Na inenting opeens weer nachtvoeding willen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sundance11, 18 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Onze dochter is nu 9,5 week en slaapt sinds 2 weken door van 20.30-5.30.
    Afgelopen donderdag heeft ze haar eerste vaccinatie gehad, in eerste instantie met het slapen gaan niks aan de hand. Om 3 uur werd ze wakker met 39,1 graden koorst en voelde zich echt niet lekker. Heb haar het flesje gegeven en ging weer slapen tot 8 uur.
    Gister is de koorst gezakt tot 37,5. "savonds had ze weer 38 en na haar badje had ik het idee dat ze pijn aan haar beentjes had van de prik omdat ze zo aan ht huilen was en dat doet ze normaal nooit na het badje. Voor de zekerheid heb ik haar een paracetamol gegeven.
    Vannacht kwam ze weer om 3 uur, temp was 36,1. Heb geprobeerd haar te troosten met speentje maar dat werkte niet. Dus uiteindelijk maar de fles gegeven.

Zal ze nu weer iedere keer om 3 uur blijven komen of wordt dat vanzelf weer 5.30? En wat als ze vannacht weer komt om 3 uur, haar toch proberen te troosten of toch de fles.
    Ze zit op 5 voedingen (4 x 180 en 1 x 150). Als ze dan om 3 uur komt wordt het lastiger om die voedingen te verdelen. Als ik 150 geef komt ze al met 3 uur.
    Of zal ze gewoon een paar dagen van slag zijn door de inenting?

2. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Hoi!

Ja, ik denk dat laatste, ze is even van slag door de inenting. Daar kunnen ze wat ziek van worden en kindjes die ziek zijn, worden 's nachts sneller wakker. Dus lekker geven die fles, desnoods verdun je de fles wat. Ze is nog heel klein, nachtvoeding is dan echt nog niet overbodig of gek. En mocht ze er een gewoonte van maken, dan zie je wel weer verder. Maar ik denk het niet, hoor! Er zijn gewoon zoveel factoren die meespelen in het willen van nachtvoeding; ziek, dromen, verlatingsangst (nu nog niet, hoor), etc, hoort er allemaal bij. Meestal is het 1 á 2 nachtjes en dan is het over.

Succes!

3. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Je kindje is nog zo jong, en sliep natuurlijk erg vroeg al erg lang. Zou dus zeker gewoon voorlopig nog de nachtfles geven ivm de leeftijd. Kan best zijn dat ze nog wat van slag is van de inenting maar het kan ook zo zijn dat ze gewoon toe is aan wat meer drinken. Ik weet niet hoeveel ze weegt en hoeveel je in de fles doet, wellicht is ze toe aan wat meer. Of heeft een groeispurt waardoor ze tijdelijk wat meer wil drinken.

De nachtfles vervalt vanzelf weer is mijn ervaring!

4. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Ze weegt 5140 gr en is 58 cm. Ze krijgt s'avonds al 190 cc met 6,5 schep. De overige flessen krijgt ze 150 a 180 cc. Allemaal met voeding voor hongerige baby's. Dus ik kan niet meer gaan ophogen, zit al aan de max....

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Gewoon lekker blijven geven... hopelijk voor jullie gaat het snel weer over als ze zich beter voelt, maar aan de andere kant: het ritme zal nog erg vaak veranderen de komende maanden. Hier sliep ze ook door bij 7 weken met BV en bij 3-4 maanden kwam ze ook weer 's nachts. Hier nooit een probleem van gemaakt, al zat ik natuurlijk met BV niet aan een maximum.

Met FV mag je 1ltr geven van nr1, weet zo even niet of je daar dan al aan zit? Anders 's nachts een schep minder erdoor en dat overdag weer aanpassen of zo??
    Ze is nog zo klein, zou haar 's nachts in ieder geval gewoon een flesje blijven geven als ze zich meldt!

6. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Ik zit nu al aan de max, ze krijgt 5 x 180 cc.
    Vannacht kwam ze zelfs al om 1.30. Toen hebben we ze even bij ons in bed gelegd omdat ik het idee had dat ze geen honger had. Ze was in haar eigen bed heel erg in haar oogjes aan het wrijven.
    Uiteindelijk viel ze bij ons inslaap, Toen we haar weer terug probeerde te leggen was het huilen. Om 2.30 maar de fles gegeven, toen sliep ze wel weer door.
    Na de voeding van 6.30 heb ik haar in de wikkeldeken gelegd zodat haar armpjes er niet zo makkelijk uitkunnen. En tot mijn verbazing viel ze meteen in slaap, terwijl ze dat na de tweede voeding nooit doet.
    Zal inbakeren met een puckababy wat zijn, of moet ik het gewoon nog even aanzien..

7. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    of met een pacco die hebben wij gebruikt,erg fijn
    en gewoon flesje geven met de helft van de schepjes

Deel Deze Pagina