Hoe 'voel' je je zwanger?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door verabloembos, 27 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. verabloembos

verabloembos Actief lid

20 jan 2014
    166
    0
    0
    Hi iedereen,

Ik ben nieuw op het forum. Ik heb vorige week ontdekt dat ik zwanger ben. We zouden het proberen vanaf 2014 en het was direct raak. Erg blij mee natuurlijk (ik ben overigens al niet meer aan de pil sinds 2008, omdat ik daar zo slecht op reageerde, dus ik hoefde niet te ontpillen).

Maar hoewel ik wel wat kwaaltjes heb (moe, goede reuk, en gevoelige en zware borsten), voel ik me wel onzeker. Ik lees en hoor vaak dat als je je 'zwanger' voelt, dat het dan goed zit. Maar hóe voelt zoiets dan? Ik heb wel het idee dat ik zwanger ben door de positieve test, mijn borsten en zo. Maar of dit nou het 'zwanger voelen' is, zoals dat wel eens bedoeld word?

Juist vanwege vele verhalen over een miskraam, ben ik erg onzeker. In mijn omgeving is dat veel voor gekomen en dat maakt me angstig om te geloven dat het helemaal goed zit. Terwijl het toch ergens wel goed voelt.

Liefs,

2. moeders83

moeders83 Lid

27 jan 2014
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap jouw onzekerheid, ik denk dat bijna iedere pril zwangere zich zorgen maakt of alles wel goed komt of gaat. Bij mijn twee eerste zwangerschappen was ik pas gerustgesteld toen ik een klein wurpje met een knipperend hartje op de echo zag (6 weken zwanger)....

Jij hebt positief getest, dus jij bent harstikke zwanger! Zwanger voelen, kwaaltjes, dat verschilt per vrouw en uit ervaring kan ik zeggen ook per zwangerschap. Sommige vrouwen hebben nergens last van, anderen hebben een hele waslijst aan kwaaltjes.

3. verabloembos

verabloembos Actief lid

20 jan 2014
    166
    0
    0
    Bedankt voor je reactie! Denk inderdaad dat ik pas gerustgesteld ben als ik de echo heb gehad. Mijn VK heeft gezegd dat die het beste in 10 weken zwangerschap kon omdat er dan al een mooi beeld zou zijn; 3 maart dus. Dus nog heel wat nachtjes aftellen....

Het is ook dat ik overal lees en zelfs in de bijsluiter van de test, dat je na een positieve test naar de huisarts moet. Ik was in de veronderstelling dat hij de zwangerschap zou gaan bevestigen. Maar niets van dat alles; ik werd zonder afspraak verwezen naar VK... Is dat normaal?

4. moeders83

moeders83 Lid

27 jan 2014
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dat is in een normale situatie normaal...owh, herinner mij nog zo goed mijn eerste zwangerschap, alles nieuw (en de eerste in mijn omgeving)...ook zo onzeker over alles.

Het komt goed....3 maart zie jij een mooi klein minimensje op de echo!

5. verabloembos

verabloembos Actief lid

20 jan 2014
    166
    0
    0
    Bedankt moeders83! Je reactie doet me goed!
    Nu maar ongeduldig aftellen tot 3 maart en zo ver eerst maar 'genieten' van de moeheid, gevoelige borsten etc. Hihi!

Weet je al wanneer jij een echo hebt?

6. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond de eerste echo ook het eerste moment dat ik mij zwanger voelde. Daarvoor was ik enkel zo moe dat het besef van zwanger zijn nauwelijks binnen kwam.

Gefeliciteerd trouwens!

7. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.616
    169
    63
    Ja dit verschilt heel erg. Ik had in eerste trimester amper kwalen .....en toch bij de eerste echo al een hartje te zien

8. OneMillion

OneMillion Actief lid

3 mei 2013
    243
    63
    28
    Vrouw
    Ik 'voelde' me ook niet zwanger. Ik had wel wat kwaaltjes, maar eigenlijk alleen wat vermoeidheid en gevoelige borsten. En die gevoelige borsten waren het ene moment erger dan het andere moment. Ik was ook erg op zoek naar het gevoel van zwanger zijn. Ik heb zelfs gedacht; 'ojee heb ik hier wel goed aan gedaan? Misschien heb ik wel gewoon geen moedergevoel en kan ik dit helemaal niet. Want ik hoor altijd dat mensen zich meteen zwanger voelen en ik heb dat niet'. Maar, het komt goed. Bij mij was dat na een week of 10 zwangerschap. Ik had de eerste echo gehad en gezien dat er echt iets in mij groeide wat onze baby ging worden. Het was in het begin denk ik gewoon nog te abstract voor me.

Maar je gevoel, of het ontbreken daarvan, is voor mij erg herkenbaar.

9. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Niet stressen! Ik ben inmiddels 18 weken en voel me nog steeds niet echt zwanger! ;)

Liefs,

10. verabloembos

verabloembos Actief lid

20 jan 2014
    166
    0
    0
    Fijn al jullie reacties! Dat stelt gerust!:):)

11. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik heb vanmorgen ook soort gelijke topic geopend. Ik heb weinig kwaaltjes maar test zegt wel zwanger. Ik geloof het ook pas wanneer de echo goed is.
    Ik begrijp dus heel goed hoe je je voelt. Ik ben ook afwachtend en onzeker. Misschien is het wel zelfbescherming want het kan nog mis gaan.

12. sandra87

sandra87 Lid

27 jan 2014
    31
    0
    0
    Super gefeliciteerd!!

Ik voelde het vooral aan mijn buik. Ik had een soort menstruatie achtige klachten (krampen) daarnaast duizelig en af en toe het gevoel dat ik niet genoeg lucht kreeg. Dit was al heel vroeg in mijn zwangerschap 2 a 3 weken. Helaas na de 3e week is het uitgelopen op een miskraam. Achteraf wist ik niet dat ik zwanger was. Na die miskraam ging er pas ''echt'' een lampje branden. Waar die klachten vandaan kwamen.

13. mamanien

mamanien Lid

12 jan 2014
    47
    0
    0
    verpleegkundige
    Heel herkenbaar! Ik ben nu 6 weken zwanger en ik heb dat gevoel ook niet. Ik denk steeds.... "het is een voorgevoel dat het niet goed zit" ik had 11 feb de eerste echo en ik hen opgebeld of ik een weekje eerder mag komen omdat ik me zo druk maak. Dat was geen enkel probleem.
    wat betreff de symptomen... ik had tot week 5 helemaal niets. Ik dacht echt dat ik te weinig hcg aanmaak en daarom de symptomen biet had maar nu (in de zesde week) begint het te komen (soms misselijk, slecht slapen, sterke reuk en droge ogen)

14. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ik heb dat ook, hoe voelt dat, zwanger zijn. Ben naar eigen berekening iets meer dan 8 weken en heb nu pas last van mijn borsten, wel moe en meer honger en soms menstruatieachtige krampen richting mijn lies. Ben ook nog steeds gereserveerd blij, toch rekening houden met het feit dat het mis kan gaan. Ik moet 3 feb naar vk en 14 feb eerste echo...duurt lang allemaal....

15. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Ik heb veel kwaaltjes, misselijk,moe,overgeven,zere borsten en toch ben ik ook voorzichtig tot de echo. Ik heb mijn eerste echo overmorgen, pas bij 12 weken en weet dan al bijna acht weken dat ik zwanger ben. Man man wat hebben die acht weken lang geduurd, zo blij dat het eindelijk bijna zover is. Als alles goed is gaan we t ook dit weekend vertellen aan ouders ed. En aan de rest. Ik voel me wel zwanger door kwaaltjes maar kan me nog bijna niet voorstellen dat er echt een baby in mijn buik zit. Eerst zien dan geloven...

Succes met wachten tot drie maart en hoop op een mooie echo voor jou!

16. limbootje26

limbootje26 Actief lid

3 okt 2012
    270
    0
    0
    heerlen limburg
    hier hetzelfde... geen zwangergevoel...
    geen symptomen meer, wel nog moe maar dat wijt ik meer aan het feit dat ik geen cola en redbull meer drink waar ik eerst verslaafd aan was.... ik wil zo graag iets voelen, iets merken... die onzekerheid wegnemen...

17. moeders83

moeders83 Lid

27 jan 2014
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nog geen afspraak gemaakt voor een echo. Eerst wil ik even bijkomen van de schrik (mijn jongste is 4 maanden oud). Volgende week ga ik eens bellen (zij zien mij aankomen...al weer ;)

18. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Spannend hoor, ben je al nerveus??
    Ik dacht dat ik lang moest wachten, ik krijg hem net voor 11 weken, maar voor jullie is het allemaal helemaal erg lang geweest. Ik ben erg benieuwd. Laat je weten hoe het ging?

19. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Ja ben zeker nerveus, hoe langer het duurt en ik totaal geen bloedverlies en buikpijn heb gehad, ga ik er steeds meer v uit dat het wel goed zit. Toch hoor je soms dat men er pas bij de echo achterkomt dat het niet goed is, terwijl ze er lichamelijk nog niets v gemerkt hebben. Vandaar pas gerust bij een goede echo. Aan 1 kant balen pas bij 12 weken, maar hoop dan dat dat wachten beloond wordt met al een heel mooi kindje. Elke week later zie je zoveel meer... Ik laat het zeker weten! Heb de echo pas do avond, als we er zijn barst ik vd zenuwen. Hoop dat ze zsm begint. Ben 2 X eerder bij die dame geweest dus komt goed.

20. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ik ga met je meelezen ben super benieuwd aangezien het voor mij langzaam ook gaat opschieten. Ik lees t wel..x

Deel Deze Pagina