Hoi, ons kindje van 2 weken oud huilt gisteren en vandaag na iedere voeding en wil dan niet gaan slapen terwijl hij wel slaapt als ik hem weg leg. Ik probeer van alles. Even laten huilen. Speentje geven in het ledikantje. Voorverwarmen met een kruik... Niets helpt.. Hij zit nu al op de 120 cc en heb niet het idee dat hij te weinig krijgt. Ook heeft hij volgens mij geen last van krampen o.i.d... Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn en hebben jullie nog tips? O ja....lang laten huilen gaat niet want hij raakt overstuur...
Je kleine is pas 2 weken dus ik denk dat hij gewoon nog even bij jou wil zijn. Voor zo'n kleintje is het heel wat om na zo'n 9 maanden in de buik opeens zo op de wereld te zijn. Hier ook een paar keer fase gehad dat ze eigenlijk alleen op de arm slaapt, nu slaapt ze weer beter in haar bedje. Gewoon troosten.
@Panda81, bedankt voor je antwoord. Als ik hem dan uit zijn bedje pak is hij inderdaad wel rustig. Bij mij slaapt hij wel inderdaad! Maar het is echt iets van de laatste 2 dagen en eerst sliep hij overdag wel gewoonin zijn ledikantje. Nu alleen nog maar in de kinderwagenbak beneden. Was nog vergeten te zeggen dat hij na 1 of 1.5 uur wel slaapt tot de volgende voeding. Maar hoe doen jullie dat met poetsen en de was als je de kleine de hele tijd op de arm hebt?
je kindje wordt nu iets langer wakker en valt na een voeding niet meer zo makkelijk in slaap. ze worden sterker en ouder... als je kindje makkelijk een uurtje kan opblijven, dan moet je dat doen en leg je hem na een uurtje in bed (of bij t gapen ofzo). lees de tips maar op www.inbakeren.nl. Daar leer je veel over het slaapgedrag van je baby en hoe je hem hierbij kan helpen. op de arm in slaap laten vallen is niet goed hoor!! tuurlijk, ze zijn klein en je moet ze zeker troosten en niet overstuur laten huilen...maar ze telkens 'helpen' in slaap te vallen is ook niet goed. Je moet ze juist leren het zelf te doen... succes.
sorry Petra maar ik ben het niet helemaal met je eens. Mijn dochter heb ik 6 weken moeten helpen om 's nachts in slaap te vallen en die heeft er niets aan over gehouden. Sterker nog ze heeft er helemaal geen moeite mee nu dat ze gewoon naar bed gaat. 2 weken oud is nog zo ontzettend jong en is altijd in slaap gewiegt in mama;s buik als ze liep. Ineens is hijop de wereld en moet hij in een stil staand bed in slaap vallen waar het koud, stil en niet leuk is. Overdag gewoon gordijntje open houden en geluid blijven maken en in de nacht donker houden en stil. Ik geef bv en zit voor de nacht voeding op haar kamer met alleen de gang lamp aan zodat ik wat kan zien. Na de voeding kan ik haar zo terug leggen en slaapt ze zonder probleem verder. Dit kon ik de erste 6 weken ook niet doen want dan was het brullen en liep ik een uur lang te wiegen en te doen voordat ze weer sliep. Mijn vk zei toen: "sommige kinderen hebben even nodig om het knopje van dag en nacht om te zetten" de een heeft er helemaal geen moeite mee om weer te gaan slapen en de ander juist wel. Ik weet dat het niet zo leuk is midden in de nacht maar het gaat echt weer over. Ik spreek uit ervaring.
Ik zou hem ook gewoon lekker bij je houden!Hij moet alles nog leren en is inderdaad zo ineens bij Mama weg uit dé buik . . .Das al een hele verandering.En dan iid in zo'n groot bed. . .Mijn Zoontje sliep ook dé eerste week heel goed, maar ze zijn dan ook exstreem moe van al het onbekende. Nu krijgen ze langzamerhand steeds meer besef van wat er gebeurd.luister maar jezelf .over dé was doen en alles ,ik hield m lekker bij me g dé draagzak Soms legde ik m in dé kinderzagen als hij sliep