan de pil en stop je vlak voor je bruiloft. Kan best zijn dat je dan wel lang moet wachten op je menstruatie. Laatste vraagje: we willen echt maar 1 kindje en ik weet dat het een geschenk is als je er een mag krijgen, maar iedereen heeft een voorkeur (vooral omdat we maar 1 kindje willen) En ik zou dus ontzettend graag een meisje willen, ik zou ook blij zijn met een jongetje hoor maar een meisje is een droom van me. kun je dit ook beïnvloeden? Ja en nee. Moeder Natuur beslist uiteindelijk. Maar, beïnvloeden kan wel. Je kan er op googlen, dan krijg je een hoop tips (of ze allemaal waar zijn betwijfel ik) of kijk op: http://www.genderconsult.nl/?Home Gefeliciteerd nog met jullie voorgenomen huwelijk, veel plezier met de voorbereidingen ervan.
Gefeliciteerd met jullie huwelijk!! - Nu zit ik ook al jaren aan de pil dus ik heb geen idee hoe groot de kans is dat het ineens raak is? Ik denk dat dat verschilt per persoon. Ik was zelf 8 jaar aan de pil en na dat ik gestopt was dus binnen 1 maand al zwanger. - En omdat ik dus al jaren aan de pil ben heb ik dus geen idee hoelang mijn cyclus is? Wat ik me nog kan herinneren van voor de pil is dat het wel regelmatig was. Dat wist ik van mezelf dus ook niet na dat ik gestopt was. En ook dat verschilt per persoon. Ik bleek dus al zonder dat ik het wist een week over tijd te zijn. - Heeft het zin om bijvoorbeeld volgende maand een maandje te stoppen met de pil en dan te kijken hoe lang mijn cyclus is zonder pilgebruik? Nee dat denk ik niet dan kun je beter helemaal stoppen anders raakt je lichaam in de war. - Het is natuurlijk een ideaal om op huwelijksreis zwanger te worden, of zeggen jullie beter wachten tot erna? Tsja, dat is aan jezelf! Maar als je dan toch al gestopt bent met de pil: ga ervoor!. -Testen jullie altijd je ovulatie met een test? Als je een regelmatige cyclus hebt dan is je eisprong toch 14 dagen voor de eerstvolgende dag dat je ongesteld wordt? Ik zou gewoon lekker genieten van je man en pas die ovulatie testen gebruiken als jullie er wat langer mee bezig zijn. - Mag ik nog wel roken/alcohol drinken op mijn huwelijksreis of adviseren jullie van niet? Roken heeft veel invloed op de vruchtbaarheid dus zou daar proberen mee te stoppen. Drinken zou ik met mate doen. - Ik slik nu ook steeds de pil 3 weken extra door, zal het daarom langer duren voordat ik zwanger ben? Nee. Al is de kans wel aanwezig dat je lichaam even weer moet wennen aan de boel zelf regelen. - Klopt het dat je de maand dat je bent gestopt met de pil meer vruchtbaar bent? Was in mijn geval wel zo ik was de maand na dat ik gestopt was gelijk zwanger. Maar denk dat dat ook weer per persoon verschilt - Als je elke dag sex hebt tegen je eisprong aan heb je dan minder kans om zwanger te raken? Er wordt gezegd dat om de dag beter is vanwege de kwaliteit. Maar mijn vriend en ik deden het gewoon wanneer we zelf zin hadden en dat was bij ons wel bijna elke dag. We trouwen op 29 augustus, dan zou ik 22 augustus ongesteld worden, er van uitgaande dat mijn cyclus 28 dagen is zou mijn eisprong 5 september zijn, maar goed omdat ik dus niet weet hoe lang precies mijn cyclus is weet ik ook niet wanneer de eisprong is, vandaar mijn vraag of ik een maandje kan stoppen en het zou kan zien? Een maandje stoppen geeft geen uitsluitsel en daar kan je je conclusies niet uit trekken. Laatste vraagje: we willen echt maar 1 kindje en ik weet dat het een geschenk is als je er een mag krijgen, maar iedereen heeft een voorkeur (vooral omdat we maar 1 kindje willen) En ik zou dus ontzettend graag een meisje willen, ik zou ook blij zijn met een jongetje hoor maar een meisje is een droom van me. kun je dit ook beïnvloeden? Ik denk het zelf niet dat je dat kunt beinvloeden. Hangt compleet af van de zaadjes wat die doen. Geslacht is bij bevruchting ook al gelijk bepaald. Voor ons is het al een wonder dat wij nu zwanger zijn dus het geslacht maakte voor ons niet uit ondanks dat mijn "gevoel"vanaf het begin al zei dat het een jongen is.
