Net zwanger, vragen over verloskundige

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Brynn, 21 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brynn

Brynn Actief lid

15 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    even een vraag, mag je helemaal zelf kiezen naar welke verloskundige je gaat? Hebben jullie eerst contact opgenomen met je huisarts of meteen op zoek gegaan naar een verloskundige? Ik ben rond de 4-5 weken zwanger en wil het nog even voor me houden, maar heb al zoveel vragen... Wanneer was bij jullie de 1ste echo?

2. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ja je kunt zelf een verloskundige uitkiezen, mits deze een beetje in de buurt van je huis is..
    Huisarts hoeft niet. Eerste echo hangt een beetje van je verloskundige af, maar zal zo rond de 9 weken zijn.
    Gefeliciteerd met je zwangerschap.

3. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Gefeliciteerd!!

Je kan gewoon zelf een verloskundige bellen inderdaad. Dat kan je nu ook al gewoon doen en als je dan vragen hebt kan je bij hun terecht :D Waarschijnlijk maak je dan ook gelijk een eerste afspraak :)

4. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    je kunt zelf verloskundige bellen die bij jou in de buurt is, meestal gebeurt
    1e echo met 7-8 weken maar dat ligt per regio anders heb ik
    opgemerkt.

succes en gefeliciteerd

5. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon lekker een verloskundige opbellen hoor en voor de rest is het allemaal al gezegd.

Zelf ben ik eerst naar de huisarts gegaan, maar dat is ivm een complex medisch dossier van mij (anders is dat dus echt niet nodig).
    Afspraak verloskundige was met 7 weken en 1e echo iets van 8-9 weken (dat weet ik eingelijk niet eens meer).
    Maar hier zijn ze niet zo "echo" minded.
    Omdat er twijfels waren over de termijn + eerdere miskraam, kreeg ik deze echo, anders doen ze 't hier gewoon met de 12 weken echo.

6. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Je hoeft niet eerst naar de huisarts, je kunt gewoon meteen contact op nemen met een verloskundige. Ze mogen niet te ver van jou vandaan zitten, maar bij sommige verloskundigenpraktijken staat er op de site in welke buurten ze werken.

Hier in mijn omgeving heb je zonder voorgeschiedenis meestal je eerste echo tussen de 10 en 12 weken. Ik kreeg hem met 8 weken, maar alleen door dat ik bij de gynaecoloog loop.

7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was heb ik een afspraak gemaakt bij de dokter (is ook wel handig voor hem om te weten) en vanwege mijn schildklier raadde hij me een gynaecoloog aan en schreef een verwijsbrief en schreef me foliumzuur voor.
    Gelijk contact opgenomen met het ziekenhuis en had een afspraak toen ik 5 weken + 6 dagen was (ook een echo maar hier was enkel de vruchtzak te zien) mijn eerste officiele echo was bij 8 weken en 6 dagen.

Omdat ik een gynaecoloog niet fijn vind wilde ik naar een verloskundige en bij 15 weken ben ik voor het eerst naar de verloskundige gegaan, deze heb ik zelf gekozen.

8. Lun

Lun Niet meer actief

Ook hier eerste echo rond 8 weken.

9. Pinokkio89

Pinokkio89 Niet meer actief

Ik heb eerst de verloskundige gebeld.. Nu blijkt dat bij het melden van mijn zwangerschap onze huisarts standaard een gesprek aan wilt gaan.. Dus daar gaan we morgen maar even heen :p

Mijn eerste echo was met ruim 10 weken..

10. Bri

Bri Niet meer actief

Je kunt gewoon zelf een verloskundige kiezen en ze bellen om een afspraak te maken voor de intake.
    En de huisarts bellen dat je zwanger bent, zodat het in je dossier staat. Informeer ook je apotheek als je daar soms medicijnen moet halen.
    Ik had de intake bij de verloskundige bij 8 weken, en de eerste echo met 10 weken.

Verder in elk geval beginnen met foliumzuur als je dat nog niet deed. En je kunt je nu al aanmelden bij Moeders voor Moeders. Vanaf 6 weken kun je meedoen.

Gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina