Mijn dochter is nogal lang. Ze past haast niet meer in de wagenbak, ze ligt met haar hoofd tegen de bovenkant aan als ze zich strekt. En ze zet zich ook af met haar voeten. We hebben een Stokke Xplory. Ze kan al wel goed haar hoofd omhoog houden bij het op schoot zitten. Ze wil ook de hele tijd zitten, maar het lijkt me toch wat vroeg voor het zitje? Het zitje kan in ligstand, maar ik vind de wagenbak zo lekker geborgen. Oja en in dat zitje zal ze waarschijnlijk niet meer slapen.... Nu kan ik nog ergens heen en dan slaapt ze in de bak, hoe los ik dat op? Wat vinden jullie en hebben jullie tips?
Ik lees even mee, mijn zoontje (15 weken) past ook bijna niet meer in de reiswieg. En hij vindt het ook maar niks hoor, dan kan hij niet genoeg zien. Want als we hem eruit halen is het goed. Waren gisteren in de dierentuin en heb toen het "matrasje" bij het hoofdeinde iets opgehoogd zodat hij wat meer zou zien en het was goed. Ook is hij heel stevig in zijn nekje en probeert hij telkens uit zichzelf te gaan zitten.
Ik hjeb Iris een tijdje in de maxicosi op de kinderwagen gehad; kon wat meer zien maar ook nog lekker slapen. Ik had nl een kinderwagen die verder niet in ligstand kon en ze was uit de bak gegroeid.
ik heb martijn op een geven moment in de maxi cosi gedaan, en met zo'n 5 maanden zijn we begonnen met de ligstand van de kinderwagen, die kon bijna helemaal plat.
Ik kan me voorstellen dat je denkt dat hij bijna niet meer past. Toch groeien ze de eerste drie maanden het hardst in de lengte, en daarna veel minder hard. Dus voordat ze er daadwerkelijk uitgegroeid zijn ben je wel wat maanden verder. Hoewel, ik weet dat Stokke wel één van de kleinere bakken heeft. Hoe lang is de bak eigenlijk?
Hier eentje die met 4 maanden echt klem lag, als ze met haar beentjes spartelde stootte ze d'r hoofd. Dus over gegaan naar de wandelwagen (die plat kan). Ik heb de Quinny Buzz, scheelt misschien dat ze daarin wel beschut ligt in dat kuipje, zeker met de voetenzak. En slapen in de wandelwagen gaat hier goed, beter als in de reiswieg zelfs! Mijn dochter lag met 3 maanden krap en met 4 maanden 'pas' echt klem, dus zou het nog even proberen uit te stellen als ik jou was!
hier hetzelfde probleem, finn begint al klem te liggen, hebben afgelopen week de buzz aangeschaft omdat die helemaal plat kan, proberen het nog even te rekken, maar lukt vast niet lang meer
hier een een ventje wat met bijna 3 maand al niet meer paste ik heb eerst de maxicosi geprobeerd maar met dit weer vond ik dat gewoon te koud dus heb m in de buggyzit van de kinderwagen gedaan en dat ging goed voetenzak erin en meneer sliep ook daarin wel hoor
Wij hebben hetzelfde probleem (ook een Stokke, trouwens). Lars ligt al vrij krap, maar we proberen de wagenbak zo lang mogelijk te gebruiken. Hij is nog wel erg jong... Denk alleen niet dat we het langer dan een maand kunnen rekken . Jouw dochtertje is nog wat jonger, dus zou het ombouwen proberen uit te stellen. Heeft ze helemaal geen ruimte meer over?
Bij Jason was het ook het geval dat ie niet meer paste... Ik had het bij het cb gevraagd en daar zeiden ze als het niet meer past past het niet meer. Dan mag je je wagen ombouwen tot buggy alleen dan wel liggend of iets omhoog. Maar niet te ver. Ze mogen wel wat rechtop als ze maar niet gaan hangen erin. Wij hebben de wagen omgebouwd en hij vind het geweldig, hij kan van alles nu zien in plaats van alleen de lucht of de binnenkant van de kap.
wij hebben de wagen ook met 4 maanden omgebouwd tot ligstand (bugaboo) gaat prima en hij slaapt er ook in.
Sinds vorige week maandag hebben we finn niet meer in de wandelwagenbak liggen, maar in de buggy (quinny buzz). Hij paste er ook niet meer in, lag zowel in de lengte als in de breedte klem! Haha.. De buggy kan in ligstand, dus meneertje ligt daar nu prinsheerlijk in!
Lees even mee want mn ventje ligt ook klem in de wagenbak haha Ik heb de urbun jungle weet iemand of deze helemaal plat kan???
Ik heb mijn dochter met 3,5 maand in een quinny buzz gedaan. Ze wilde niet meer liggen en paste er idd bijna niet meer in, lopen met kinderwagen was een ramp. Quinny kan je naar je toe hebben en van je af hebben, verder kun je hem kantelen in verschillende hoeken en hiermee de rug en nek van je baby genoeg ondersteunen. Plus dat deze kinderwagens lang mee gaan, ze is nu ruim 1 en past er nog in. Je krijgt er een ander zitgedeelte bij voor als ze ouder zijn, denk dat ze daar over 3 a 4 maandjes inmoet. dan is het een gewone buggy waar ze inkan tot ze geen buggy meer nodig heeft. Wel een dure optie maar voor mij was het dubbel en dwars mijn geld waard, misschien voor jullie ook een tip.
Nkikita23, heb even geen rolmaat bij de hand maar ik gok 70cm. Emme: ze heeft nog wel wat ruimte over, maar met de warme/dikke voetenzak erin is het echt krapjes. Het zitje kan wel helemaal plat dus dat is op zich geen probleem. Maar we gaan het zo lang mogelijk proberen te rekken. Het grootste probleem is dat ze zich met haar voeten afzet en dan klem drukt zegmaar. Nou we zien wel hoe het loopt en we hopen dan maar gewoo ndat ze in het zitje ook een lekkere dut kan doen. Ze is wel een smalletje dus dat is een geluk bij een ongeluk. Pfoe wat groeien die kinders snel...
ja wij hebben gelet op grote bak maar nog steeds met 3-4 maanden erut gegroeid maar onze wagen kan helemaal plat dus is geen probleem en ze ligt gewoon heerlijk te pitten..
Nikita23: we hebben de voetenzak er ook maar pas in nu het echt frisser word. Hiervoor hebben we wikkeldoeken gebruikt maar die pasten dus ook niet meer en waren niet warm genoeg. En daarbij vind ik het ook znde als we de voetenzak helemaal nooit gebruiken hihi, hij was duur zat. (wat een krent he )
Ik heb ook de Urban Jungle en een heel groot kind. Toch paste hij lang in de kinderwagenbak gelukkig. De Urban Jungle kan niet volledig plat, maar wel bijna, in elk geval plat genoeg om een baby erin te leggen.