Brood in de ochtend, voor of na de borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Marvb, 5 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Even een vraagje over het ontbijt. Mijn zoontje is donderdag 9 maanden en vanaf 8 maanden zijn we begonnen met een boterham in de ochtend. De ene keer eet hij er 2 stukjes van, de andere keer een halve boterham. Hij vindt brood wel erg lekker.. dus daar ligt het zeker niet aan.

Aan het cb heb ik niet zoveel, omdat zij mij al meerdere malen borstvoeding-onvriendelijke adviezen hebben gegeven en in mijn omgeving geeft niemand langer dan een aantal maanden borstvoeding, dus hoop dat jullie mij kunnen adviseren.

Ik geef s morgens als hij wakker wordt op dit moment eerst borstvoeding en daarna brood. Vanaf wanneer is het 'verstandig' om eerst brood te geven en dan borstvoeding?, zodat hij misschien meer brood gaat eten omdat hij honger heeft? Vanaf welke leeftijd zijn jullie dat gaan doen?

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ik geef nu nog steeds eerst borstvoeding en dan brood,lekker ff waker worden terwijl zij drinkt en dan kan ik aankleden en haar een schone luier aan doen en aankleden.dan lekker na beneden,kan zij spelen terwijl ik de tafel dek en zo zit er wat tijd tussen de borstvoeding en brood.ze heeft heel lang eren paar stukjes gegeten en langzaam werd dit meer,nu eet ze s'morgens 1 boterham en s'middags 2.tot 1 jaar hoeven ze helemaal niet zo veel te eten,de borstvoeding is hoofdvoeding en de rest is bijvoeding,dus dat is gewoon om kennis te maken met alles.de een eet hier heel veel van en de ander wat minder.

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik geef ook voorlopig eerst nog even de borstvoeding en daarna brood. Mijn mannetje heeft anders echt geen behoefte meer aan de borstvoeding en dan krijgt hij veel te weinig zuivel binnen. Hij drinkt alleen nog een voeding in de ochtend en 2 in de avond, op de dag ziet hij veel te veel en wil hij echt niet bij me drinken.
    Ik zou het in ieder geval tot een jaar zo doen en daarna verder kijken wat zijn behoefte is.

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier ook eerst borstvoeding en dan iets anders. Is eigenlijk ook altijd zo gebleven omdat de ochtendvoeding (en avondvoeding) erin bleven totdat ze stopte met drinken.

5. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Ik geef ook altijd borstvoeding in bed boven voor de boterham, dan aankleden, naar beneden, alles klaarmaken om te vertrekken en als laatste zitten voor de boterham, Zodoende vaak wel 30 min tussen de borstvoeding en de boterham. Ik leg haar na de boterham ook nog altijd even aan, lekker toetje, slokje melk. En zo gaat ze "vol" naar het kinderdagverblijf.

6. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Ik zit een beetje met hetzelfde, maar meer: wanneer beginnen met brood 's ochtends? Ze krijgt nu altijd borstvoeding bij het wakker worden (rond 7 uur) en dan tussen 9 en half 10 al fruit (en dan lekker naar bed).
    En hoeveel tijd trek ik daarvoor uit, met andere woorden: hoeveel eerder moet ik opstaan?

Deel Deze Pagina