Ik vind het in sommige gevallen ook echt knap dat iedereen zo'n antwoorden geeft. Ik ga zelf niet op TS reageren omdat ik zwanger worden al zo speciaal vind dat ik het bizar (en voor sommige forumleden) ook heel kwetsend vind dat TS er maar vanuit gaat dat ze "ff" een meisje kan gaan maken. Je mag al ontzettend blij zijn als je, geheel natuurlijk, zwanger mag raken laat staan dat je het geslacht kunt beinvloeden.
Bedankt voor je antwoord! Misschien is het inderdaad beter om eerst even een aantal maandjes gewoon te proberen en dan pas te starten met ovulatietesten. Als je start met die testen lijkt me dat er ook weer een bepaalde druk achter zit + die testen zijn best wel duur ook. Zo'n test geeft toch een aantal dagen (?) van te voren aan wanneer de eisprong precies is?
Bedankt voor je antwoord alcohol drink ik zelf bijna nooit, roken dus wel, maar daar wil ik dus wel mee stoppen als ik zwanger zou zijn. Mijn vriend rookt wel veel en blowt ook soms. Dit is zeker ook heel slecht voor de kwaliteit?
Thnx voor je antwoord! ok, dus alvast starten met foliumzuur. Zijn er nog meer dingen die je moet slikken van te voren of erna? En juist dingen die je absoluut niet meer mag?
Bedankt voor je antwoord. Je hebt ook gelijk. Maar ik ben nu eenmaal zo, mijn hele leven ben ik zo alles aan het plannen. Waarschijnlijk zal ik dit ook moeten loslaten en blij zijn als het gebeurd en maar afwachten wat het geslacht wordt. Natuurlijk ben je blij met allebei en net wat je zegt, ook als je vrijt op de dag van je eisprong heb je kans op allebei.. thnx in ieder geval!
Dank je wel Spannend jij ook stoppen met de pil! Het zou inderdaad fijn zijn om nu of 3 maanden ervoor te stoppen alleen het nadeel is dat de kans dan bestaat dat ik ongesteld ben op onze bruiloft of huwelijksreis. En mijn ongesteldheid gaat altijd gepaard met vreselijke hoofdpijnen... Misschien nadat ik straks helemaal gestopt ben dat dit dan ook wel minder is? Bedankt voor de site, maar sommige dingen gaan me echt te ver, de methode om een paar dagen voor de eisprong te vrijen zou ik nog wel uitproberen maar speciale dieeten enzo niet hoor.. Na hoeveel maanden 'proberen' zou je beginnen met de ovulatietesten?
Sorry als het zo overkomt, zo bedoel ik het helemaal niet! Natuurlijk mag je heel blij zijn als het lukt om zwanger te raken en dan ben je blij met allebei!
Gefeliciteerd! Ja dat heb je natuurlijk ook, als je stopt met de pil heb je geen idee hoelang je cyclus gaat zijn, als je dan meteen zwanger bent dan denk je gewoon dat je cyclus wat langer duurt en ben je eigenlijk aan het wachten op je ongesteldheid... apart! eerst er maar eens achter zien te komen hoe lang mijn cyclus is straks..
Dat je dan ongesteld bent... daar is dan niks aan te doen! Met de pil kan je alles mooi zelf regelen maar ja... helaas kan je niet allebei hebben. Ik ga de voorspelbaarheid en het zelf kunnen regelen wel missen! Maar daar staat weer tegenover dat ik zwanger kan worden. Overigens zou ik geen string onder je trouwjurk aan doen maar een normale, lekker zittende onderbroek (tenzij je een heel strak model jurk hebt?) Mocht je dan ongesteld zijn dan kan je makkelijk een maandverbandje gebruiken. String zou ik sowieso afraden omdat 'even' rechttrekken van je string niet zo makkelijk gaat dan..... Na hoeveel maanden proberen... oei dat is lastig. Ik heb altijd geroepen: het eerste half jaar ga ik geen ovulatietesten gebruiken. Dus voor mij sowieso een half jaar. MAAR, stel dat ik nog niet ongesteld ben na een half jaar, dan ga ik geen testen kopen. Hoe moet ik weten op welke dagen ik ongeveer zou moeten testen Ik probeer er zo open mogelijk in te gaan. Ik zie het wel. Ik ga niet beginnen met direct om de dag seks en als ik een wijntje wil dan neem ik die. Enige wat ik nu wel doe is Gravitamon slikken (= zwangerschapsvitaminen). Daar zit voldoende foliumzuur in en geeft je direct alles wat je nodig hebt tijdens de zwangerschap. Als je verder nog vragen heb: kijk eens op Google en struin vooral dit forum af. Ik heb hier echt al heel veel geleerd.