Hallo! Mijn zoontje van 8 maanden heeft de afgelopen maanden Friso H.A. gehad. Dit omdat ik vroeger koemelkallergie heb gehad, zijn vader astma en hij veel exceem had. Nu we hem 2x per dag insmeren met Bepanthen en H.A. voeding geven gaat het erg goed met hem en zijn huidje. Ook het rustig opbouwen van bijvoeding is goed gegaan. Nu wordt het volgens mij tijd om een fles te gaan laten vervallen, maar ik wil hier wel iets voor in de plaats geven. Ons zoontje is namelijk erg groot en heeft altijd veel honger. Ik wil langzaam kijken of hij nog steeds reageert op koemelk. Mijn vraag is dan ook of ik beter standaard opvolgmelk kan geven (daar zijn de eiwitten ook al iets voorbereid toch?), of een zuurder melkproduct als yoghurt/ kwark. Ik kan hier niets van op internet vinden, dus hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast heel erg bedankt! Groetjes Inge
Voor zover ik weet zijn de zuurdere melkproducten makkelijker verteerbaar en heb je dan dus minder kans op een reactie. Toen Mr K 7 maanden was weigerde hij alle "poedermelk" en na 1 week zijn we in overleg met een voedingsdeskundige van het cb overgestapt op karnemelk, dit ging goed en na een maand kreeg hij ook gewone melk.
Het maakt niet zoveel uit, je kunt het beste doen waar jij je prettig bij voelt en wat voor jou makkelijker te doen is.