Mijn zoontje is over een paar dagen 6 maanden. Ik heb een manduca draagzak...vinden jullie dat ik mijn zoontje hierin op de fiets (max 15 minuutjes) kan meenemen? Ik heb geen auto tot mijn beschikking overdag en een beetje meer bewegingsvrijheid zou zo fijn zijn... Hij kan nog niet zelfstandig zitten (niet goed genoeg in ieder geval), dus een fietsstoeltje is nog geen optie. Heb het nog niet gedaan hoor... zit er over te twijfelen. Ben benieuwd naar jullie mening!
Ik heb het bij mijn eerste niet gedaan, maar waarschijnlijk straks bij de 2e wel (dochter in zitje, zoon op mijn buik in een drager). Ik zie heel veel mensen het doen hier in Amsterdam. Zou wel heeeeeel voorzichtig fietsen dan.
een draagzak op de fiets is heel gevaarlijk. Als je ineens moet remmen ofzo krijgt hij het stuur in zijn zij... als je echt wilt fietsen kan je misschien een (tweedehands) fietskar kopen? Of je hebt ook van die maxi cosi steunen voor achterop de fiets. Ik snap dat het onhandig is... maar ik zou toch het risico niet nemen.
Met 6 maanden is je zoontje in mijn ogen ruimschoots sterk genoeg om de trillingen/schokken van een normaal stukje fietsen te dragen, maar het gevaar zit hem meer in dat áls je valt, hij slecht beschermd is en bv. vervelend kan neerkomen bekneld tussen jou en het stuur... Daarom dus extreem voorzichtig doen, en dan kan het in mijn ogen wel, maar officieel wordt het afgeraden... echt een gevalletje van 'op eigen risico'. En ik ga het zelf dus wel doen straks denk ik...
Als je valt en je valt bovenop hem? Of hij stuitert met zijn hoofd op de stoeprand? ik moet er echt niet aan denken. Zo'n draagdoek biedt 0,0 bescherming. Dan kun je beter zo'n ding kopen dat je de MC achterop de fiets kan meenemen.
Je hebt het al die maanden zonder gedaan dus die paar maanden kan toch ook nog wel anders fietskar inderdaad.
Levensgevaarlijk, je bent gek als je het leven van je kind zo op het spel zet. En nee dat is niet overdreven.
OOk ik heb gefietst met de kleine in draagzak en dat was van 2 tot 4,5 mnd... erna vond ik m zwaar worden. Ja t is eng en wennen en vooral opletten. Ik ging heel zachtjes fietsen en veel op rustige gebeiden. T is gevaarlijk ja, maar het is ook gevaarlijk als je kindje in fietszitje zit en je valt om dan is ie net zo onbeschermd. Ik vertrouw op god en mezelf en als t moet dan moet het. Nu heb ik een duowagen aangeschaft, omdat de kleine wel al zelfstandig kan zitten , maar in de voorzitje nog niet erg lekker zit. T is aan jezelf, dit topic is heel erg afwijkend kwa meningen ... succes! Wat je ook kunt doen is: -fietskar en anders toch aan de wandel met een draakzak/doek of de wandelwagen. Ik vind maxi-cosi achter op de fiets er ook niet erg veilig en lekker uitzien...
snoopy in god vertrouwen moet je zelf weten. Maar ik vind dat maar een rare zin. Vertrouw je ook op god dat je geen ongeluk krijgt in de auto? Dan heb je ook geen kinderzitje nodig. In een fietsstoeltje vind ik heel wat anders. Als je dan valt valt het stuur eerst en valt je kindje niet met zijn koppie op de grond bijvoorbeeld. En ja je kan voorzichtig doen maar doen de mensen om je heen dat ook? En er kan toch ook opeens een hobbel in de weg zitten die je niet hebt gezien? Ik snap echt niet dat mensen zo onverantwoordelijk omgaan met hun liefste bezit. Noem mij maar een zeur maar ik neem zo min mogelijk risicos. Mijn zoontje is van de zomer anderhalf en mijn dochter 3. En ik zit al te overwegen of ik het niet te gevaarlijk vindt met 2 kids op de fiets... je bent zo onbeschermd...
ik ben Turks en wij gebruiken die term vaak ..op god vertrouwen. Is een gewoonte en t zit er bij ons zo in... kan er niets aan doen dta ik in god geloof en van t goede uitga, tjah ieder denkt anders en dat respecteer ik. Denk niet dat er zo een extreme mama als ik zal zijn als t om der kindjes gaat, maar ongeluk kan overal met alles gebeuren. En nee is niet de ideale situatie, maarja zoals ik al zei soms moet wat moet niet iedereen heeft altijd makkelijke mogelijkheden of alles op loopafstand zitten.... ik respecteer je mening, maar maakt mij geen slechte moeder want voor mij zijn mijn kindjes kostbaarder dan wat dan ook, ik zou ze de wereld geven. daarom zei ik ook , veel verschillende meningen over dit onderwerp net zoals als t over bv gaat .... ik geef eerlijk toe wat ik heb gedaan en schaam me er niet voor, ik ben gewoon eerlijk en open
ik zou dan ook inderdaad nog éven geduld hebben óf voor een fietskar kiezen. Die paar maanden zou ik het risico ook niet nemen. Een paar jaar terug, was er -volgesn mij bij de 1e- het beste idee van nederland, iemand die een soort schildpad-schild had bedacht, zodat je kindje dus wél beschermd zou zijn op de fiets. Ze kwamen érg ver, maar hebben zover ik weet nét niet gewonnen...
Ik zou het zelf nooit doen maar als het hoge nood geweest zou zijn dan had ik het wel gedaan maar dan had ik de kleine wel op mijn rug gedaan en absoluut niet op mijn buik.. Ik zou als ik jou was gewoon nog even wachten maar ieder zijn eigen keuzes natuurlijk..
niet doen. is echt levensgevaarlijk. als je valt dan val jij met je volle gewicht op je kind. kind misschien wel met hoofdje op de grond en reken maar dat hij/zij het stuur in z'n lijfje krijgt. ik zag er net ook 2 rijden. 1 had kind voorop en 1 had kind achterop d'r rug. echt, ik snap niet dat het in iemand op komt om kind zo op de fiets mee te nemen.
maar het is superveilig. 1000x maal veiliger dan kind in draagzak op de fiets nemen. maxi cosi ziet er niet lekker uit omdat het heen en weer beweegt. hij staat op veren/schokdempers die de klappen opvangt als je over hobbeltjes gaat. maar het is echt super stevig en veilig. een maxi cosi moet immers kind beschermen tijdens een auto ongeluk dus kan best wat hebben. daarnaast zit een kind in een maxi cosi helemaal rondom beschermd. hoofd tussen de zijsteunen, in de gordels en dan de beugel nog omhoog. al zal je een cosi met kind en al op de grond laten knallen dan komen er i.i.g. geen lichaamsdelen in de knel en het hoofdje kan nooit de grond raken.