Ik wil proberen per week rond te komen van 60 euro voor boodschappen. We zijn met z'n tweeën. Hebben jullie nog tips? Is het überhaupt reëel?
60 euro, is dit inclusief wasmiddelen, shampoo, eventueel huisdieren? Oftewel wat wil je precies met die 60 euro?
Ik zat te denken aan alle uitgaven per week, uitgezonderd kleding/schoenen.. Dus wel: boodschappen, drogisterij artikelen, prullaria (of eigenlijk niet ) etc etc
Ik werk liever met een maandbudget. MEt een weekbudget zal je zien dat het soms knap lastig wordt, omdat je wasmiddel, scheermesjes, honden/kattenvoer, make-up en al de extra's moet halen. Soms zijn er aanbiedingen van bijv. vlees, waarbij het zonde zijn als je die zou laten liggen. Dan redt je het die week niet, maar de week erna zal je maar 50 euro uitgeven. Het is dus wel realistisch, maar je moet het meer verspreiden denk ik. Ver omrijden voor een goede aanbieding is soms de moeite niet waard aan benzinekosten bijv.
Moet te doen zijn, mij lukt het voor 70-75 euro per week en we zijn met z'n vieren.Daar heb ik dan ook verzorgingsproducten voor.
Oke, dan zou 60 euro per maand een gemiddelde zijn, dus ene keer 50 en andere keer 70. Dat vind ik niet erg. Ik ben bang met een maandbudget dat ik op de helft van de maand het geld op heb....
Ik denk dat dat op zich wel moet lukken. Je moet kritisch kijken of je het product écht nodig hebt en wat het goedkoopst is. Maak een weekmenu, zo weet je precies wat je die week nodig hebt.
Precies dit. De ene week zou je meer nodig hebben als de andere week. Als je een maand bedrag heb zal je inderdaad zien dat je de ene week 40 euro kwijt ben en de andere 75. Dit werkt handiger vind ik. Maar 60 euro moet te doen zijn hoor met z'n tweeën.
Ja dat moet echt prima te doen zijn. Wij deden het een hele tijd voor 50 euro. Week menu maken is echt een goeie tip. Dan weet je wat je eet (je kunt altijd dagen onderling schuiven natuurlijk) en koop je dus niet meer dan nodig is. En aanbiedingen in de gaten houden, en goedkopere merken/winkels opzoeken. Wasmiddel bijv. kan je vaak goedkoper bij action kopen, ook gewoon merk producten. Maar ook drogisten hebben soms wasmiddel in aanbieding. Dus foldertjes kijken en weekmenu maken dan kom je vast al een heel eind. Ohja, en 1x per week boodschappen doen en dan evt. verse dingen later halen of extra voor melk/brood e.d.
Moet prima te doen zijn.. wij zitten rond de 60 per maand en zijn met z'n drieen.. Inderdaad acties in de gaten houden (shampoo/luiers/douchegel/tandpasta etc koop ik nooit voor de volle mep).. Verder halen we bijna alles bij Lidl.. Behalve koffie/kattenbakvulling etc.. gewoon de dingetjes die niet bevallen van Lidl Als je niet met een maandbudget wilt werken dan kan je misschien 60 per week pinnen, en wat je overhoudt de week erop 'extra' gebruiken (bij je nieuwe 60 euro).. Komt op hetzelfde neer
Jep.. Want vaak als je naar de winkel gaat neem je wel wat extra's mee... Ik ga nog steeds wel elke dag, omdat ik geen brood kwijt kan voor een hele week in de vriezer. Maar ik probeer op zaterdag zo veel mogelijk mee te nemen dat ik door de weeks niet zoveel hoef te hebben en sommige dagen helemaal niet hoef. En niet naar de winkel gaan als je honger heb!
Ik denk dat 60 euro voor alles dus ook wasmiddel e.d. best lastig word. Wij redden het met 100 euro (met zn 3e) meestal net of net niet.
We eten veel gerechten met kip en gehakt, dus dat is redelijk goedkoop. Kip haal ik bij de lidl voor 3,30 voor 600 gram. Dit halveer ik en de andere helft gooi ik in de vriezer. Ook pastasaus maak ik zelf, goedkoper en lekkerder. Aanbiedingen houd ik wel in de gaten maar vaak zijn de a-merken in de reclame en dan ben je meestal duurder uit dan de standaard prijs van een b-merk. Maar bijvoorbeeld wc papier wacht ik wel de aanbieding af. En ik haal brood en vlees voor 1-2 weken, maar we hebben 2 vriezers dus dan kan dat. Wat me heel veel geld scheelt, is de jumbo. Ik heb regelmatig een verstas omdat fruit beschimmeld was of producten die ik gratis heb omdat het product aan datum was. Ik hoef bijna nooit melk te kopen haha. Als je vroeg op de dag gaat, heb je altijd wel iets. Zo heb ik een keer 10 zakken afbakbroodjes gehad die ik in de vriezer heb gegooid.